Intryckt dragkrok 855

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Vad innebär det, ny krok, ny balk, ny bil? Dom är ju stenhårda, känns som att nåt annat borde gått åt helvete oxå. Inte kunnat titta på bilen

Draget är alltså böjt in mot kofångarn

Last edited:
Har en vän som blev påkörd i en rondell bakifrån, den dragkroken blev sne... eller snarare hela bilen blev ramsne. Var en volvo 750 eller liknande modell

Jag skulle inte vilja köpa någon bil som har varit inblandat i en olycka, eller det kanske är din bil som du har krockat? jag skulle tippa på att bilen är redo för skroten, men det blir ju inlösen om den nu är försäkrad...

Mjo de är min bil, fick en v40 i röven..

Mm försäkringsbolaget tar ju hand om det, är bara nyfiken på vad som kommer hända med bilen

Ev whiplashskada på mig :/

Mjo de är min bil, fick en v40 i röven..

Mm försäkringsbolaget tar ju hand om det, är bara nyfiken på vad som kommer hända med bilen

Kan nog garantera att de kommer att lösa in bilen. Tråkigt med din skada, se till att dokumentera allt. Du kanske inte känner något detta eller nästa år från skadan men kanske om fem år? Då är det bra att ha allt dokumenterat...

Mjo möjligt... Jag hade dock mitt dragkrokställ till enduron på kroken (men ingen hoj) så det tog upp endel kraft, men bakluckan, kofångarn och draget åkte med iaf

Yes ska till läkarn imörn

Tyvärr ökar dragkrok risken för whiplashskador. Det är ju en ganska stum konstruktion som i värsta fall kan sabba funktionen hos bilens deformationszoner rätt illa.

Se som sagt till att dokumentera allt rörande skadan extremt noga, inklusive undersökning av läkare omedelbart efter olyckan. Försäkringsbolaget kommer att knulla dig om de får skuggan av en chans. :(

Som sagt så är det mycket framför dragkroken som ger vika iom att den är stum, och en 855'a är ju lite äldre bilar idag. Har dessutom bakluckan blivit skrot så har väl skärmarna blvit det också, kanske tom tak mm. Dvs dyrt att laga = inlösen.

Har varit på sjukan idag och fått röntgat och undersökt. Inga benskador men det hade jag inte väntat mig heller, så farligt är det inte. Seg i nacken, ont i huvet, öm i 2 övre kotor

Mja jag undrar alltså, crosställningen agerade lite hävarm åt dragkroken så att den böjdes innåt (kroken sitter i stötfångaren) så det behöver inte gått så hårt åt balk/chassi ... Men de är upp till försbolaget. Jag vill helst ha den inlöst

Bakluckan klarade sig fint förutom lite repor från glas + en buckla (= ny då) och den tar imot taket lite mer (listen där då, det låter när man öppnar/stänger) + att det är mkt större glipa på vä sidan av bakluckan

Bakdörrarna går öppna stänga fint, lika springor överallt.. Jag tror på ny krok, kofångare och ersättning för luckan

Mmm jag läste att dragkrok ökar risken för whiplash med 20%!

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back