Ipod nano - Problem.

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Jag har haft min ipod nano i kanske en vecka, idag
när jag fiskade upp den ur fickan var lcdskärmen spräckt...

Vad i helvete! Den har ju bara legat i fickan, visst den
har fått trängas med kanske mobilen men vaffan!

Fiskade lite på googlebryggan, drog upp dessa:

"My Nano broke on day four. The screen that is. It
shattered. It was in my pocket as I was walking and I
sat down. No, I didn't sit on it, it was just in my pocket
just as all iPods before it have done.He said the Nano
was too fragile and should be recalled and improved"

http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/4286294.stm

"But not a week after a few boards lit up with claims
that their users’ new babies’ screens were cracking unduly"
http://www.engadget.com/entry/1234000970060464/

" Schiller says customers whose iPod nano screens
crack should contact AppleCare and their iPod nanos will
be replaced."
http://news.designtechnica.com/article8407.html

"Other owners reported that their nano's screen cracked
with no provocation"
http://en.wikipedia.org/wiki/IPod_nano

"Så sprack min skärm också Låg på skrivbordet under en
vanlig arbetsdag, och när det va dags att gå hem så va
den trasig."
http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=51576&page=2

Ipodcrack.jpg

Någon annan här som har råkat ut för samma problem?
Det finns så många olika svar och jag mår riktigt kasst...
Köpte den på onoff förra veckan, ska jag bara gå dit å
lamna in den eller? Eller kommer dom hävda att det är
mitt fel och att jag borde köpt en drulleförsäkring? Kommer
garanterat göra det om jag får den lagad, fan ska man
göra annars?

Mycket tacksam för feta svar nu! :)

(:()

Ar det bara jag som avskyr iPods? Vem vill frivilligt ha iTunes och Quicktime installerat pa sin dator? Det enda som ar bra med iPods ar att dom ar hyfsat snygga. Har forsokt salja min lange men ingen ar dum nog att kopa.

Angaende ditt problem, tycker att det ar sjalvklart att du skall fa ersattning da detta (enligt dina lankar) verkar vara ett vanligt fel. Papeka det i affaren om dom kaftar emot. Hoppas det loser sig smidigt bara...

Ringo skrev:
Ar det bara jag som avskyr iPods? Vem vill frivilligt ha iTunes och Quicktime installerat pa sin dator? Det enda som ar bra med iPods ar att dom ar hyfsat snygga. Har forsokt salja min lange men ingen ar dum nog att kopa.

Angaende ditt problem, tycker att det ar sjalvklart att du skall fa ersattning da detta (enligt dina lankar) verkar vara ett vanligt fel. Papeka det i affaren om dom kaftar emot. Hoppas det loser sig smidigt bara...

Jag har börjat vänja mig vid Itunes tyvärr... Gillar inte apple och deras övriga tingestar, men jag var bara tvungen att köpa den när jag klämde på den i butiken.... :D

Du ska ha en ny såklart. Bara ta den till vilken apple-butik som helst så fixar de det.

Ringo skrev:

Därför använder man ephpod, så slipper man iTunes och Quicktime ;)

Applebutik, ok...

Ephpod, intressant. Ska checka när jag kommer hem från wörk...

Hoppas hoppas att dom inte äger en attityd som skiljer sig från den jag läst om i mina exempel ovan........

Åker till applestore i västermalmsgallerian...

Apple byter ut alla Nano med LCD-fel utan att ställa frågor.
Känt fel. Gå till närmaste Apple Service Center (Macoteket?) och få en ny.

Bara att lämna in så får du en ny.
Om du tvekar lite på iPod, så kolla in Sonys
im_nw-hd5B.jpg

Ok har lämnat in på mac-center eller va det nu hette i västermalmsgallerian.

Fick ingen ny på direkten, och enligt kassasnubben som var extra stöddig eftersom han hade en newbie i släp så var det en bedömningsfråga. Om dom inte byter ut den får jag ett kostnadsförslag på typ 180 spänn... Låter lite sinnes...

Men hoppas att det inte blir några problem och att jag får tillbax min nyvunna kärlek tillbaks...

Mikke: Sony är mit favvomärke annars, men alltså nanon var ett impulsköp, varför? Jo för att jag råkade klämma på en som hängde i butiken, samma dag som löning. Och den var så jävla f-e-t, så jag var tvungen att tjacka den på direkten fan...

Jaja, tack för supporten. Känns skönt att inte vara "ensam"... Hehe...

Jag har nästan problem

....Jag har råkat få en helt oanvänd iTrip över. Någon som är intresserad. Passar tyvär inte till Nano(kan passa i dockan men inte direkt i spelaren)...

Den passar alltså de "vanliga" iPodsen och gör att du sladdlöst kan lyssna från din iPod via din Radio där hemma eller i bilen....

350:- riksdaler tänkte jag ta för den...

Skicka PM om du är intresserad...

iTrip.jpg

Är inte iTrip olaglig?!?! ;)

Idag ringde dom att den var inkommen igen. Åkte dit. En ny spelare. Helt ny. Jag är glad.

Klart slut.

MikkE skrev:
Bara att lämna in så får du en ny.
Om du tvekar lite på iPod, så kolla in Sonys

Jag har en sån. Och jag fattar bara inte varför så många spelare måste använda nån kass mjukvara för att föra över låtar. Kan inte mjukvara finnas i spelaren?
Jag vill inte använda iTunes, Sonystage eller nått annat dåligt utvecklat crap :mad:

korvgubbe skrev:
....Jag har råkat få en helt oanvänd iTrip över. Någon som är intresserad. Passar tyvär inte till Nano(kan passa i dockan men inte direkt i spelaren)...

Den passar alltså de "vanliga" iPodsen och gör att du sladdlöst kan lyssna från din iPod via din Radio där hemma eller i bilen....

350:- riksdaler tänkte jag ta för den...

Skicka PM om du är intresserad...

Du har pm...

Victor skrev:
Jag har en sån. Och jag fattar bara inte varför så många spelare måste använda nån kass mjukvara för att föra över låtar. Kan inte mjukvara finnas i spelaren?
Jag vill inte använda iTunes, Sonystage eller nått annat dåligt utvecklat crap :mad:

Det finns annan tredjepartsmjukvara till Ipod så du slipper iTunes. Borde finnas till Sonys NW-HD5 också. Googla det vettja.

Nyheter
En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen