IP kamera

Jag hittade en säljare på Tradera, du kan ju kolla vad det var.

Ska du bara fjärrövervaka ett garage räcker faktiskt "kinadynga" bra, men ska den övervaka utomhus eller på långt avstånd så förstår jag att du vill ha bättre

Jag hittade en säljare på Tradera, du kan ju kolla vad det var.

Ska du bara fjärrövervaka ett garage räcker faktiskt "kinadynga" bra, men ska den övervaka utomhus eller på långt avstånd så förstår jag att du vill ha bättre

Ja, den skall sitta över damernas nakenbad.:brynad

Den skall göra ganska exakt samma jobb som den i länken, även avstånd och ljusförhållanden stämmer överens.

Kameran i länken har en upplösning på max 640*480 pixlar, alltså standard VGA.
det finns kameror idag som ger betydligt bättre bilder än sådär. men i vissa fall räcker det.

när jag säljer såna här lösningar till byggarbetsplatser och dylikt, använder jag oftast en kamera från IQeye. (dyra men bra)
skiver ett script till kameran som gör att en bild skickas till en FTP server nånstans (ställbara intevaller). lägger sedan upp en länk till bilden som lagrats på FTP:n på en sida som kunden önskar.

vad gäller linsen (objektivet) i bilden tror jag det handlar nånstans mellan 6-10mm (om det är ett 1/3" CCD/CMOS) för att få den vinkeln bilden föreställer:fakta

// Calle

+1, det är kameror som t.ex. Axis som gäller dvs man lär pynta för att få något som funkar över tid. Se bara till att fågelskydda den så att måsarna inte kan sätta sig och hacka sönder något.

Har ett gäng Axis uppsatta här hemma och kan bara rekomendera dom.

Har en som bara ligger och skräpar om du bara vill prova, iofs inte trådlös men ett bra objekt att låna och testa innan du inser att dom är riktigt bra och köper egen.

Har även en Axis videoserver 241S om du vill prova.

Om du vill ha en kamera med riktigt bra färgdjup (man kan t.ex. zooma in i helt mörka partier och se saker som blotta ögat inte ser) och upplösning som en systemkamera, även för filmat material - så finns det ett kanadensiskt företag - Avigilon - som tillverkar övervakningsutrustning bl.a. och med återförsäljare i Täby: http://www.svensksakerhetsvideo.se/

Dyra saker och mer för proffsbruk än hemanvändare, men får Axis att framstå som amatörer. Jag har sett demo på en del av grejerna och det är riktigt imponerande...

Om du vill ha en kamera med riktigt bra färgdjup (man kan t.ex. zooma in i helt mörka partier och se saker som blotta ögat inte ser) och upplösning som en systemkamera, även för filmat material - så finns det ett kanadensiskt företag - Avigilon - som tillverkar övervakningsutrustning bl.a. och med återförsäljare i Täby: http://www.svensksakerhetsvideo.se/

Dyra saker och mer för proffsbruk än hemanvändare, men får Axis att framstå som amatörer. Jag har sett demo på en del av grejerna och det är riktigt imponerande...

"och upplösning som en systemkamera, även för filmat material"

Låter lite för bra över det underbara nätet.

Visst att komprimering gått fram med stora steg men det är skillnad på att skicka via nätverket internt och att publicera på nätet vilket jag tror önskemålet var.

Nu börjar det hända saker minsann, tackar för all info.

Kameran får inte ha upplösning så det går att identifiera folk då det lär bli svårt med ett tillstånd att filma en strand, så vanlig vga funkar antagligen super.

@VBK, tackar för erbjudande, inget problem att den är kablad alls. Vad har du för objektiv på den?

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back