Intressekoll stubbrace i Björlanda

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Tänkte kolla om det är finns några hojåkare här som är sugna på ett stubbrace i Björlanda om ca 1 månad.
Har en ca 5 ha åker med gammal vall som skall sprutas och putsas innan jag plöjer den.

Ni som känner för detta kan väl slänga in ett svar i tråden så man vet hur många vi kan bli.

1.Flu
2.Kompis till Flu
3:Kompis till Flu

vad innebär stubbrace. e d crosshoj som gäller ällä?

Stubbrace är väl en variant av primitivt jordbruk, dvs kom med vilken hoj du vill bara den tar dej runt på en åker INNAN plöjning.
I detta fall är det en äldre vall/betesmark så det är som att åka på gräsmatta.

helvete va ball. ska försöka få ordning på min gamle kawa och hålla tummarna att min tåjävel läker bra efter operation.

Vart finns detta? jag har varit å härgat runt i torslanda i mina yngre dagar med både positiva och en del mycket negativa (förståeligt) reaktioner...

Sugen- JA!!!
Dock osäker på om axeln håller än...
När?

Intresse finns! Man skulle bara haft lite mer info :) Ser ut å bli ett större event :)

Kul att det verkar vara några som är sugna på att skvätta lite jord, upplägget är att jag måste hinna spruta åkern minst 2 veckor innan plöjning. Hoppas på bra väder så detta hinns med.

Bansträckning är jag helt kass på, så det blir bara kurvmarkering med rundbalar.
Jag har tillgång till vattentank för hojtvätt efteråt om det skulle vara skitigt. Om det ska vara regelrätt räjs eller bara allmänhetens fria åkning har jag ingen synpunkt på då jag är för långsam för att vinna.

Sen så kör vi väl tills man är trött eller grisen kommer och avbryter? Det finns ett par grannar men jag ska försöka prata lite med dom innan.

Behöver man tillstånd? Riskerar jag fängelse?

Intill Björlanda kile

Last edited:
Helt klart ett ypperligt tillfälle att smälla dit crosshjulen på XR'en :)
Så länge jag inte jobbar helg eller nåt annat dumt så är jag på.

Om det är din mark ser jag inte hur du skulle kunna få nån slags påföljder. Skulle väl vara lite klagomål på sin höjd. Eller kan någon med lite mer kunskap rätta mig? :)

Det enda som kan bli dåligt är om grannar och andra gnällspikar ringer och klagar på buller. Det enda blåmännen kan göra då är att komma bort och säga till de deltagande att nu är det slutåkt.

Jag kommer hem från jobbet den den 28/9 och har jobbat natt så den helgen känns lite tajt, 8-9/9 15-16/9 får det bli.

1. Flu
2. Kompis till flu
3. Kompis till flu
4. Ricco
5. Jippo
6.
7.
8.

är tyvärr borta båda de datumen, annars hade det varit roligt att testa :) men e nog alltid nån som inte kan vilket datum man än tar

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing