Intyg om löneförlust till fb

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
hur ska ett sånt vara utformat? råka ut för en trafikolycka i våras och förlora 2 arbetsdagar pga detta nu vill fb såklart ha intyg på detta.
Min chef e kass på papper, om inte jag sticker en färdig lapp under näsan på han så kommer det ta evigheter att få en.

"xxx xxx skulle ha jobbat 10h x/x och 8h x/x men pga olyckan kvällen den x/x blev han sjukskriven och gick miste om en inkomst på xxxx kronor som följd xxx xxx el"

Handskrivet på ett sketet a4 funkar det tro?:gnissla

Skicka in lönespecen för aktuell månad. Där framgår ju inkomstförlusten ganska tydligt.
Gjorde själv så och de var nöjda med det.

Skicka in lönespecen för aktuell månad. Där framgår ju inkomstförlusten ganska tydligt.
Gjorde själv så och de var nöjda med det.

mja men där står ju inte helgarbetet med då det inte är ordinarie arbetstid, prata med fb och ska ha ersättning för helgarbetet jag missa också

mja men där står ju inte helgarbetet med då det inte är ordinarie arbetstid, prata med fb och ska ha ersättning för helgarbetet jag missa också

Hur skulle du kunna få ersättning för tid som inte är schemalagd/ordinarie också? Sådant helgarbete låter ju som övertid och den är du ju aldrig garanterad. Uppkommer ju vid behov. Eller fattar jag dig fel?

Fråga hur försäkringsbolaget vill ha det specificerat och författa sedan ett brev som innehåller de uppgifterna och se till att chefen skriver på det. Klart att skicka in :tummenupp

Hur skulle du kunna få ersättning för tid som inte är schemalagd/ordinarie också? Sådant helgarbete låter ju som övertid och den är du ju aldrig garanterad. Uppkommer ju vid behov. Eller fattar jag dig fel?
nja behov fanns, jobbade lördag, skulle jobbat söndag (resten av firman gjorde), kvaddar bil lörda kväll checkar ut sjukan måndag eftermidag jobbar tisdag.

Fråga hur försäkringsbolaget vill ha det specificerat och författa sedan ett brev som innehåller de uppgifterna och se till att chefen skriver på det. Klart att skicka in :tummenupp
har frågat det men inte fått svar än :)

Last edited:
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form