Ska byta grenrörspackning på min nissan 180zx turbo, men flera av de gängade bulthålen är gängpaj efter att nån idiot har försökt dragit dit grenröret med fel bultar som det var för grov gäng på
Så nu har jag i 2 veckor kört med en hemmagjord packning och bultar med gängtejp på (hehe, riktigt bonnmek) men imorrn tänkte jag byta packningarna åtminstone.
Så nu undrar jag vad jag ska göra för att slippa lägga ut en massa pengar på en skitbil som det bara ska sladdas med.
Ska jag demontera toppen och gänga om skiten (om jag nu kan göra det själv) eller ska jag försöka med nån sorts insats-gänga typ helicoil eller vad det nu heter? Eller ska jag skita i det och efterdra bultarna var 10:e mil
?
Eller finns det kanske ännu fler alternativ? Nån sa att en 200sx-topp (s13) passar rakt på men det kan ju aldrig stämma. För det första så har ju jag tändstift både på insugssidan och avgassidan, dvs 8 stycken. Så då måste jag ju byta hela fördelarhistorien antar jag, och kanske kamrem och massa annat också
Nån hoj-åkare som kan sina nissan?
Så nu undrar jag vad jag ska göra för att slippa lägga ut en massa pengar på en skitbil som det bara ska sladdas med.
Ska jag demontera toppen och gänga om skiten (om jag nu kan göra det själv) eller ska jag försöka med nån sorts insats-gänga typ helicoil eller vad det nu heter? Eller ska jag skita i det och efterdra bultarna var 10:e mil
Eller finns det kanske ännu fler alternativ? Nån sa att en 200sx-topp (s13) passar rakt på men det kan ju aldrig stämma. För det första så har ju jag tändstift både på insugssidan och avgassidan, dvs 8 stycken. Så då måste jag ju byta hela fördelarhistorien antar jag, och kanske kamrem och massa annat också
Nån hoj-åkare som kan sina nissan?