iPhone ä-appar för oss mc- åkare

Powerwheelie

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
Kawaskai ZX-10R
iPhone-appar för oss mc-åkare

Håller på och skapar appar till iPhone och undrar om ni här på forumet har förslag till appar för oss hojåkare.
Vilken är din dröm-app som du saknar?:confused:

Last edited:
Jag saknar ett bra Intercom för grupper.
iMoto finns men kör bara över Bluetooth och tar bara två pers.

De som finns för grupper kräver en server eller har bara PTT och inte röstaktivering.

Nu vet jag inte om iPhone4 kan routa WiFi inom sin egen hotspot. Men det finns små bärbara batteridrivna accesspunkter som hjälper upp läget i så fall.

Pirelli Diablo Superbiker. Finns på appstore helt gratis. Rätt kul app faktiskt. Sätter igång den innan man kör iväg. Sen har den loggat hur fort man kört, medelhastighet, hur många grader man lutat i kurvor osv. Väldigt detaljerat:yoparty

Pirelli Diablo Superbiker. Finns på appstore helt gratis. Rätt kul app faktiskt. Sätter igång den innan man kör iväg. Sen har den loggat hur fort man kört, medelhastighet, hur många grader man lutat i kurvor osv. Väldigt detaljerat:yoparty

Sånt är skoj, men drar det inte jäkligt mycket på batteriet? Brukar göra det när man blandar in satelliter..:gnissla

En App typ Speedwiew eller speedweiw Pro så jag kan ha luren som lapptimer, kanske funkar med de två.

Fast jag har ju en HTC alltså Android :gnissla

Annars kanske nån vet hur det ligger till med Speedwiew.

Ursäkt att jag snodde tråden.

Den första och viktigaste appen är en app som hindrar Apple spionera på mig. iPhonen är ju i princip en burk som skickar information om användaren till Apple. Beskrivet i Apples integritetspolicy. Bara googla och läs. Och jag vet att Android inte är ett dugg bättre. Det här användaravtalet erbjöds jag av Google när jag klickade på Youtubeappen. Bara att godkänna om jag ville kolla Youtube: "Samtyck till att dina data samlas in, används, delas, och förs vidare, vilket omfattar men inte är begränsat till röst- och platsinformation" Dvs kontakter, samtalslistor, SMS, mail, foton och filmer, lyssna vad mikrofonen kan höra, vad kameran kan se, var jag befinner mig och hur jag förflyttar mig, allt är det fritt fram för Google att ladda hem. Och det är inte bara jag som reagerar, datainspektionen undrar just nu varför Handelsbankens SHB s app ska ha behörighet kolla kontakter och samtalshistorik på telefonen för att man ska kunna göra banktjänster hos SHB. Läs själv om Handelsbankens SHB s behörigheter på Android Market. Kollar du vilka behörigheter de appar du använder har? Men Apple och Google skyddar väl dina data? Inte speciellt , läs kommentarerna till den här artikeln.
http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/allmant/article3344756.ece

• Gilla
Reaktioner: IQ
En app vart hela Sveriges poliskår befinner sig just nu :)

Det är ingen omöjlighet. Om polisen annonserar ut sina kontroller, vilket de gör för det mesta, så kan man parsa polisens nyhetssida och ge användaren textuppdateringar. Det är ganska basic.

Jag har däremot en ide. En app som startas som en service, och monitorerar chocksensorn. när ett visst knackmönster upptäcks, ska A-GPS positionen noteras, och postas på en karta, alternativt till ett forum.

man ska kunna prenuerera på tjänsten, och få feedback när man är inom en viss radie från en poliskontroll. jag är intresserad av att börja koda på en sån lösning, men för android

Den första och viktigaste appen är en app som hindrar Apple spionera på mig. ...

inte illa. en slags brandvägg då

Last edited:
Kan du inte göra appar för N9 och Meego istället? ajfån är så 2009...

Last edited:
En App typ Speedwiew eller speedweiw Pro så jag kan ha luren som lapptimer, kanske funkar med de två.

Fast jag har ju en HTC alltså Android :gnissla

Annars kanske nån vet hur det ligger till med Speedwiew.

Ursäkt att jag snodde tråden.

Ett tips är att titta på ett annat forum: www.swedroid.se
Där finns ett par trådar i ämnet!

En app som varnar strax innan man får loppa på stiftet?

Det är ingen omöjlighet. Om polisen annonserar ut sina kontroller, vilket de gör för det mesta, så kan man parsa polisens nyhetssida och ge användaren textuppdateringar. Det är ganska basic.

Jag har däremot en ide. En app som startas som en service, och monitorerar chocksensorn. när ett visst knackmönster upptäcks, ska A-GPS positionen noteras, och postas på en karta, alternativt till ett forum.

man ska kunna prenuerera på tjänsten, och få feedback när man är inom en viss radie från en poliskontroll. jag är intresserad av att börja koda på en sån lösning, men för android

inte illa. en slags brandvägg då

Det där är sanning med modifikation. Det vill säga att du har helt rätt att det annonseras ut då större kontroller genomförs av trafikenheterna. Men när vanliga "radiobilar" tar med sig laser ut och ställer sig på ospecificerad plats så meddelas detta ej på något sätt till allmänhet. Detta sker ofta t ex i Malmö där jag kör mc en hel del.

instämmer .. åkte på det själv vid kronprisen, där nere vid dagiset. hororna gav mig 2800 i böter för 66km/h .. Just då hade en sån app varit bra, bara knacka på telefonen och annonsera ut poliskontrollen. Tänk hur snabbt malmös taxiförare hade annammat systemet ..

instämmer .. åkte på det själv vid kronprisen, där nere vid dagiset. hororna gav mig 2800 i böter för 66km/h .. Just då hade en sån app varit bra, bara knacka på telefonen och annonsera ut poliskontrollen. Tänk hur snabbt malmös taxiförare hade annammat systemet ..

finns ju redan en sån app..Waze..:tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...