iPad-tråden

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Vad snackar du om, hur många VW bubblor har det sålts, och hur många Ferarri F40?

Bubblan är äldre, har sålt mer, men ändå, inte ens nya golfen är bättre än F40 om man jämför prestanda på papper.


Kan inte Apple-fanboys bara erkänna att dom helt orationellt tycker bättre om en underlägsen produkt, ungefär som tjejjer som skiter i all logik och köper prylen som är "sötast" även om den är sämre...
Lägg ner nu GuW. Du överdriver ditt hat och det börjar bli tjatigt.
 

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
meken
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
Det är ju en smaksak och för mig är det helt klart en nackdel men det funkar nog för den stora massan för dom vill inte hålla på att pilla och avstår nog hellre funktioner mot att det blir lite idiotsäkert.

Jag har kört mac i många år nu och älskar min macbook och osx för det är en fin avvägning av kontroll och ögongodis men iOS är för låst för min smak och tycker android känns intressantare speciellt efter att ha kört min desire i snart ett år.

Men som sagt bara en smaksak. :)

Men snyggare platta finns inte speciellt nu när den bantat.

http://cgi.ebay.co.uk/2-HOTSALE-CLE...ltDomain_3&hash=item3a63c7d963#ht_1823wt_1139

Precis, det vore ju enklast.

Eller så läser man och jämför data, och inser att Dualcoreprocessorer och dubbla kameror har andra tillverkare haft ett tag nu, alltså om någon håller på att komma ikapp så är det????

Magnetlock och 33% tunnare än iPad1 är ju inte direkt något dom andra ens har funderat på att använda som argument.

Däremot 3D kameror och 3D skärmar ser väl ut att komma hos dom andra, men det kommer väl Apple att lansera som en nyhet i nästa generation Padda..



Varsågod, ställ dig i kön av hjärntvättade fanboys....
finns många bra produkter från andra än apple javisst,men apple s grejor är väldigt avändarvänliga,funkar utan buggar etc,tror nog det är därför jag o många andra gillar apples grejor.
sen att de är snyggare än de flesta är ju bara bonus.
 
Last edited:

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Jag har sökt motiveringar hos Apple-frälsta till varför man ska ha en iSomething, den enda som jag hört som håller är "Du slipper de flesta frågorna från tanten".

Ingen liten motivering på något sätt!
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
iOS 4.3 finns i itunes nu. Största skillnaden verkar vara att man kan välja om mute knappen på sidan ska va just det, eller om den ska hindra/tillåta skärm rotation.
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
Testade att sätta ut en annons på min 64GB 3G och en halvtimme senare är den i princip såld. Undrar om man satt ut den för billigt med tanke på utbudet av beg ipads?
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Jag har återställt min iPad efter lite jailbreakstrul, finns det något smart sätt att se och ta hem dom appar jag redan betalat för ??

Edit: hittade det nu, gick via itunes, program, uppdatera program :tummenupp
 
Last edited:

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -06
Satte ut den för 4600kr och har blivit nedringd.

OJ! Konstigt tycker jag, eftersom en ny kostar ca 3500kr. Förstår inte varför man vill köpa en begagnad för mer pengar.

Affärsidé: Köp en massa nya ipads för 3500kr och kräng dem för 4500kr på blocket.
 

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
OJ! Konstigt tycker jag, eftersom en ny kostar ca 3500kr. Förstår inte varför man vill köpa en begagnad för mer pengar.

Affärsidé: Köp en massa nya ipads för 3500kr och kräng dem för 4500kr på blocket.

En ny sådan kostar 6400:- och inga 3500:-
iPad 64gig 3G

EDIT: PLUS ska testa "surfplattor" nu i SVT1. Ska bli kul se vad de säger.
 
Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
OJ! Konstigt tycker jag, eftersom en ny kostar ca 3500kr. Förstår inte varför man vill köpa en begagnad för mer pengar.

Affärsidé: Köp en massa nya ipads för 3500kr och kräng dem för 4500kr på blocket.

Du vet ju inte vad du pratar om :krama
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
OJ! Konstigt tycker jag, eftersom en ny kostar ca 3500kr. Förstår inte varför man vill köpa en begagnad för mer pengar.

Affärsidé: Köp en massa nya ipads för 3500kr och kräng dem för 4500kr på blocket.

Hehe, att du inte blivit miljonär än...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Världen är uppenbarligen full av idioter, eller ska det stava iDioter? ;)
En miljon sålda iPad2 första helgen...
http://iphoneguiden.se/nastan-en-miljon-solda-ipad-2/

Motorola Xoom är ingen blockbuster tydligen.
Amid all the hype about the iPad 2, one of its chief rivals, the Motorola Xoom, is not selling well.

Analyst Peter Misek of Jefferies & Company tells ZDNet that Motorola’s tablet, even with its higher-resolution screen and faster processor than the Apple iPad 2, is not exactly flying off the shelves:

“Xoom sales have been underwhelming. While marketing has just started we believe MMI will likely have to cut production if it already has not done so. We believe the device has been a bit buggy and did not meet the magic price point of $500. We believe management knows this and is hurrying development and production of lower cost tablets. Importantly we believe management will likely have to make the painful decision to accept little to no margin initially in order to match iPad 2’s wholesale pricing.”
 

Pathfinder

Hjälmskrapare
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Skövde
Hoj
Orange Retard Black Edition
Ja efter läst ett prestanda test mellan Xoom och iPad 2 så är det ingen större tvekan om vad som kommer införskaffas. Ska bara klura ut ett smart och snyggt sätt att montera den i bilen.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Vad jag har hört ska Motorola Xoom vara sjukt dålig i jämförelse med iPad. Specar säger ju tyvärr ingenting om hur bra maskin det är när man kör helt olika OS.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top