Intressekoll gruppköp iPhone 8GB

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Detta är en intressekoll på ett gruppköp på iPhone 8GB.
iPhone går nu att låsa upp mjukvarumässigt så den fungerar med alla SIM kort i sverige (Utom 3(Tre)).

Länk till mjukvaruupplåsning

Länk till info om telefonen

Länk till video om telefonen1

Länk till video om telefonen2

Priset kommer att hamna på ca 4100kr om vi köper 5st.

apple_iphone_1.jpg

Gör en copy/paste på listan och lägg till dig om du är intresserad.

1. Mr K
2.
3.
4.
5.
6.
7.
osv...

iPhone för europa lär presenteras av Apple i morgon. Tror jag avvaktar :)

Väntar hur som helst på en modell med 3G/HSDPA.

Gott initiativ iaf!

Får vem som helst vara med och köpa? :tuttar
Är intresserad, men vet dock inte om jag har råd än, får kolla upp det.

Edit: skriver in mig då
1. Mr K
2. 955i
3. Niick
4.
5.
6.
7.

mvh
nick

Last edited:
Hmmm... jag behöver nått nytt att leka med, min Nokia N95 är passé ;)
Eventuellt.... lite sugen. 4100 är ok, dollarn låg nu också.

1. Mr K
2. 955i
3.
4.
5.
6.
7.
osv...

Last edited:
Ok, vad som presenterades i london stank, så det här är bättre.
MEN:
Telefonen kostar $399 i USA, vilket är ca. 2700:- och upplåsningen är numera gratis. Så 4100:- är lite saftigt?

MEN:
Telefonen kostar $399 i USA, vilket är ca. 2700:- och upplåsningen är numera gratis. Så 4100:- är lite saftigt?

Billigare prislapp blir ju ännu mer intressant så klart.

MEN:

Jepp den kostar $399 i USA. Endast personer från USA kan köpa den. På Ebay är den billigaste nya 8GB hos någon som vill skicka till sverige ca $500+ frakt. Kan du hitta billigare hos någon som skickar till Sve så ordnar jag gärna ett gruppköp men din kontakt istället. NYA upplåsta på blocket kostar mellan 5500-7000kr.

iPhone för europa lär presenteras av Apple i morgon. Tror jag avvaktar :)

Väntar hur som helst på en modell med 3G/HSDPA.

Gott initiativ iaf!

MacRumors har sammanfattat två intervjuer med Steve Jobs om iPhone (Wall Street Journal och USA Today). Några intressanta punkter:

På frågan om varför det bara är Edge och inte 3G (något som många förstorar upp som en stor brist fastän det inte är det):

Every AT&T Blackberry gets its mail over EDGE. EDGE is great for mail, and it works well for maps and a whole bunch of other stuff. Where you wish you had faster speed is…on a Web browser. It's good enough, but you wish it was a little faster. That's where sandwiching EDGE with Wi-Fi really makes sense because Wi-Fi is much faster than any 3G network.

When we looked at 3G, the chipsets were not low-enough power for what we were looking for. They were not integrated enough, so they took up too much physical space. We cared a lot about battery life and we cared a lot about physical size. Down the road, I'm sure some of those tradeoffs will become more favorable towards 3G but as of now we think we made a pretty good doggone decision.

Om den hade haft 3g stöd skulle den vara en given efterträdare till min N95 :tummenupp

Det blir dock ingen 3G-version av iPhone, säkert till mångas besvikelse. Steve Jobs förklarade att Apple tycker att de 2-3 timmars batteritid 3G innebär är på tok för lite och att detta måste rättas till innan de satsar på en 3G-version av iPhone. Han nämnde "någon gång nästa år".

1. Mr K
2. 955i
3. Mr Ks kompis
4.
5.
6.
7.
osv...

Om vi bara är 3st så hamnar vi runt 4500kr ..... fortfarande intressant?

Mycket intressant telefon men jag läste nyligen att det varvandes för att "upplåsningen" skulle försvinna om man laddade ner uppdaterad mjukvara från Apple. Någon som vet om det stämmer?

Mycket intressant telefon men jag läste nyligen att det varvandes för att "upplåsningen" skulle försvinna om man laddade ner uppdaterad mjukvara från Apple. Någon som vet om det stämmer?

http://www.idg.se/2.1085/1.122635

Gruppen säger sig nu utveckla ett annat program för att återställa telefonen till ursprungsskick, så att användare som vill köra Apples uppdatering kan göra så utan att riskera att telefonen slutar fungera. Detta program skall vara klart redan nästa vecka.

Samtidigt rapporterar iPodObserver att Apples uttalande om att upplåsning av iPhone gör garantin ogiltig kan vara ett luftskott i USA, i och med konsumentskyddslag som gör att Apple måste bevisa att telefonen har tagit faktisk skada av hacket för att lagligen vägra garantiservice till kunder.

1. Mr K
2. 955i
3. Mr Ks kompis
4. Mr Ks kompis #2
5.
6.
7.
osv...

Om vi bara är 4st så hamnar vi runt 4300kr ..... fortfarande intressant?

MEN:

men då e det fan bättre att be någon i usa att skicka den som gåva så slipper du tull o sånt osså ju.. var kan man låsa upp dom? för pröja så mkt för något man kan kommar runt 3000 e ju lite dumt..

men då e det fan bättre att be någon i usa att skicka den som gåva så slipper du tull o sånt osså ju.. var kan man låsa upp dom? för pröja så mkt för något man kan kommar runt 3000 e ju lite dumt..

Oftast slipper man inte tull och moms för det...
Man ska faktiskt momsa marknadsvärdet vid import... Man är som amerikansk avsändare skyldig att skriva värdet på prylen på paketet. Man kan ju alltid försöka att skriva ner vädet, men i många fall funkar det inte.

Jag har provat många gånger.. Visst ibland slipper man igenom men verkligen inte varje gång.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman