iPadtråden

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Nu är det bekräftat att apples nya tablet kommer heta Ipad. Vill ha en nu :banana:banana

Bifogat

• 18864_300609375933_701800933_4703768_7890225_n.jpg
    18864_300609375933_701800933_4703768_7890225_n.jpg
    24.1 KB · Visningar: 160
Vad ska man ha den till? Ser ut att vara för stor att ta med sig och ska man trots allt ha något med sig så lär den väl inte vara bättre än en laptop iaf?

Näe, och det enda tillbehöret dom visat upp är....

Ett tangentbord :hihi

Då ÄR det en laptop...

Menmenmen, det är ju en APPLE!? Eller har jag missförstått det hela? Ingen VILL väl ha en Apple, utan det är väl mer att de känner sig tvungna?

Vad ska man ha den till? Ser ut att vara för stor att ta med sig och ska man trots allt ha något med sig så lär den väl inte vara bättre än en laptop iaf?

Som en iphone fast större !! Om du hade en iphone skulle du garanterat vilja ha denna :tummenupp:tummenupp

Jo, alla som känner sig "ofria" om dom får köra mer än en app åt gången köper säkert en!

Mmm, alla borde väl fattat att Apple är samma sak som Armani eller Audi.

En tröja från dressman eller en bil från VW gör jobbet lika bra, men är inte lika häftig.
Och de som äger en vägrar erkänna att så är fallet.

Bifogat

• funny_webcam.jpg
    funny_webcam.jpg
    58.7 KB · Visningar: 266
Applesekten lever vidare. Tror jag hoppar över den där också.

Priset lär väl för övrigt stämma lika bra som med iPhone. 500 dollar om man tecknar ett abonnemang som kostar 3000 kr/månad i 4 år, eller 70 000 kr om man köper den utan.

Fast man får säkert mer kompisar om man har en och vänskap är ju ovärdelig så det kanske är en bra affär ändå.

Applesekten lever vidare. Tror jag hoppar över den där också.

Priset lär väl för övrigt stämma lika bra som med iPhone. 500 dollar om man tecknar ett abonnemang som kostar 3000 kr/månad i 4 år, eller 70 000 kr om man köper den utan.

Fast man får säkert mer kompisar om man har en och vänskap är ju ovärdelig så det kanske är en bra affär ändå.

Troligen lär den kräva en Irouter som är kopplad till Itunes genom Iphonen

Den säljs utan abbonnemang i usa och den versionen med 3g i kan man välja att ha mobilt bredband 1 månad i taget.
Alltså, vill man ha internet en månad aktiverar man det och betalar vad det kostar den månaden, nästa månad kanske man inte behöver det, då är det bara att avaktivera internet, och då givetvis slipper man betala.
Finns ju så klart wifi med om man vill köra via det.
Tyckte den såg lite ball ut men sparar nog slantarna till en Macbook Pro i stället:tummenupp

Skulle mackapären vara vattentät och kosta 500kr istället så skulle jag köpa den.
Fräckt att läsa alla dagstidningar på skithuset! :tummenupp

Tyckte den såg lite ball ut men sparar nog slantarna till en Macbook Pro i stället:tummenupp

Jag är med dig på den.
Design har dom (nästan) alltid varit bra på
(Dom där vidriga halvgenomskinliga misstagen var en frisk fläkt när allt annat var grått, men fula var dom i alla fall)

Lite ball såg den ut, dock verkar den i klenaste laget om man ser den som dator, ser man den som en iPhone XXL så är den OK.

Men samtliga PC tablet's kan ju köra flera program samtidigt, vilket man ju är van från sin vanliga dator (oavsett mac/win/linux) så det tycker jag att man kan förvänta sig av en tablet.

Sen är det ju det där med att den är låst till appstore/iTunes, det suger ju gigantiskt, förvisso kommer det väl att finnas jailbreaks rätt snart, men bara att man ska behöva hålla på med sånt och riskera sin garanti är ju skamligt.

Gillar man Apple ska man istället köpa en Macbook, dom är ju slimmade som fan dom med, och f-n så mycket användbarare.

Jag är med dig på den.
Design har dom (nästan) alltid varit bra på
(Dom där vidriga halvgenomskinliga misstagen var en frisk fläkt när allt annat var grått, men fula var dom i alla fall)

Lite ball såg den ut, dock verkar den i klenaste laget om man ser den som dator, ser man den som en iPhone XXL så är den OK.

Men samtliga PC tablet's kan ju köra flera program samtidigt, vilket man ju är van från sin vanliga dator (oavsett mac/win/linux) så det tycker jag att man kan förvänta sig av en tablet.

Sen är det ju det där med att den är låst till appstore/iTunes, det suger ju gigantiskt, förvisso kommer det väl att finnas jailbreaks rätt snart, men bara att man ska behöva hålla på med sånt och riskera sin garanti är ju skamligt.

Gillar man Apple ska man istället köpa en Macbook, dom är ju slimmade som fan dom med, och f-n så mycket användbarare.

Hehe var på vippen att skriva ett gnällinlägg till dig pga dit antiäpple propagerande men skippar det, du kunde ju skriva ett vettigt inlägg i en apple tråd också :tummenupp
Instämmer i klagosången på iTunes, det programmet måste vara djävulens påfund!
Har egentligen inget behov av en Mac men tycker dom är snygga och det lilla jag har testat dom funkar dom klockrent.
Har testat lite Hackintosh på den vanliga laptopen jag har men fick inte fart på ljudet.
Allt annat funkade dock.

Last edited:
Maaahahahahahahahaaaahahahahahahahahahahahahahaaa....

HAHAHAHAAHAHAHhaaaa...the brainwash continues...

• Gilla
Reaktioner: Loy
Riktigt kul att de fick ett inslag på TV4-nyheterna också.
Undrar när HP eller Acer får det när de släpper en ny bärbar?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon