Iphone 3G

Jag hade också önskat att mail var mer vanligt här, men nu är inte fallet så och jag vill då ha det näst bästa, dvs mms.
Kan inte du snacka med Steve, Lugn?

Nä, fuck MMS...

Haha bara för att du inte känner honom :arsele

Fick faktiskt ett mms av farsan idag, då fick jag gå in på telias hemsida för att se det. Lite omständigare men eftersom Iphonen hanterar hemsidor såpass bra tog det bara lite längre tid.
Kanske kan se mig själv överleva den här övergångsperioden utan MMS, jag ska kämpa och göra mitt bästa :yoparty

Last edited:
Idag fick man vakna upp med en spräckt display på sin kära telefon... Två av mina polare har också lyckats med samma sak, den är klen den där telefonen. :huvet

Idag fick man vakna upp med en spräckt display på sin kära telefon... Två av mina polare har också lyckats med samma sak, den är klen den där telefonen. :huvet

Sälj den på tradera, skicka den dåligt vadderad och skyll på posten!

Nä visst ja, det är redan gjort :hihi

Stämmer det att man måste in via itunes för att ändra ringsignalen i telefonen och att blåtandsstödet mot andra märken är kajko?

Läste det nånstans och tyckte det lät märkligt :3freak

Läste det nånstans och tyckte det lät märkligt :3freak

Det där med blåtanden är konstigt då blåtand är mac´s mellannamn men när 3.0 kommer fixas det, mms (för de som vill), liggande tangentbord och mer än 100 andra greyer!

På en jackad lur kan man göra en massa grejer med signaler och bakgrundsteman och annat fjortisfix men annars är det itunes. För mig som inte ser något alternativ till itunes så är det inga probbs.

Jag blir bara mer och mer nöjd med luren! Till och med fotona blir bättre i ljus än vad de blev på min Nokia med 5 mpx! Det bästa är alla småfunktioner som gör den lättanvänd och att man inte irriterar sig på små saker.

Jag har tvingats gå över till en BlackBerry i jobbet och den är verkligen en påse skit i jämförelse med iPhonen. :mad:

Synkning med Outlook/Winmail etc är inga problem, sköts i iTunes.

Måste ha appz/warez är helt klart:
Remote - Styr iTunes, med nya itunes kan man även rösta på låtar via iphone/touch som man vill ska spelas... :yoparty

VLC-Remote annat måste ha program, enda programmet jag köpt. Finns som en "Lite" också men tyckte det var värt 7kr för att kunna öppna upp filer ifrån soffan.. *lat*.

Prisjakt och TV.nu är andra bra appz som man nästan inte klarar sig utan.

Grattis till mobilen!

Fråga appropå Iphone.. Har Iphone repfritt glas? Touchen har det. :va

Skall vara samma glas i iPhone som Touch.

Det med BT tycker jag inte är så konstigt, funkar kanon till BTheadsets, har testat med många olika och inte haft några problem. Sen att deras begränsande BTprofil gör det lite trist då man gärna vill ha stereo via BT och sync via BT... men det ordnas i sommar när 3.0 kommer.

Synkning med Outlook/Winmail etc är inga problem, sköts i iTunes.

Måste ha appz/warez är helt klart:
Remote - Styr iTunes, med nya itunes kan man även rösta på låtar via iphone/touch som man vill ska spelas... :yoparty

VLC-Remote annat måste ha program, enda programmet jag köpt. Finns som en "Lite" också men tyckte det var värt 7kr för att kunna öppna upp filer ifrån soffan.. *lat*.

Prisjakt och TV.nu är andra bra appz som man nästan inte klarar sig utan.

Grattis till mobilen!

Fråga appropå Iphone.. Har Iphone repfritt glas? Touchen har det. :va

Jag är sjukt pedant med min lur. Har den alltid i ett skinnfodral nr jag är på jobbet etc.

Likförbannat har jag lyckats få en 5 mm lång repa i skärmen.. :mad:

Syns knappt, men när man vet att den finns där kan man ju störa ihjäl sig på det...

Det har skrivits mycket hur iphone inte är kompatibel med hotmail av div telifånrecensenter men Jag förstår inte hur de inte lyckats?

När jag först gick in på mailen fanns en rad förinstalerade såsom g-mail, yahoo, mfl men så fanns där även "annat" vilken Jag klickade på, sen fyllde Jag i adress, namn och lösen och kom sedan till inkorgen. Efter det var det bara att trycka på mailsymbolen och Jag hamnade i min hotmailinkorg.

Det där med blåtanden är konstigt då blåtand är mac´s mellannamn men när 3.0 kommer fixas det, mms (för de som vill), liggande tangentbord och mer än 100 andra greyer!

På en jackad lur kan man göra en massa grejer med signaler och bakgrundsteman och annat fjortisfix men annars är det itunes. För mig som inte ser något alternativ till itunes så är det inga probbs.

Jag blir bara mer och mer nöjd med luren! Till och med fotona blir bättre i ljus än vad de blev på min Nokia med 5 mpx! Det bästa är alla småfunktioner som gör den lättanvänd och att man inte irriterar sig på små saker.

Måste vara N95an du gämför med?

Vad är gör Iphonen bättre en N95an då förutom korten, svårt att tro att korten blir bättre men jag får lita på dig. Jag är nämligen jävligt nöjd med korten och filmerna som min 95a tar, filmar i bättre kvalle en vad min 7megpixl digikamera gör.

Blir nog snart en ny lur för mig och jag vill absolut inte ha sämre prestanda en vad jag redan har!

Måste vara N95an du gämför med?

Vad är gör Iphonen bättre en N95an då förutom korten, svårt att tro att korten blir bättre men jag får lita på dig. Jag är nämligen jävligt nöjd med korten och filmerna som min 95a tar, filmar i bättre kvalle en vad min 7megpixl digikamera gör.

Blir nog snart en ny lur för mig och jag vill absolut inte ha sämre prestanda en vad jag redan har!

N82 ,samma kamera som N95 men starkare processor. Nokias telefoner filmar sjukt bra för att vara telefoner men korten i nokia är inte bra, klart sämre än SE´s 3.2 mpx.

I övrigt så gör iphonen allt annat bättre enligt mig. Avnändarvänligheten och stabiliteten är klanderfri. Jag har helt sjukt bra och användbara apps som man bara skulle kunna drömma om i en Nokia.

Nokia ska ha + för sitt 3.5 mm jack även om de numer verkar gå i från det till ett 2.5 mm:3freak och är i övrigt de bästa mobilerna enligt mig men inte jämförbara med iphone. Det är 2 helt olika gadgets.

Surfningen och mailen är det största +:ett enligt mig och att man kan plocka ner grymma applikationer som faktiskt är riktigt bra även om det finns mycket skit. Sen är det ju en 16 gig ipod också :)

N82 ,samma kamera som N95 men starkare processor. Nokias telefoner filmar sjukt bra för att vara telefoner men korten i nokia är inte bra, klart sämre än SE´s 3.2 mpx.

I övrigt så gör iphonen allt annat bättre enligt mig. Avnändarvänligheten och stabiliteten är klanderfri. Jag har helt sjukt bra och användbara apps som man bara skulle kunna drömma om i en Nokia.

Nokia ska ha + för sitt 3.5 mm jack även om de numer verkar gå i från det till ett 2.5 mm:3freak och är i övrigt de bästa mobilerna enligt mig men inte jämförbara med iphone. Det är 2 helt olika gadgets.

Surfningen och mailen är det största +:ett enligt mig och att man kan plocka ner grymma applikationer som faktiskt är riktigt bra även om det finns mycket skit. Sen är det ju en 16 gig ipod också :)

Frågan är då filmar Iphonen lika bra som Nokian?

3,5mm jacket är ju guld, ska dom gå ifrån det :näsblod har man med sig en "3,5 till phono" så kan man spela musik i vilken steroanläggning som helst osv sjukt smidigt.

Surfningen är den snabbare, vad är bättre?

Är det några speciella apps som du tänker på finns ju nämligen sjukt mycke apps till smartphones.

Kan man spela upp filmklipp bilder och spel till tv´n direkt från telefonen?

Last edited:
Frågan är då filmar Iphonen lika bra som Nokian?

Nej den filmar inte alls än så länge vilket är dåligt men onödigt i alla fall om den inte filmar lika bra som Nokia.

3,5mm jacket är ju guld, ska dom gå ifrån det :näsblod har man med sig en "3,5 till phono" så kan man spela musik i vilken steroanläggning som helst osv sjukt smidigt.

Surfningen är den snabbare, vad är bättre?

Är det några speciella apps som du tänker på finns ju nämligen sjukt mycke apps till smartphones.
Skärmen är dubbelt så stor och hur man kan ha flera fönster öppna och pendla mellan dessa samt inzoomningen och navigeringen. Nokia mfl är inte i närheten.

Last edited:
Nej den filmar inte alls än så länge vilket är dåligt men onödigt i alla fall om den inte filmar lika bra som Nokia.

Skärmen är dubbelt så stor och hur man kan ha flera fönste öppna och pendla mellan dessa samt insomningen och navigeringen. Nokia mfl är inte i närheten.

Ok tack för svaren, men jag vill ha en telefon som filmar lika bra eller bättre en min nuvarande om det skall bli nyköp!

Hittade 2 bilder när farsan kört fast med sin Valmet vid olika tillfällen, den första tagen med Nokia N82 (5 mpx Carl Zeiss optik blabla) och den andra med iphones "dåliga" 2 mpx utan zoom, blixt, autofocus blabla...

Bifogat

• traktor N82.jpg
    traktor N82.jpg
    130.3 KB · Visningar: 37
  • traktor iphone.jpg
    traktor iphone.jpg
    145.2 KB · Visningar: 35
Last edited:
edit: varför kan Jag bara lägga upp bilder som är 2x2 pixlar stora medans andra får lägga upp bilder som täcker hela skärmen?! :mad:

De får ju bara vara några sketna kb stora!

Kunde Jag lägga upp bilderna som de är så skulle man se att på nokians foto så är bilden rätt grynig och torftig i färgerna samt att optiken förrvränger formerna medans iphonens foto är helt ok i skärpa samt att objektet ser ut som det gör på riktigt.

zoomar man in på bilden mycket ser man dock att iphonens pixlar syns tidigare än nokians men det ser man ju bara om man zoomar in.

Ok tack för svaren, men jag vill ha en telefon som filmar lika bra eller bättre en min nuvarande om det skall bli nyköp!

Då är inte iphone ett alternativ. På filmning ligger Nokia först av alla.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...