Invite till Racing Underground

Lister

Slösare
Gick med
8 Jun 2005
Hoj
En stor stark
Har en invite till Racing Underground, ser helst att den går till nån seriös torrent användare som vet hur det funkar.
Som inviter kan jag se hur folk laddar ner o upp.
Förste som svarar i tråden får inviten.
Kan kanske skramla fram mer invites senare.:tungan

Jag tar gärna en invite också om du kan fixa :)
Jag har haft torrents i flera år och brukar ha minst en ratio på 2 :tummenupp

EDIT: Jag har fått nu

Last edited:
Tror inte dom har ratiokrav längre.

Jag har snabbt bredband och fick elaka meddelande om att jag överseedade hela tiden. Han ju inte få ner en fil innan jag laddat upp 10 ggr så mycket.

/ Oskar

Jag har snabbt bredband och fick elaka meddelande om att jag överseedade hela tiden. Han ju inte få ner en fil innan jag laddat upp 10 ggr så mycket.

/ Oskar

Det har jag aldrig hört.
Kan man överseeda? Vad skulle vara dåligt med det?

/ Oskar

Det där förstår jag inte alls....
Nu använder jag inte torrents men i alla fall, generellt brukar man ju använda ratio för att man inte bara ska leecha.
1:3 brukar ju vara rätt vanligt, dvs laddar du upp 1mb så får du dra ner 3mb osv.
Alla borde ju tjäna på att du laddar upp mycket och generellt brukar det då ju vara nya/intressanta grejer om nu folk laddar från dig.
Hur de kan gnälla på det övergår ju mitt förstånd:va
Den som laddar ner brukar ju vara rätt nöjd med att det går fort och bra, om nu andra som seedar sitter på en kass adsl lina så borde ju det vara deras problem o inte ditt och de andras med snabb lina eller? :va

Nu använder jag inte torrents men i alla fall, generellt brukar man ju använda ratio för att man inte bara ska leecha.
1:3 brukar ju vara rätt vanligt, dvs laddar du upp 1mb så får du dra ner 3mb osv.
Alla borde ju tjäna på att du laddar upp mycket och generellt brukar det då ju vara nya/intressanta grejer om nu folk laddar från dig.
Den som laddar ner brukar ju vara rätt nöjd med att det går fort och bra, om nu andra som seedar sitter på en kass adsl lina så borde ju det vara deras problem o inte ditt och de andras med snabb lina eller? :va

Antar att man vill öppna möjligheten för andra användare som inte har supersnabb lina att oxå få vara med. Du får tänka lite med Sossetänk och inte bara elit ;)

Dom hade före årskiftet en gräns där man inte fick ligga mer än 10 gb back på ration. Om jag då laddar upp 10 ggr så mycket så var det 9 andra som hade problem att hålla sin ratio uppe.

Men dom tog bort detta vid nyår och det verkar funka bra i alla fall så därför har dom inte återinfört. Det är ju oftast bara dagsaktuella grejer man vill ha ner och då är det ett gäng som laddar under tiden.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8