Intressekoll, "quickshift" ?

Klart att man vill ha en sådan trotts att jag inte behöver en män det är altid roligt med nya prylar.
 
andersbrink skrev:
Fel, fel, fel.

Det är en låda med elektronik som får signalen från en mikrobrytare. Vid insignal bryter den tändningen ställbart mellan 30-150 ms (olika på olika fabrikat). Freddy Papunen dödar ca 37 ms på sin ZX6'a. Jag kör med 70 ms eftersom jag vill ha min låda intakt längre än ett race. Svindyrt? Well, 500 är apbilligt. 800 är sansat och 1500 är dyrt.
Sicken överkurs. Inte fan kan du säga att jag har fel, möjligtvis att jag förenklat lite väl mycket. Men varför gå in på detaljer när någon frågar generelt.
F: Vad är en bil? S: Består av flera tändstift som via kablar är kopplade till o.s.v. tills man är framme vid avgasröret. Eller, En låda på hjul som kan få folk från A till B.
Snöa inte in i tekniken ;)
 
andersbrink skrev:
Känns "Fem myror är fler än fyra elefanter..." igen? Isf tror jag nog du hade läst/tagit mitt inlägg lite mer från den skämtsamma sidan. :D
Igen ??
Skyller på tidig morgontimme. Du har stor respekt från min sida med ditt teknikkunnande. Alltid en fröjd att läsa dina inlägg om motorer och övrig teknik. :Bugar
 
Gulsnabbtrajja skrev:
Igen ??
Skyller på tidig morgontimme. Du har stor respekt från min sida med ditt teknikkunnande. Alltid en fröjd att läsa dina inlägg om motorer och övrig teknik. :Bugar
Igen som i "känna igen". :)
 
andersbrink skrev:
Fel, fel, fel.

Det är en låda med elektronik som får signalen från en mikrobrytare. Vid insignal bryter den tändningen ställbart mellan 30-150 ms (olika på olika fabrikat). Freddy Papunen dödar ca 37 ms på sin ZX6'a. Jag kör med 70 ms eftersom jag vill ha min låda intakt längre än ett race. Svindyrt? Well, 500 är apbilligt. 800 är sansat och 1500 är dyrt.


Och microbrytaren påverkas när man drar in kopplingshandtaget ?!! :D :D :D
Ni är lurade.....


Nä men seriöst. Vad är det som påverkar microbrytaren ?
 
Gärna quickshift, om det är möjligt att ha på en tzr :confused:
500 e de värt..

Påverkas inte brytaren av växelföraren lr nåt liknande?
Man ska i allafall inte behöva röra kopplingen...
 
Last edited:
Kawwa skrev:
Nä men seriöst. Vad är det som påverkar microbrytaren ?

Det finns system med tryckkänslig stång på växellängaget, vanlig bromskontakt och sen den metoden som Veidec 600 och jag kör med, använder tutknappen för att växla medans man trycker i växeln manuellt med foten (pre-load).
 
andersbrink skrev:
Det finns system med tryckkänslig stång på växellängaget, vanlig bromskontakt och sen den metoden som Veidec 600 och jag kör med, använder tutknappen för att växla medans man trycker i växeln manuellt med foten (pre-load).

Fan vad pinsamt det skulle bli att åka lånad hoj efter det, åka omkring och tuta och riva lådan :lol
 
GuW skrev:
Fan vad pinsamt det skulle bli att åka lånad hoj efter det, åka omkring och tuta och riva lådan :lol

<blush>Gissa vad jag gjorde i "Stans Snabbaste" på Bike Weekend år 2000? Tutade... men inte fan vill den lånade hojen växla för det inte. Torsk i kvartsfinalen. Körde iaf 6.65 på en illa trimmad 135 hästar Bandit.
 
andersbrink skrev:
<blush>Gissa vad jag gjorde i "Stans Snabbaste" på Bike Weekend år 2000? Tutade... men inte fan vill den lånade hojen växla för det inte. Torsk i kvartsfinalen. Körde iaf 6.65 på en illa trimmad 135 hästar Bandit.

Muahahaha!

Hur många av åskådarna undrade vad du pysslade med?
"Kolla killen, han åker omkring och tutar för att få uppmärksamhet, men han glömmer att växla..."


Det var hursomhelst en bra tid, men vem f-n lånar ut sin hoj till race?






PS, jag fann ingen anledning att klistra in en sånhär :tuttar så det gjorde jag inte
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top