Invändningar på denna dator?

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Hej!

Ska nu till helgen (äntligen) beställa ny dator. Det är tänkt att klara av spel sjysst på en 19-tummare och även klockas en hel del (denna gång ska det iaf gå bra!:tungan ). Jag har surfat överallt och kommit fram till att denna setup kan vara mycket lämplig, men jag vill gärna höra om ni har några invändningar eller inte! :)

PSU: Zalman 600W with heatpipes
Mobo:Gigabyte GA 965P-DS3
CPU: Intel C2D E4400
Grafikkort: Asus 8800GTS 320MB
RAM: Corsair TwinX 2*1024MB (5-5-5-12-T1)
Övrigt: Scythe Infinity processorkylning.

Denna dator ligger runt 8000 nånstans och det är så priset är tänkt att ligga. Så jag hör gärna alla slags invändningar! :)

Jag är rätt övertygad om att du klarar dig med kylaren som följer med processorn. Ljudet från grafikkortet kommer överrösta allt annat ändå.

Hej!

Ska nu till helgen (äntligen) beställa ny dator. Det är tänkt att klara av spel sjysst på en 19-tummare och även klockas en hel del (denna gång ska det iaf gå bra!:tungan ). Jag har surfat överallt och kommit fram till att denna setup kan vara mycket lämplig, men jag vill gärna höra om ni har några invändningar eller inte! :)

PSU: Zalman 600W with heatpipes
Mobo:Gigabyte GA 965P-DS3
CPU: Intel C2D E4400
Grafikkort: Asus 8800GTS 320MB
RAM: Corsair TwinX 2*1024MB (5-5-5-12-T1)
Övrigt: Scythe Infinity processorkylning.

Denna dator ligger runt 8000 nånstans och det är så priset är tänkt att ligga. Så jag hör gärna alla slags invändningar! :)

Stabilt paket. Har plockat ihop ett liknande, med ett DS3 och en C2D E6420 i botten. Kommer nog gå på ett GTS med 640 mb minne istället iom att jag kör 1600x1200 som native.

UltraMarine: Tror jag kör med den om jag ska klocka mycket. :)

Halogen: Låter iaf lite bra! Eftersom jag har 19" CRT och ska senare byta till 19" TFT så kör jag på ett 320MB, eftersom dessa skärmar har sin maxupplösning 1280*1024. Resonerar jag rätt när jag tänker så? :va

Skippa Zalman-agget och köp ett 600W Cooltek istället. DS3'an är väl inte helt överdriven att klocka med. Bästa, billigaste och pålitligaste klockaren är ett Asus P5B Deluxe (eller P5B-E Plus) med en E6320. Precis, det är bara med CRT och 2000+ i upplösning du har nytta av 640 Mb på gaffet.

Nu satt jag en beställning för en stund sedan.

Det blev ett Asus 320MB och en e4300! :)

andersbrink: Jag körde på Zalmans nätagg då de var den enda som hade Asus grafikkort i lager + att jag slipper fraktkostnader därifrån. Men jag tror det kommer funka bra, även fast det inte är ett coolteck :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg