iPhone-tråden

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Förstod att du skojade och hade artikeln man nyligen publicerade i åtanke att "stöld" anmälningarna ökat på IPhone nu när 4S släpps inom kort. Man hade nog inte fått många kronor för en gammal 3G variant idag. Det är väl främst de med en IPhone 4 och bundet abonnemang som utför bedrägerierna mot sitt försäkringsbolag.

Får helt enkelt hålla hårt i telefonen och inte lämna den vind för våg. Nackdelen med att ha en icke uppdaterad IPhone 3G. Synd att man inte har MobileMe möjligheten kvar för min del som inte vill uppdatera. De som skapat ett sådant konto när det begav sig kan väl fortfarande utnyttja tjänsten om förstått saken rätt av kommentarerna i betygsfältet på Appstore men man tillåter inga nya konton.

Jag körde JB tills iOS5 kom och orkar inte vänta så jag kör nu "obreakat" det ända jag saknar är faktiskt sbsettings, resten kan jag betala några kronor för genom att köpa i appStore. Vad skulle du sakna med ditt JB ?? (iochförsig har jag ingen navigationapp nu men när jag får min nya 4S ingår det två år Telia navigator, hoppas den funkar)
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Jag körde JB tills iOS5 kom och orkar inte vänta så jag kör nu "obreakat" det ända jag saknar är faktiskt sbsettings, resten kan jag betala några kronor för genom att köpa i appStore. Vad skulle du sakna med ditt JB ?? (iochförsig har jag ingen navigationapp nu men när jag får min nya 4S ingår det två år Telia navigator, hoppas den funkar)

Telia Navigator funkar väl... men den kräver konstant datauppkoppling då kartorna är online och inte offline.

Själv köpte jag Navigon på nån special deal, kostade 450:- för europavarianten och då har jag allt på luren istället.

För man behöver ju en navigator just när man åker och det är just då som roaming mellan stationerna visar sig inte riktigt funka så bra.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jag körde JB tills iOS5 kom och orkar inte vänta så jag kör nu "obreakat" det ända jag saknar är faktiskt sbsettings, resten kan jag betala några kronor för genom att köpa i appStore. Vad skulle du sakna med ditt JB ?? (iochförsig har jag ingen navigationapp nu men när jag får min nya 4S ingår det två år Telia navigator, hoppas den funkar)

Nu har jag ju en 3G och vad jag förstått är det många som blivit missnöjda när telefonen uppdaterats till de allra senaste mjukvarorna. De har upplevt telefonen som slöare än tidigare. Min JB 3G har varit väldigt stabil. Ser ingen anledning att ändra på ett vinnande koncept.

Främsta anledningen till att jag vill ha kvar JB friheten att testa apparna för att se att de verkligen levererar. Jag finner inget nöje att köpa appar för tio upp till ett par hundra kronor som sedan inte fungerar som utlovat. Tycker jag att en app är riktigt bra köper jag den ofta på Appstore.

När jag köper en 4S kommer jag nog att låta den vara orörd och köpa de apparna jag vill ha.

Telia Navigator och dylikt är inget jag skulle vilja använda mig av. Data roaming utomlands är väldigt dyrt. Ett huvudskäl till att jag köpte en IPhone 3G var just att kunna använda Navigon och TomTom utan uppkoppling. Väl i Sverige kan jag uppskatta funktionen att man kan använda nätet att söka reda på adresser och annat i dessa programmen. Så länge operatörerna tar hutlöst betalt för internet trafiken utomlands kommer jag att ha dessa funktionerna avstängda väl där. Fördelen är då att programmen fungerar som vilken GPS som helst.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Nu har jag ju en 3G och vad jag förstått är det många som blivit missnöjda när telefonen uppdaterats till de allra senaste mjukvarorna. De har upplevt telefonen som slöare än tidigare.
Stämmer bra! Min 3G blev extremt seg i samband med någon av iOS 4-versionerna.

Kameran har blivit "lite" bättre med åren :D

1-1.jpeg
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Nån som har en aning om priset på 4S? alltså utan abonnemang.

Gick in på Telenor och Telias hemsida men där stod inget pris utan abonnemang. Men de kostar säkert i samma storleksordning som föregående IPhone 4 när den introducerades.

Däremot fanns det uppgifter kostnader för de olika abonnemangen såg jag med olika bindningstider.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Stämmer bra! Min 3G blev extremt seg i samband med någon av iOS 4-versionerna.

Kameran har blivit "lite" bättre med åren :D

1-1.jpeg

Den bättre och snabbare integrerade kameran är ett av huvudskälen varför jag tänker köpa en 4S. I övrigt struntar jag rätt så mycket i nymodigheterna ärligt talat.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Jag körde JB tills iOS5 kom och orkar inte vänta så jag kör nu "obreakat" det ända jag saknar är faktiskt sbsettings, resten kan jag betala några kronor för genom att köpa i appStore. Vad skulle du sakna med ditt JB ?? (iochförsig har jag ingen navigationapp nu men när jag får min nya 4S ingår det två år Telia navigator, hoppas den funkar)
Navigon är den enda anledningen till att jag kör jailbreakat.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
redan gjort, klickar mig vidare och läger till 4s i kundkorgen men priset är fortfarande detsamma som icke studerande.
letat även vidare på sidan och kollat ifall jag hittar nå intressant men framkommer inte hur mycket eller hur många % rabatt man får som studerande.

Nu har jag inte läst sidan själv, men när jag studerade på universitet för ett par år sedan fick man rabatt på datorn om man studerade på högskola. Man fick även köpa loss en IPod för ett förmånligt pris i samband med datorköpet minns jag. Jag har svårt att tro att man har rabatt på allt. De har nog fokuserat på datorer och program som har med studier att göra. Går du in på länken jag bifogade i förra inlägget och klickar på "Jag är universitets...." köp nu. Då ser du att priserna på t ex MacBook Air börjar på ett lägre pris än vanliga AppleStore. När det gäller IPhone 4S så är priset detsamma.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Nu har jag inte läst sidan själv, men när jag studerade på universitet för ett par år sedan fick man rabatt på datorn om man studerade på högskola. Man fick även köpa loss en IPod för ett förmånligt pris i samband med datorköpet minns jag. Jag har svårt att tro att man har rabatt på allt. De har nog fokuserat på datorer och program som har med studier att göra. Går du in på länken jag bifogade i förra inlägget och klickar på "Jag är universitets...." köp nu. Då ser du att priserna på t ex MacBook Air börjar på ett lägre pris än vanliga AppleStore. När det gäller IPhone 4S så är priset detsamma.

Då verkar de kanske inte ha studentrabatt på 4s :( för gjorde som du och priset var oförändrat gällande iphone.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Då verkar de kanske inte ha studentrabatt på 4s :( för gjorde som du och priset var oförändrat gällande iphone.

Ser inte ut att vara någon rabatt på IPhone 4S som sagt. Jag tror Apple dessutom räknar med att ungdomarna skaffar ett abonnemang via operatörerna och på så sätt avbetalar sin IPhone. Det är nog yttest få som köper dem kontant via AppleStore. Skulle vara någon som verkligen måste ha en obunden telefon som de kan skifta sim-kort i beroende på vilket land de befinner sig i.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Ser inte ut att vara någon rabatt på IPhone 4S som sagt. Jag tror Apple dessutom räknar med att ungdomarna skaffar ett abonnemang via operatörerna och på så sätt avbetalar sin IPhone. Det är nog yttest få som köper dem kontant via AppleStore. Skulle vara någon som verkligen måste ha en obunden telefon som de kan skifta sim-kort i beroende på vilket land de befinner sig i.

Jo det är rätt förståndigt fast än man hade önskat sig nån rabatt :)

Det roliga är att kollar man på comviq.se så säljer de iphone 4 8G, 16G o 32G, där kostar 4 16G ca. 57XXkr alltså samma pris som applestore säljer 4S 16G. Kollar man på applestore sälj endast 4 8G vill man ha större minne får man välja 4S :)
Surt om nån råkar köpa en 4 16/32G och sedan upptäcker att man kunde fått 4S.
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Det är nog viktigt att tänka på hur många det är som använder telefonen utan problem. Svårt att se här eftersom alla som det går bra för inte märks.
Sen tror jag även att folk med Android i regel har ett större teknikintresse och därmed löser sina problem på egen hand. Eller så blir dom inte förvånade och snällt fabriksåterställer sin telefon utan att gnälla.

Eftersom alla räknar med att "det bara ska funka" blir minsta lilla problem väldigt oväntat.

Googla vad som helst +problem så kommer du inse att det även finns järnspett som inte ens fungerar som det är tänkt.

Gör det enkelt för dig. Ge fan i att jailbreaka och annat fuffens så slipper du kladdandet. Jag har sluppit i allafall och har inte blivit av med kontakter och annat. Itunes är jobbigt för min dator, men så är det en PC från 2002 och full med skit, så med modernare grejor funkar det bättre.


Ok, då känns det bättre. Känns ju dumt att kasta en sjutusenkronorslur i golvet så flisorna yr, för är det nånting jag inte tål så är det prylar som inte funkar. Mitt tålamod gällande telefoner och datorer är obefintligt.

Är det nåt trassel verkar det ju finnas gott om tips här:tummenupp
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top