iPhone 4S Förbok

Ajfåånen är ju bara någon designbackslickstekarstatus telefon! Det är därför det är så viktigt att vara först. Alla tuffingar blev ju besvikn nu när den ser likadan ut som den gamla. Då måste alla tala om att det är en S!!

Om man slapp itunes skulle jag överväga att köpa en ny ajfåån. Men att behöva strula synkningen varje gång man formaterar datan gör mig tokig!

Ajfåånen är ju bara någon designbackslickstekarstatus telefon! Det är därför det är så viktigt att vara först. Alla tuffingar blev ju besvikn nu när den ser likadan ut som den gamla. Då måste alla tala om att det är en S!!

Om man slapp itunes skulle jag överväga att köpa en ny ajfåån. Men att behöva strula synkningen varje gång man formaterar datan gör mig tokig!

Du slipper ju iTunes nu.

Säger dom.

Ehh, du behöver inte klydda med iTunes om du inte vill längre. Fast det är överbra! :D

Du kan aktivera, uppdatera och backa upp via trådlöst istället. Men kanske inte så kul att behöva betala för all musik igen som man redan har på datorn.

Hah, nu kan ju alla små förbokningsnissar lägga ner.
Får inte ens vara först på SH.
+1. Fick min i Fredags. Egentligen var den inte mitt förstaval, men än så länge är jag imponerad. Siri fungerar fantastiskt bra till att boka möten, skicka text meddelanden, osv.

Nu har jag bestält min från Telia.. Får den på redag!!
Vad är Siri?? Har inte läst in mig på den så jag har egentligen inte en anaing om vad jag har beställt.....
Min 3GS är ju slut så var på väg att köpa en 4 men väntade då det bara var dagar kver tills 4S släptes!

Last edited:
Är inte siri rätt kasst för alla som inte pratar engelska som modersmål?

Skaru stå på busshålltplatsen och säga "Siri, book a meeting" eller "Siri, is it going to rain"

ÖHT att stå och prata med sin telefon känns jävligt nerdigt, i bilen när man är ensam, okej, men i övrigt känns det inte som att jag skulle använda det.
(det är möjligt att jag skulle finna det jättebra i bilen, om den kunde svenska så man kunde skicka och läsa SMS och e-post på svenska)

Jag har bara provat googles röstsök och även om apples är bättre på alla vis känns det som en finess man använder några gånger i början och visar upp för polarna innan man slutar använda den.

Du slipper ju iTunes nu.

Säger dom.

Ehh, du behöver inte klydda med iTunes om du inte vill längre. Fast det är överbra! :D

Du kan aktivera, uppdatera och backa upp via trådlöst istället. Men kanske inte så kul att behöva betala för all musik igen som man redan har på datorn.

Woho framsteg!! Stoppa ajfånen i datan så sent som igår o vipps var hela tränings spellistan borta men jag fick ju tillbaka alla appar jag inte vill ha:brinnerup
Jag är nog bara kass:D

Siri släpps som en beta på engelska, franska och tyska. Fler språk kommer ydligen innom kort!! Skall ju bli spännande när man inte kan Tyska eller Franska och är kass på engelska!! Sen kan man ju undra vad alla polare tycker när man alltis skickar sms på engelska.....

Varje förbättring i iOS innebär att allting blir ännu enklare att göra. Därför ligger iOS flera år före i utvecklingen. iOS 5 tar ännu ett rejält kliv framåt, med fler än 200 nya funktioner på iPhone 4S. Här är några favoriter:
Notiscenter - alla nyheter på ett och samma ställe
Påminnelser - skapa att-göra-listor med stoppdatum och plats
Bilder - beskär, rotera och förbättra dina bilder direkt i mobilen
Tidningskiosk - alla tidsskrifter och prenumerationer samlat på ett ställe
Pc-fri - aktivera och ställ in mobilen trådlöst

Last edited:
Vad kul det är med folk som orkar lägga energi på att dissa de som köper det senaste och gärna vill ha det så fort som möjligt :hihi

Livet blir både roligare och enklare med nya prylar!

Självklart har jag beställt en 4S och jag tog en olåst för att kunna testa vilken operatör som är bäst :D

Varje förbättring i iOS innebär att allting blir ännu enklare att göra. Därför ligger iOS flera år före i utvecklingen. iOS 5 tar ännu ett rejält kliv framåt, med fler än 200 nya funktioner på iPhone 4S. Här är några favoriter:
Notiscenter - alla nyheter på ett och samma ställe
Påminnelser - skapa att-göra-listor med stoppdatum och plats
Bilder - beskär, rotera och förbättra dina bilder direkt i mobilen
Tidningskiosk - alla tidsskrifter och prenumerationer samlat på ett ställe
Pc-fri - aktivera och ställ in mobilen trådlöst

Kör du cut&paste på Apples eget nyhetsbrev?

vad ligger iOs flera år före? Nokia 3310?

Notiscenter är rakt av kopierat från Android som har haft det länge
Påminnelser har har det väl funnits ett dussin olika appar och widgets för
Bilder har jag kunnat beskära och rotera sedan jag köpte telefonen
Tidningskiosk vet jag faktiskt inte det kan finnas, inget jag har brytt mig om
PCfri har min telefon varit sedan jag köpte den, varför skulle jag någonsin behöva ansluta den till en dator?

Men att det är nytt i iOs är säkert sant...

Det är en bra telefon och en bra mjukvara, men ingenting är nytt utom Siri, som är way bättre än google voice eller vad det heter, samt att den har fått mycket bättre hårdvara.

I många andra affärssammanhang är en Blackberry förstavalet. Det är knappast en telefon som vanliga privatpersoner väljer att köpa. Android telefonerna är väl lättare att anpassa för enskilda företag än t ex en IPhone. Det är nog fullt logiskt om man nu ska dra någon slutsats av en så bristfällig artikel. IPhone är fortfarande ett "statusobjekt" och en dyr sådan. I tider där var och en ska vara uppkopplad finns det nog gott om studenter och andra mindre bemedlade som väljer att leva över sina tillgångar. De vill ju inte vara sämre än någon annan.

I många andra affärssammanhang är en Blackberry förstavalet. Det är knappast en telefon som vanliga privatpersoner väljer att köpa. Android telefonerna är väl lättare att anpassa för enskilda företag än t ex en IPhone. Det är nog fullt logiskt om man nu ska dra någon slutsats av en så bristfällig artikel. IPhone är fortfarande ett "statusobjekt" och en dyr sådan. I tider där var och en ska vara uppkopplad finns det nog gott om studenter och andra mindre bemedlade som väljer att leva över sina tillgångar. De vill ju inte vara sämre än någon annan.

Ja jag ser den faktiskt inte som särskilt seriös heller tycker bara det är lite kul att tracka iphone nördar :P

Sen gäller väl undersökningen britter dessutom och dom går ju inte lita på :P

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...