iPhone-tråden

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Hur får man över foto ( som man tagit med kameran) från ajfånen till en PC?
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
iPhone 3G/3Gs ägare se hit!

powerglide skrev:
Tapatalk v1.7 verkar ha en fet bugg som gör att appen kraschar efter inloggning :huvet
Anonym åtkomst till forum fungerar, men hur kul är det? :gnissla

1.7 funkar finfint för mig. Kör betalversionen.

Har ni provat avinstallera o installera?




Sent from my iPhone using Tapatalk
 

PinkPassion

Member of the Pink Ladies
Gick med
14 Aug 2008
Ort
Malmö
Hoj
kawasaki er6n -12, Suzuki rm 125 -99
jag har hört ngnstans att man kan ladda ner spotify premium till sin lur utan att betala, stämmer detta?
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
iPhone 3G/3Gs ägare se hit!

Tapatalk rockar igen :tummenupp
Har känt mig ovanligt isolerad någon dag nu.
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Hur mycket surfar ni i månaden med era iphones?
Klara man sej på 500mb/månad som normalanvändare?
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
jag har hört ngnstans att man kan ladda ner spotify premium till sin lur utan att betala, stämmer detta?

90 spänn i månaden, du kan ha dina spellistor offline och lyssna när du vill. Oavsett om du är i Sverige eller ej....vad är problemet?:D
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Ni som följt tråden har sett att jag haft synpunkter på navigationsprogrammen om man sätter på dem utomlands utan att aktivera datatjänsterna. Telefonen tror då att man fortfarande befinner sig i Sverige där man sist hade programmen aktiverade.

Igår körde jag t&r Köpenhamn och knappade in en adress redan i Sverige. Programmet Navigon fungerade då utmärkt. Inte riktigt lika bra som en vanlig GPS, men tillräckligt för att man ska ta sig fram.
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Hur mycket surfar ni i månaden med era iphones?
Klara man sej på 500mb/månad som normalanvändare?

Jag klarar mig med 300-350mb/mån.

Trådlöst bredband hemma, det spar en hel del. Spotify laddar ju ned dina listor när du är wifi-ansluten så den appen drar ju liksom inget så länge du lyssnar på dina låtlistor.

Jag använder min lur ganska friskt! Prova lilla surfen ett tag och kolla hur det går. I början anväder man den ju mer, men efter ett tag lugnar sig användningen markant.
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Jag köpte min i september 2009 och har sedan dess skickat 901 mb och tagit emot 17,9 gb. Jag har inte tillgång till wifi och surfar dagligen ganska mycket på telefonen och jag använder 3G unrestrictor så jag kan tanka hem Spotify playlists genom 3G-nätet, har även tankat hem över ett halvt gig youtubevideos via MX Tube.

500mb räcker förmodligen oftast men har du inte tillgång till wifi så hade jag valt 1gb om det går.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Batteriet tog slut på min Iphone imorse, satte i laddaren och den visar bara rött batteri.. Det ökar inte, går inte heller slå på telefonen. Nu har jag bara applemärket på skärmen. Symbolen som visar att telefonen jobbar, som ser ut som en sol hänger sig bara.

Jag har garanti, men den är jailbrakad..Är jag i deep shitzles?
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Gällande garantin har jag ingen aning om hur man ställer sig till Jailbreaket ifall du lämnar in den och åberopar garanti.

Har du kopplat upp Iphonen mot Itunes? Min kompis fick problem med en jailbreakad Iphone och blev tvungen att återställa den. Testa det innan du lämnar in den.

Om den fortfarande hängt sig skulle jag testa att låta telefonen ladda ur sig själv igen och därefter sätta den på laddning åter och låta den stå ett tag. Är telefonen tillräckligt urladdad brukar det inte gå att sätta igång den omgående trots att den får sin ström genom eluttaget.

I värsta fall får du testa att återställa telefonen. Vad jag förstått kommer du inte att kunna jailbreaka den igen med senaste uppdateringen. Fungerar inte det är det bara att lämna in den och se vad de säger. Lycka till.

Batteriet tog slut på min Iphone imorse, satte i laddaren och den visar bara rött batteri.. Det ökar inte, går inte heller slå på telefonen. Nu har jag bara applemärket på skärmen. Symbolen som visar att telefonen jobbar, som ser ut som en sol hänger sig bara.

Jag har garanti, men den är jailbrakad..Är jag i deep shitzles?
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Batteriet tog slut på min Iphone imorse, satte i laddaren och den visar bara rött batteri.. Det ökar inte, går inte heller slå på telefonen. Nu har jag bara applemärket på skärmen. Symbolen som visar att telefonen jobbar, som ser ut som en sol hänger sig bara.

Jag har garanti, men den är jailbrakad..Är jag i deep shitzles?

Du behöver inte lämna in den bara lugn. Men, finns alltid ett men.
Har du sparat din SHSH? Via Cydia tex "Make my life easier" ??

Har du gjort det så är det coola bananer, lite pill men då den går att återställa och det mesta om du varit en duktig ponke och gjort backup samt syncat din lur hyffs nära i tiden. Kan guida dig om du vill via pm.

EDIT: och jo, det går numera visst att JB'a även senaste versionen (3.1.3) med "Spirit". Det blir tom en "unthethered jailbreak".

EDIT 2: Det här har hänt massor med folk senaste dagarna har jag märkt, även mig. Det har varit nån uppdatering som gör att Blackra1n inte bootar om riktigt och luren bara stängs av efter att Blackra1n försökt göra sitt.
 
Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Du behöver inte lämna in den bara lugn. Men, finns alltid ett men.
Har du sparat din SHSH? Via Cydia tex "Make my life easier" ??

Har du gjort det så är det coola bananer, lite pill men då den går att återställa och det mesta om du varit en duktig ponke och gjort backup samt syncat din lur hyffs nära i tiden. Kan guida dig om du vill via pm.

EDIT: och jo, det går numera visst att JB'a även senaste versionen (3.1.3) med "Spirit". Det blir tom en "unthethered jailbreak".

EDIT 2: Det här har hänt massor med folk senaste dagarna har jag märkt, även mig. Det har varit nån uppdatering som gör att Blackra1n inte bootar om riktigt och luren bara stängs av efter att Blackra1n försökt göra sitt.


Fast grejen är att jag inte finner telefonen i itunes. Datorn reagerar inte när man kopplar in telefonen. Den ger spänning så symbolen lyser, men tar ingen laddning

Det kan inte finnas mkt att göra? :/
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Någon som provat stegräknaren som finns till Iphone?
Kan den appen isf. ligga i bakgrunden eller måste den vara aktiverad?
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top