Intruder 1400 förgasare

Valmis435

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2021
Hoj
1990, Suzuki Intruder
Hjälp!! Har två isärplockade förgasare (främre och bakre) ser först nu att den ena fjädern (ca 20cm) är längre än den andra.
Det skiljer några centimetrar. Vet någon vilken som skall sitta fram?

Fjädern i fram heter 1350338B00 och den i bak 1350305A10. Hittar ingen info alls på nätet om dess längder eller positionering av kort/lång fjäder. Min tänker jag inte öppna bara att kika efter.

Det enda "vettiga" jag har att säga i ämnet är att den bakre fjädern gör att trotteln stänger långsammare än den främre. I storleksordningen 1 (bakre) respektive 1/2 sekund (främre) eller nåt ditåt. Jag meckar en förgasare åt gången "därför att...". ;)

Köpte en ny fjäder till den främre förgasaren, kostade bara 120:-, så vet man att det blir rätt & riktigt, 10dagars lev.tid tyvärr. Återkopplar när vi med säkerhet rätt ut fjädersituationen.

Köpte en ny fjäder till den främre förgasaren, kostade bara 120:-, så vet man att det blir rätt & riktigt, 10dagars lev.tid tyvärr. Återkopplar när vi med säkerhet rätt ut fjädersituationen.
När du fått din beställda främre fjäder, hur vet du vilken som ska sitta bak då?

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!