iPhone-tråden

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Synkas inte de bilder jag tar med telefonen med itunes? Kan jag ställa in det? Behöver göra en återställning och vill inte tappa mina foton.

Det kan du ställa in i iTunes :tummenupp

Alternativt så kan man flytta över dem manuellt, när du ansluter telefonen till datorn så brukar det ploppa upp en ruta som frågar vad du vill göra med anslutningen där, spela upp, öppna folder osv. Ta öppna katalog-alternativet och klicka dig in i fotomappen. Sen markera det du vill föra över och kopiera till lämplig plats.

Får du inte automatiskt upp den rutan kan du högerklicka på Startmenyn, välja "Utforska" och i katalogstrukturen välja din telefon och göra samma sak.

Utgår ifrån att du har Windows nu.
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Vet inte om det har varit uppe på tapeten tidigare men men...

Har en fråga ang kalenderfunktionen.
Jag använder kalendern flitigt och har hela tiden varit nöjd osv..
En sak som dock stör mig nått förbannat är att den lägger in en påminnelse på varje djävla kalenderpunkt.. TROTS att jag inte lagt in den när jag skapade mötet el vad det nu är...
Vad i helvete gör den det för??
Det, plus att den inte synkar att göra-noteringar från andra system, är så jävla puckat att man blir förbannad.

Det kan du ställa in i iTunes :tummenupp
Är du säker? Dator till telefon är jag med på, men åt andra hållet?
 
Last edited:

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Är också nyfiken på hur man går tillväga för att flytta foton från lur till dator. Jag har inte lyckats.
Manuellt är lätt; telefonen dyker upp som vilken annan extern lagringsenhet som helst i filstrukturen.

Hur man får bilderna i telefonen att hänga med i synken är en annan femma. :gnissla
 

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Manuellt är lätt; telefonen dyker upp som vilken annan extern lagringsenhet som helst i filstrukturen.

Hur man får bilderna i telefonen att hänga med i synken är en annan femma. :gnissla

Exakt, det är det jag inte har koll på.
 

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Det ni skriver är helt rätt. Ni kan inte hitta funktionen för att den inte finns där.
iTunes importerar inte foton från din iPhone. Du kan dock ställa in en mapp att synka sig om du nu vill lägga in något på din iPhone utan att behöva maila det till den eller liknande.


På en Mac så är Image Capture mjukvaran som startar när man ansluter iPhone och inte har iLife.
Har man en mac som inte är äldre än ca 4år så har man fått med iLife och då startar iPhoto istället.

Under Windows hänvisas man i manualen till deras kamera-program. Om det finns några riktigt bra sånna vet ni nog bättre själva-
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Får nog rätta mig själv... Bilderna flyttas inte från ajfånen när man synkar tyvärr..
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Får nog rätta mig själv... Bilderna flyttas inte från ajfånen när man synkar tyvärr..

Näe, man får importera dem i iPhoto så blir det bra :)

Är det någon som har koll på varför inte en iphone 3GS vill fungera med en ny V70, pluggar in i usb och den säger att ipod laddar, därefter USB enhet stöds ej :mad:
 

brorzan

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2005
Ort
hemma
Hoj
Hornet 600 -99
Näe, man får importera dem i iPhoto så blir det bra :)

Är det någon som har koll på varför inte en iphone 3GS vill fungera med en ny V70, pluggar in i usb och den säger att ipod laddar, därefter USB enhet stöds ej :mad:

Har för mej att det är för att bilens mjukvara inte lirar med iOS 4, utan bara klarar iOS 3. Än så länge iaf :tummenner
 

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
hemma
Hoj
Italiensk
Har för mej att det är för att bilens mjukvara inte lirar med iOS 4, utan bara klarar iOS 3. Än så länge iaf :tummenner

Har ju iofs ingen V70, men väl en JVC stereo med USB.
Den funkar lika bra oavsett iOS3 eller 4.
Alltså, en 3GS som spelar lika bra efter updatering till iOS4 som den gjorde när jag köpte den(iOS3)
Bara plugga i och spela. Och den stereon e typ 1½-2 år gammal.
Känns inte som att iOS-versionen skulle spela nån roll, om inte Volvo gjort nåt alldeles dumt med sin stereo förstås.
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Fler iTunes-idiotfrågor:

Om man vill synka olika telefoner med samma dator, måste man så att säga nöja sig med samma innehåll på telefonerna då? Eller kan det som läggs till i iTunes vara olika för olika telefoner/användare?

Lite virrigt inlägg men ändå. :näsblod
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Fler iTunes-idiotfrågor:

Om man vill synka olika telefoner med samma dator, måste man så att säga nöja sig med samma innehåll på telefonerna då? Eller kan det som läggs till i iTunes vara olika för olika telefoner/användare?

Lite virrigt inlägg men ändå. :näsblod

Du löser det genom att ha en till användare på datorn.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Du löser det genom att ha en till användare på datorn.
Det är väl inte nödvändigt? Det är ju bara att ha olika inställningar på de olika produkterna? Jag har alla mina Applegrunkor synkade med samma I-tunes ( telefon, I-pod och I-pad) och jag har olika saker på alla tre. Det är ju bara att göra all inställningar på det som kan synkas manuellt.
Eller förstår jag inte frågan?
 

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Två olika Windows-användare (login) alltså?

Jag har inte 2 iPhonar, men det ska inte krävas fler användarkonton.

Du ska kunna synka ett obegränsat antal iPhones, iPods, iPads och Apple-TV utan att de ska påverka varandra. Varje enhet ska då få sitt eget namn och sina egna backup'er.

Hur det fungerar i praktiken vet jag dock inte...

EDIT: Lite sen ser jag...
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det är väl inte nödvändigt? Det är ju bara att ha olika inställningar på de olika produkterna? Jag har alla mina Applegrunkor synkade med samma I-tunes ( telefon, I-pod och I-pad) och jag har olika saker på alla tre. Det är ju bara att göra all inställningar på det som kan synkas manuellt.
Eller förstår jag inte frågan?
Kan alltså användare/enhet 1,2 och 3 ha helt olika iTunes-bibliotek på samma dator?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kan alltså användare/enhet 1,2 och 3 ha helt olika iTunes-bibliotek på samma dator?
Under musik så väljer du om du ska synka hela biblioteket eller bara markerade artister. Du har ett iTunesbibliotek men väljer vilka delar du vill synka till vald enhet.
Jag har tex all musik till min iPod, delar till I-paden men inget till iPhonen.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top