iPhone-tråden

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Galet att 90% skulle va piratkopierat.. Tycker iofs att det borde finns bättre modeller för att testa appar innan man betalar för de, men att pirata 7.- spel känns löjligt!
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
mer än en dag får man sällan ur en smartphone.. Men beror ju på hur man använder den. är mellan telefoner just nu, men både de android och iphone telefoner jag haft har jag laddat varje natt.

Jag brukar kunna ha feletånen utan laddning i två dagar oftast...
Ja förutom när den blir dum i huvudet och laddar ur på en halvdag.. haha...
Använder den ändå ganska friskt.. Men ja.. Har ju laddare i bilen och på jobbet osv för säkerhets skull.. :tungan
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Jag brukar kunna ha feletånen utan laddning i två dagar oftast...
Ja förutom när den blir dum i huvudet och laddar ur på en halvdag.. haha...
Använder den ändå ganska friskt.. Men ja.. Har ju laddare i bilen och på jobbet osv för säkerhets skull.. :tungan

Man får nog tänka om lite med en smartphone.. Du sover väl ändå oftast nån timme om dygnet så varför inte ladda då?
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Man får nog tänka om lite med en smartphone.. Du sover väl ändå oftast nån timme om dygnet så varför inte ladda då?

för att kontaktdjäveln är så långt från hyllan som feletånen ska vara på att sladden inte når.. :gnissla:gnissla
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Äh orkar inte.. :tungan
Det är inte så snyggt när man väl fått undan alla sladdar o så.. :tungan

:kabelränna

Skämt å sido.. Iphonen har ingen fantastisk batteri tid, men varken bättre eller sämre än andra skulle jag tro.. Skillnaden är nog snarare då att ajfånen är j-igt snabb laddad :tummenupp
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Behöver ju inte vara en 220V (Edit: 240V sedan några år tillbaka iofs) kabelhärva för att förlänga.
Rätt typ av USB-skarvning fungerar kanon :tummenupp
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
:kabelränna

Skämt å sido.. Iphonen har ingen fantastisk batteri tid, men varken bättre eller sämre än andra skulle jag tro.. Skillnaden är nog snarare då att ajfånen är j-igt snabb laddad :tummenupp

Ja det är den ju så därför känner jag att det är lugnt med o äga en laddare i bilen så blir ju feletånen aldrig tom typ...
:åkeringenstanskommunalt
:D

Behöver ju inte vara en 220V (Edit: 240V sedan några år tillbaka iofs) kabelhärva för att förlänga.
Rätt typ av USB-skarvning fungerar kanon :tummenupp

Jo jag vet... Har helt enkelt inte fixat det för det har inte varit nått stort problem så.. :D
 
Last edited:

KjellKriminell

killar kan!
Gick med
13 Nov 2005
Ort
jadå!
Hoj
GSXR600 -04
Kjelle letar efter en docka där jag kan ladda en iPhone 3GS och en iphone 4 samtidigt. vet ni var man kan köpa en sån?
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Jag brukar kunna ha feletånen utan laddning i två dagar oftast...
Ja förutom när den blir dum i huvudet och laddar ur på en halvdag.. haha...
Använder den ändå ganska friskt.. Men ja.. Har ju laddare i bilen och på jobbet osv för säkerhets skull.. :tungan

Det är här du har svaret. Förr så använde man bara telefonen till att ringa och skicka SMS och då höll de i en vecka... nu surfar man, lyssnar på musik och använder den som GPS, ja då får man helt enkelt räkna med kortare batteritid.
Jag laddar min varje natt (har den som klocka på nattduksbordet) men när jag åkt bort och då stängt av WiFi och BT och sen bara använt den som telefon så är 3-4 dagar ingen omöjlighet.
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition

Mhmmm...

Det är här du har svaret. Förr så använde man bara telefonen till att ringa och skicka SMS och då höll de i en vecka... nu surfar man, lyssnar på musik och använder den som GPS, ja då får man helt enkelt räkna med kortare batteritid.
Jag laddar min varje natt (har den som klocka på nattduksbordet) men när jag åkt bort och då stängt av WiFi och BT och sen bara använt den som telefon så är 3-4 dagar ingen omöjlighet.

Jo jag det förstår jag oxå...
Men anser ändå att det borde kunna hålla mer än bara en dag.. :envis
 
Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Mhmmm...



Jo jag det förstår jag oxå...
Men anser ändå att det borde kunna hålla mer än bara en dag.. :envis

En till grej som gör att batteriet kan slukas är om telefonen befinner sig på ställe utan eller med låg täckning, då försöker den få bättre kontakt med nätet oftare så att säga.
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
En till grej som gör att batteriet kan slukas är om telefonen befinner sig på ställe utan eller med låg täckning, då försöker den få bättre kontakt med nätet oftare så att säga.

I know... :smartsomfan ;)
:rofl
 

F.Red.DE

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2008
Ort
Lerum
Hoj
Såld...
Fick en Iphone 4 igår som jobbtel, men den lilla "öronhögtalaren" är kass verkar det som?
Det funkar med lurar och när man slår på högtalaren. Någon som varit med om samma problem? Orkade inte kolla igenom alla sidor.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top