iPhone-tråden

Dom där Samsung är bra kaxiga... :gnissla

http://planetmobile.idg.se/2.14476/1.332012/missnojd-med-iphone-fa-en-gratis-galaxy-s

Missnöjd med Iphone? Få en gratis Galaxy S

Brittiska öarna är en intressant plats för mobilbranschen just nu, i alla fall om du håller ett öga på Samsung och deras krigsföring mot Apples Iphone.

Samsung UK är på krigsstigen rejält mot Apple och Iphone 4. Nyligen publicerades en annons i såväl dagstidningar som tv där antennproblemet hos Iphone 4 hånas väldigt uppenbart, vilket ni kan se på bilden här nedan

Det tar dock inte slut där, utan Samsung UKs Twitterkonto har nyligen börjat användas för att erbjuda missnöjda Iphone 4-ägare en gratis Galaxy S som kompensation. I och med det känns det som om Samsung är den som försöker dra nytta av stormen kring Apples nya lur, istället för att dementera mottagningsproblemen som Apple visat upp hos bland annat Nokia- och Motorolatelefoner.

2431012607.jpg
887667273.jpg

Är det nån som har tips på ett smidigt program att konvertera videofilmer med? :)

Några på jobbet har fått Samsung Galaxy, vilken pinsam kopia! Jag skulle inte ens byta min 3G mot den.

På pappret är många telefoner väldigt bra, men i näven så inser man att dom inte är i närheten av apple när de kommer till prestanda och känsla i touchen :) Jag kände på x10 för nån vecka sen och den va ju redigt trög, tom jämfört med 3gs´en..

Last edited:
Är det nån som har tips på ett smidigt program att konvertera videofilmer med? :)

På pappret är många telefoner väldigt bra, men i näven så inser man att dom inte är i närheten av apple när de kommer till prestanda och känsla i touchen :) Jag kände på x10 för nån vecka sen och den va ju redigt trög, tom jämfört med 3gs´en..

Videora för PC och Reduxdecoder på Mac.

Fast X10 tycker jag är ett lyft för Ericsson. Jag var tidigare fanboy till Ericsson :D och tycker de gjort en tragisk resa med en massa irrelevanta skittelefoner. X10 är lite mer fokuserad och de olika modellerna passar nog olika typer av konsumenter. Jag hoppas de satsar på Android och inte splittrar sig för mycket.

Säkert avhandlat förut, men gratisprogrammen för "SMS" är ju onekligen smarta. Finns ingen anledning att betala för SMS till folk som har ajfån.

4.1

Någon som hunnit uppdatera till 4.1 ännu? Kommentarer?
Blir fotona bättre ? Är Game-center något o ha ?

Tänkte hoppa på det där ikväll men är som sagt lite nyfiken på andras erfarenheter här?

Någon som hunnit uppdatera till 4.1 ännu? Kommentarer?
Blir fotona bättre ? Är Game-center något o ha ?

Tänkte hoppa på det där ikväll men är som sagt lite nyfiken på andras erfarenheter här?

Något rappare lur, bättre foton med HDR... annars inga direkta ändringar jag märkt av.

Just det, GameCenter, spelar väldigt lite på luren så har inte ens öppnat det än men jag stör mig som FAN på att jag inte kunde flytta GC från huvudskärmen... promoskit! :mad:

Säkert avhandlat förut, men gratisprogrammen för "SMS" är ju onekligen smarta. Finns ingen anledning att betala för SMS till folk som har ajfån.

Har du provat flera och kan därmed rekomendera ett specifikt?

Lättare att få med vännerna på det hela om man har ett bra program att föreslå.

WhatsApp kör jag med och det har funkar bra, kostar 7:- men det tjänar man ju in fort om man betalar för sms:n.

WhatsApp kör jag med och det har funkar bra, kostar 7:- men det tjänar man ju in fort om man betalar för sms:n.

samma här, kör WhatsApp, men dessvärre har jag kanske inte tillräckligt många vänner där. Blir nått mess i veckan med den appen kanske. De allra flesta andra kör jag vanliga sms med och betalar Telenor 99 spänn i månaden för fria samtal, sms/mms till 10 förvalda nummer, och ja de flesta i min närmaste familj / vänkrets har just Telenor. Så de slantarna sparar jag snabbt in. Men whatsapp är ett bra komplement i mitt fall till mina övriga iphoneägande vänner. Hade velat ha en variant för dem med Droid, där kör jag just nu Fring mot MSN/Gtalk för närvarande. Men hade gärna sett ett bra enkelt sätt att messa mellan droid/iphone. Är nästan lite rörigt ibland kan man tycka.

Jag tog första bästa som var gratis, Text Me. Fungerar fint, men glöm inte att slå på push.

Ping har jag kört som gratis-"sms", problemet är som sagt att få andra att ha samma app.

Om det nu är ett problem att ett SMS kostar 36 öre att skicka, och ett problem att få alla att använda samma app för gratis meddelade, varför inte använda MSN?

Det är standard sedan många år tillbaka, och fungerar både på andra telefoner och på datorer.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show