Ip bannat?!?!?

Enigma

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2004
Hoj
Suzuki GSX-R -85
Har ett helt nytt internetabonnemang. Mitt ip är bannat fast jag aldrig varit inne på sporthoj med det ip-numret. Har mailat den adress som uppges men jag får bara tillbaka att den inte finns. Det är inget fel på min adress eller inställningar i outlook. Var vänder jag mig? Vill gärna komma åt er site även hemifrån inte bara från jobbet.... Jag är till och med inloggat från jobbet osv :-P

Tack på förhand

Ibland kommer det in "puckon"(tm) och dessa tillåter jag inte besöka sidan och IP-bannas. Tyvärr är denna metod långt från bra då många delar samma IP.

Enigma skrev:
Har ett helt nytt internetabonnemang. Mitt ip är bannat fast jag aldrig varit inne på sporthoj med det ip-numret. Har mailat den adress som uppges men jag får bara tillbaka att den inte finns. Det är inget fel på min adress eller inställningar i outlook. Var vänder jag mig? Vill gärna komma åt er site även hemifrån inte bara från jobbet.... Jag är till och med inloggat från jobbet osv :-P

Tack på förhand

..............

Last edited:
Enigma skrev:

Tack på förhand

Har du fast IP hemma alltså? Annars spelar det ingen roll för du får ett nytt varje gång kopplar upp/startar burken.

Hoztic skrev:
Det är mycket enklare att starta en dos-prompt och skriva ipconfig /renew då slipper man starta om burken! :tummenupp

Sant...fast jag tänkte att har han inte fast IP hemma så kommer han ändå få nytt när han kommer hem från jobbet och startar burken. :tummenupp

Hoztic skrev:
Det är mycket enklare att starta en dos-prompt och skriva ipconfig /renew då slipper man starta om burken! :tummenupp
Inte alltid, även fall man har dynamiskt ip i teorin så får man ofta samma igen..

Hultan skrev:
Inte alltid, även fall man har dynamiskt ip i teorin så får man ofta samma igen..

Ja, det är ju förvisso sant, jag hade dynamiskt på förra stället jag bodde, böt en gång på 3 år, och det va pga ombyggnad av nätet... Men behövde jag byta då så pingade jag nått ledigt i samma nummerserie och tog det istället, dvs sket i dhcp...

Rundningsmärke skrev:
Vad klyftigt, du är alla nätverksteknikers dröm.
/A

Japp! Jag brukade även ringa till deras support och berätta vilken av deras servrar/routrar osv som hade gått ner, INNAN dom märkte det... Råkar jobba med sånt :)
Problemet var att det satt en massa nötter i nätet och körde egna dhcp-servrar, dvs kunde man få va fan som helst som dhcp-svar när man startade om burken. ISP'en visste om det, visste exakt vilka det var, men sket i det, då satte jag det ip jag hade från början som fast istället. Blev aldrig några problem iaf! :) Men jag vet att man inte ska göra så egentligen... :rolleyes:

Hoztic skrev:
Japp! Jag brukade även ringa till deras support och berätta vilken av deras servrar/routrar osv som hade gått ner, INNAN dom märkte det... Råkar jobba med sånt :)
Problemet var att det satt en massa nötter i nätet och körde egna dhcp-servrar, dvs kunde man få va fan som helst som dhcp-svar när man startade om burken. ISP'en visste om det, visste exakt vilka det var, men sket i det, då satte jag det ip jag hade från början som fast istället. Blev aldrig några problem iaf! :) Men jag vet att man inte ska göra så egentligen... :rolleyes:
Pratar ni Grekiska också :va

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back