Intressekoll körning Skövde gokartbana

Jag vill köra i Skövde


  • Antal röstningar
    0

BjRR

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Skövde
Hoj
För många
Hejsan.
Vill kort och gott se om det finns några som är intresserade av att träna/köra på gokartbanan på Skövde motorstadion. Denna fråga gäller minimoto, fiddy, supermotard.
Skriv gärna om intresse finns och i vilken omfattning ni tror att ni skulle köra om möjligheten fanns.
 

vickeviking

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Ort
Falköping
Hoj
Honda SP1 + Suzuki Savage bobber
har funderingar på om ja ska testa på att köra lite asfalt med quaden, skulle ni tillåta det?
 

BjRR

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Skövde
Hoj
För många
har funderingar på om ja ska testa på att köra lite asfalt med quaden, skulle ni tillåta det?

Jag vet inte alls i nuläget, jag representerar inte klubben på något sätt. Men jag har pratat med dom och finns det ett större intresse för att använda banan så är dom inte omöjliga att ha att göra med. Jag kollar nu upp intresset och visar det sig attt fler är intresserade så tar jag med mig det till ett månadsmöte med klubben. Går allt i lås känns inte quad som någon omöjlighet alls.
 

vickeviking

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Ort
Falköping
Hoj
Honda SP1 + Suzuki Savage bobber
Fasen va kul:tummenupp
Är det ok med klubben och inget konstigt händer med maskinen så är jag intresserad. Hur ofta ja kan köra ja det vet i fasen...beror ju på men en gång per vecka är nog inte omöjligt så länge jag har pengar och tid till det.
 

BjRR

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Skövde
Hoj
För många
Fasen va kul:tummenupp
Är det ok med klubben och inget konstigt händer med maskinen så är jag intresserad. Hur ofta ja kan köra ja det vet i fasen...beror ju på men en gång per vecka är nog inte omöjligt så länge jag har pengar och tid till det.

Okej, den mängden körning tolkar jag som ofta!
Men som sagt så krävs det ett stort intresse för att detta skall bli aktuellt. Så hör dig gärna för på eget håll också!
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
se till redan nu att prata med martin holm på svemo om besiktning av banan.

jag kan tyvärr dock säga redan nu. att detta inte blir av , inte för att jag är negativ utanför att jag och dick redan blivit asfucked av klubben 2011 , det låter fint och jättebra i början. och man får träna på alla träningsdagar , när du har gjort det en gång så kommer idioten till kartingansvarig och gnäller hos klubben och då var det helt plötsligt bara en prova på. när du sen försöker få till en banbesiktning så visar det sig att ditt intresse i klubben är för svalt eftersom du inte har satt upp dig som träningsvakt , dels för att du inte fått reda på hur du får utbildningen och dels för att du inte har någon större lust att sätta upp dig för träningsvakt till kart när klubben inte kan säga bu eller bä till om du får köra eller inte.

jag hoppas dock innerligt att du får till detta. men se med stor skepsis på det dom säger tills det visar sig att så faktiskt är fallet.

och får du till det så kommer jag defenitivt vara där ofta =)
 

BjRR

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Skövde
Hoj
För många
se till redan nu att prata med martin holm på svemo om besiktning av banan.

jag kan tyvärr dock säga redan nu. att detta inte blir av , inte för att jag är negativ utanför att jag och dick redan blivit asfucked av klubben 2011 , det låter fint och jättebra i början. och man får träna på alla träningsdagar , när du har gjort det en gång så kommer idioten till kartingansvarig och gnäller hos klubben och då var det helt plötsligt bara en prova på. när du sen försöker få till en banbesiktning så visar det sig att ditt intresse i klubben är för svalt eftersom du inte har satt upp dig som träningsvakt , dels för att du inte fått reda på hur du får utbildningen och dels för att du inte har någon större lust att sätta upp dig för träningsvakt till kart när klubben inte kan säga bu eller bä till om du får köra eller inte.

jag hoppas dock innerligt att du får till detta. men se med stor skepsis på det dom säger tills det visar sig att så faktiskt är fallet.

och får du till det så kommer jag defenitivt vara där ofta =)

Jag vet en hel del om tidigare rundor kring detta. Varit MC ansvarig i klubben tidigare då jag tävlade i Minimoto. Vad var det du fick prova med för hoj? Jag har hört att det var ett par motarder där och provade som gjorde stora skador på asfalten. Jag är säker på att en reglementsenlig motard inte skadar asfalten på det sättet som beskrivits. Så antingen var hojarna inte ordentliga enligt reglemente eller så har det inte skett några skador. Jag vet inte, men jag har bestämt mig för att försöka då jag tycker det är tråkigt att banan står så mycket tom!
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Jag vet en hel del om tidigare rundor kring detta. Varit MC ansvarig i klubben tidigare då jag tävlade i Minimoto. Vad var det du fick prova med för hoj? Jag har hört att det var ett par motarder där och provade som gjorde stora skador på asfalten. Jag är säker på att en reglementsenlig motard inte skadar asfalten på det sättet som beskrivits. Så antingen var hojarna inte ordentliga enligt reglemente eller så har det inte skett några skador. Jag vet inte, men jag har bestämt mig för att försöka då jag tycker det är tråkigt att banan står så mycket tom!

klubben fortsätter allstå snacka skit. härligt.

bägge hojarna var tävlingshojar som var extremt överskyddade då vi till och med hade krashpuckar på styrändar. det är sant att det uppstod skador på asfalten , dock i form av 3 vita streck som gjordes av min krashpuckar på svingen , två veckor senare när jag var och fotade gocart där så var dom dock borta.

jag önskar dig dock lycka till. och måtte fransson fara nånstans där det är varmt. för försvinner han. så kommer det funka
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Jag vet en hel del om tidigare rundor kring detta. Varit MC ansvarig i klubben tidigare då jag tävlade i Minimoto. Vad var det du fick prova med för hoj? Jag har hört att det var ett par motarder där och provade som gjorde stora skador på asfalten. Jag är säker på att en reglementsenlig motard inte skadar asfalten på det sättet som beskrivits. Så antingen var hojarna inte ordentliga enligt reglemente eller så har det inte skett några skador. Jag vet inte, men jag har bestämt mig för att försöka då jag tycker det är tråkigt att banan står så mycket tom!

klubben fortsätter allstå snacka skit. härligt.

bägge hojarna var tävlingshojar som var extremt överskyddade då vi till och med hade krashpuckar på styrändar. det är sant att det uppstod skador på asfalten , dock i form av 3 vita streck som gjordes av min krashpuckar på svingen , två veckor senare när jag var och fotade gocart där så var dom dock borta.

jag önskar dig dock lycka till. och måtte fransson fara nånstans där det är varmt. för försvinner han. så kommer det funka
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Jag och bror min är intresserade. En gång i veckan eller liknande låter skit kul:)
Säg till om man kan hjälpa till med något.
 

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Låter absolut intressant detta! Byter min 990cc SMR mot en lite lättare 690cc till säsongen och prova på lite mindre sm/gocart bana hade vart riktigt kul! :tummenupp

Med mitt jobb (natt) så är det helger som gäller dock.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top