iPhone 4S Förbok

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Nu är iPhone 4S släppt för förbok. Telia och Telenor lade ut det redan vid midnatt men tvingades att dra tillbaks det. Nu är Tele2 uppe och 3 lär komma hack i häl.

Jag har fått för mig att intresset för 4S:en inte är sådär jättestort. Vilka här tänker uppgradera?

Jag kan ge ett snabbt svar som "är i branschen".

Vi har fått fler bokningar nu än när 4:an släptes så här långt med över en vecka till godo så nog kommer 4S bli en hit med.

Folk har bara låst upp sig den första kvarten på att den inte heter 5, men sen inser de flesta att den uppnår förväntningarna. Apple sa ifrån på förhandsbokningen så den är numera låst men vad jag vet så tänker i.a.f Telenor hålla sin lista som hann boka innan dess.

PS. Med andra ord. Det går inte att boka en 4S längre. Endast visa "intresse"

Över en miljon bokningar första dagen när den lanserades i staterna och andra länder, om jag inte minns helt fel.
Slår troligen till när Tre släpper den. Annars är jag halvsugen på nya Samsungen... faaaan! :-p

Jag var inne i en Telia butik för ett tag sedan och då sa man att de inte tog några förbokningar eller intresseanmälan förrän efter att telefonen släppts. Allt för att folk ska stå och köa utanför butikerna på det officiella datumet kanske?

Jag tycker att det var löjligt att man inte kunde sätta upp sig på en intresse lista som de sedan kunde betat av i turordning - efter officiella datumet så klart.

Kan säga att mitt intresse lagt sig lite när det inte gick att sätta upp sig på en intresseanmälan. Känner att jag lika gärna kan vänta till våren med att köpa en 4S.

Jag var inne i en Telia butik för ett tag sedan och då sa man att de inte tog några förbokningar eller intresseanmälan förrän efter att telefonen släppts. Allt för att folk ska stå och köa utanför butikerna på det officiella datumet kanske?

Jag tycker att det var löjligt att man inte kunde sätta upp sig på en intresse lista som de sedan kunde betat av i turordning - efter officiella datumet så klart.

Kan säga att mitt intresse lagt sig lite när det inte gick att sätta upp sig på en intresseanmälan. Känner att jag lika gärna kan vänta till våren med att köpa en 4S.

Jo, det är ju lite löjligt att man ska ha folk till att fysiskt köa utanför butiker.

Men samtidigt förstår jag butikerna till en viss del, hur många idioter/drömmare tror du inte skulle sätta upp sig på listan och sedan aldrig köpa någon telefon, hur många "jamenasså kan du lägga undan den jag kommer in när jag har lyckats sälja Aeroxen" tror du inte dom skulle få höra?

Samtidigt är ju hela jävla hypen korkad.

Det är en telefon, det finns andra telefoner som man inte behöver köa för.

Måste man ha just en sån telefon så kommer den att säljas hela året, ingen kommer att bli utan.

Även om du skulle råka komma över en före alla andra så tar det en vecka så sitter någon rosatuggumituggandeblondinbellawannabe och bloggar på en likadan telefon på bussen....

Jag kan ge ett snabbt svar som "är i branschen".

Vi har fått fler bokningar nu än när 4:an släptes så här långt med över en vecka till godo så nog kommer 4S bli en hit med.

En anledning till det kan ju vara att när 4:an släpptes så satt väldigt många fortfarande fast med abb på 24 månader med 3Gs:en.

Lugna ner er någon månad och köp sen om ni nu måste. Varför är det så viktigt att ha en tidigt (för först kommer bara en vara)?

jag beställde min så fort dom öppnade dörrarna igår kväll, hos telenor. allting såg väldigt likt ut just en beställning med info om frakt och grejer så om dom inte lyckas lösa fram lurar till dom som gjort beställningen innan dom åter stängde dörrarna så har dom sjunkit bra i mina ögon. Jag har haft telenor i flera år och är sjukt nöjd i övrigt.

när kan man förvänta sig få sin lur om nu allting klaffar? ligger den utanför dörren den 28e eller ska den in å vända på 17 ställen innan postbilen styr kurs mot mig?

En anledning till det kan ju vara att när 4:an släpptes så satt väldigt många fortfarande fast med abb på 24 månader med 3Gs:en.
det är ju sant eller så fick man sin lur stulen och kunde köpa sig en ny 4.a
ska bli kul att se hur många gamla 4 som blir stulna under släppet av den nya ajfånen:D
jävla hysteri eller är det en livstil,det är ju allt bara en telefon:confused:

det är ju sant eller så fick man sin lur stulen och kunde köpa sig en ny 4.a
ska bli kul att se hur många gamla 4 som blir stulna under släppet av den nya ajfånen:D
jävla hysteri eller är det en livstil,det är ju allt bara en telefon:confused:

Enligt nyheterna på SR, så hade antalet anmälningar om stulna iPhones fördubblats när informationen om releasen av 4S kom.
Om jag inte minns helt tokigt :va

Enligt nyheterna på SR, så hade antalet anmälningar om stulna iPhones fördubblats när informationen om releasen av 4S kom.
Om jag inte minns helt tokigt :va

Men om man får sin 4:a "stulen" så får man väll en ny 4:a, inte en 4:s eller:va så vad tjänar folk på det?

när kan man förvänta sig få sin lur om nu allting klaffar? ligger den utanför dörren den 28e eller ska den in å vända på 17 ställen innan postbilen styr kurs mot mig?

Tidigare har det varit så att de skickat telefonerna så man har dom till releasedagen. Men det har fungerat sisådär.

Förstår inte riktigt varför man skall köpa den "först av alla". Den ser precis ut som 4:an, så det är ju inte direkt någon som kommer vända sig om efter en när man håller den i handen. :) Väntar hellre tills mitt abb går ut och köper 4S ett år senare till kraftigt reducerat pris eller en nyare iPhone-modell.
Istället för att hålla på med FB och lägga massa pengar på självrisker.

Last edited:

När 4:an släpptes så gick de med 3an och köpte den. 3GS hade då bara funnits i 1år.

Nu är det samma sak. De med 3GS köper 4S och 4:an har bara funnits i 1år.

Dvs jämna siffror får byta mot varandra och S får byta mot varandra :tummenupp b Själv hade jag en 3G, nu en 4:a som är ett år gammal så för mig blir det en 5:a och inte en 4S.

(Fick hoppa över 3GS samt 4S alltså)

Jo, det är ju lite löjligt att man ska ha folk till att fysiskt köa utanför butiker.
....
Måste man ha just en sån telefon så kommer den att säljas hela året, ingen kommer att bli utan.....

Hade vi pratar om Stones/Springsteens/Madonnas/Metallicas sista spelning kan jag förstå om folk köar men för en djävla telefon som man som sagt lika gärna kan köpa nån vecka senare.
Men å andra sidan skall man inte underskatta folks behov av att kunna flasha för polarna & brewdar...
- "Du vet, tjaxade ju en iPhone 4Stupids igår! ..Det rullar på nu!"

Men samtidigt förstår jag butikerna till en viss del, hur många idioter/drömmare tror du inte skulle sätta upp sig på listan och sedan aldrig köpa någon telefon, hur många "jamenasså kan du lägga undan den jag kommer in när jag har lyckats sälja Aeroxen" tror du inte dom skulle få höra?

Samtidigt är ju hela jävla hypen korkad.

Det är en telefon, det finns andra telefoner som man inte behöver köa för.

Måste man ha just en sån telefon så kommer den att säljas hela året, ingen kommer att bli utan.

Även om du skulle råka komma över en före alla andra så tar det en vecka så sitter någon rosatuggumituggandeblondinbellawannabe och bloggar på en likadan telefon på bussen....

En intresseanmälan är inte direkt bindande. Det är ju bara att ta nästa namn på listan. Så i det avseendet förstår jag inte hypen de skapar runt telefonen. Man kommer ju att kunna sätta upp sig på en lista så fort den släppts. Precis som du säger kommer massor med folk att sitta och tumma på 4S en vecka efter man släppt telefonerna. Man skapar en hype genom det här förfarandet och kunderna är dumma nog att gå på det.

Jag har inget behov av att vara först och vem ser skillnaden på en 4 och 4S om man inte tittar på bakstycket som ofta har ett plastskydd? Just ingen. Men för många är det här viktigt. Vi kommer att se folk sitta och visa upp sina 4S inom kort på landets fikaställen.

Man skulle ju också kunna ta en handpenning om man nu skulle vara orolig för att de inte går åt eller att de får massor med oseriösa intressenter. Tror dock det är ett ickeproblem.

IPhone 4S är bara en telefon. Det enda som egentligen lockar är en bättre kamera. Ser fram emot att kunna filma i HD med Harry's Laptimer Pro. Bortsett från det så är jag rätt nöjd med min 3G med patina efter två års användning.

När 4:an släpptes så gick de med 3an och köpte den. 3GS hade då bara funnits i 1år.

Nu är det samma sak. De med 3GS köper 4S och 4:an har bara funnits i 1år.

Dvs jämna siffror får byta mot varandra och S får byta mot varandra :tummenupp b Själv hade jag en 3G, nu en 4:a som är ett år gammal så för mig blir det en 5:a och inte en 4S.

(Fick hoppa över 3GS samt 4S alltså)

Förstår hur du menar, men jag har en känsla (inga källor) av att det var betydligt färre som köpte 3G än 3Gs. Det var ju med 3Gs som själva iPhone-boomen kom. Eller är jag ute och cyklar? :D

Förstår hur du menar, men jag har en känsla (inga källor) av att det var betydligt färre som köpte 3G än 3Gs. Det var ju med 3Gs som själva iPhone-boomen kom. Eller är jag ute och cyklar? :D

Absolut. 3GS såldes i fler exemplar än 3G. iPhone4 såldes i fler exemplar än 3GS. Hur det blir med 4S återstår att se.

"iPhone-bomen" skulle jag vilja påstå påbörjades med original iPhone (GSM).

Dock såldes inte denna i Sverige och det blev en mass-gråimport istället. När 3G släpptes i Sverige så var det igång på riktigt dock.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman