Iomtt?

Chrusty

Medlem
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Såld/död? zx-6r -97, senaste köp xt660x
någon som varit på Isle of Man? verkar helt galet! skulle verkligen vilja åka dit och kolla någon gång!

Var där -08. Och ja, det är helgalet...:yoparty...du kommer aldrig närmre inpå racing än på real roadracing tävlingar, IoM, North West 200, Ulster med flera. Det är en helt fantastisk upplevelse att stå bara ett par meter ifrån där dessa killar far fram i farter man knappt kan fatta trots man är där.
Om du tänkt åka nästa år så tror jag, märk väl tror, att det är för sent att boka allt själv...färjan över till ön från England är det största problemet att få plats på. Om du tänkt köra hoj dit, vilket i sig är kul för ön är smockfull av motorcyklister från hela världen och du kan sen köra "banan" själv på Mad Sunday tex, så kan jag rekomendera SMC´s paketresa dit, då får du allt, färjor t.o.r och boende, lite dyrare men smidigt. Nu är det inte en gruppresa i den bemärkelsen för att det är SMC som arrangerar det utan man kör själv både dit och hem och sen sköter man sig själv på ön och träffar bara dom andra, om man inte vill mer förstås, på färjorna.

Långt svar:) ...men jag själv älskade det och ska dit igen, mer än en gång till

Var där -08. Och ja, det är helgalet...:yoparty...du kommer aldrig närmre inpå racing än på real roadracing tävlingar..... Långt svar:) ...men jag själv älskade det och ska dit igen, mer än en gång till

wohoo! tack för svaret!! låter grymt, ska satsa på det till 2012 då :yoparty har bara kollat typ youtubeklipp men det verkar så stört, jag fattar inte hur dom kan köra så där alltså :Bugar bra att du informera om SMCs paketresa, det hade jag ingen aning om :)

Kanske, kanske jag själv också kommer iväg dit 2012.
På SMC´s hemsida ser jag att det fortfarande står kvar 2010 års resa, kommer väl snart 2011.
Sen kan jag säga att det finns många bra ställen längs banan att stå och se och jag tyckte själv det var svårt att veta var man såg bra. Men man får välja lite om man vill se inne i byar, raksträckor eller lite kurvigt. Såg själv från några olika ställen som Creg ny Baa, Union Mills, Kirk Michael och Grandstand (start/mål) vidare ner mot Bray Hill. http://www.iomtt.com/TT-Database/Courses.aspx

ok, ja jag tänkte just på det där med sikten längs banan. är nog bra att rotera lite. har du kört sträckan själv någon gång?

Ja visst, ett måste när man är där :)
Alla vägar är ju öppna för allmän trafik dagarna mellan loppen och före och efter tävling. Då kan man köra hela vägen runt, men glöm inte att det finns hastighetsbegränsningar där också och polisen där kan vara rätt tuffa, rent för många tror man kan ösa på hur som helst och det syns tyvärr i olyckorna där, -08 var där ett antal besökare, minns inte hur många, som körde ihjäl sig. Låt nu inte det avskräcka dej men så ser det ut. Sen är där sträckan mellan Ramsey och Creg ny Baa över bergen som är enkelriktad och där har jag för mej att det är fri fart som gäller.
Visst måste man rotera så man ser olika ställen, allt har sin charm. Ett ställe som är häftigt att stå på är efter start och mål vid Bray Hill i svackan vid trafikljusen, det går undan satan där, lång lång raksträcka och i svackan trycks dämparna ihop rejält, det bara smäller till så är dom förbi:)

Vi är ett gäng som diskuterar att åka ner dit. Börjar dock bli fullt på hotellen nu, så vi får snabba på. Har en kompis i England också dit vi tänkte posta packning så tar han bilen till IoM och möter upp oss med våra prylar.

Någon som har tips om man ska ta färja Danmark->UK eller köra ner via tunneln? För-/nackdelar?

Dom gånger jag varit där, har problemet varit att få plats på färjan mellan England o IOM

Vi hade planerat att åka dit i år, men som vanligt drog sig alla ur. Alla vill med när man frågar, men sen när det närmar sig så:huvet

...Ett ställe som är häftigt att stå på är efter start och mål vid Bray Hill i svackan vid trafikljusen, det går undan satan där, lång lång raksträcka och i svackan trycks dämparna ihop rejält, det bara smäller till så är dom förbi:)

låter coolt, där ska jag stå :2cool
hm, ja kan tänka mig att det sker en hel del olyckor, men va fan man kan halka på en isfläck och bryta nacken om man går utanför dörren, eller få en kokosnöt i skallen på solsemestern..

Vi hade planerat att åka dit i år, men som vanligt drog sig alla ur. Alla vill med när man frågar, men sen när det närmar sig så:huvet

mäh vafaan jävla cepen, inte kan man banga på nåt såntdär heller :finger

Last edited:
Jag har varit där två gånger 2004&2007. Åk dit du kommer inte ångra dig, rekomenderar smc tycker det funkar bra att åka med dom

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien