Mja... För att förenkla ...
hösten 80 ( snacka om forntid) sköt jag min Laverda 1200 som då var rätt kraftig masserad, den gjorde i gatskick 10,66 på mantorp med ett 4,25 pirelli , men efter en missad växel och tre kraftiga övervarvningar på en Boge resa ,så ( dagen efter) Sprang en Vevstake av straxt under lilländan och gjorde sylt av blocket , detta skedde vid lite "RED light Cruising"

På vag ut emot vaxholm ifrån stan och rödljuset vetrinär/albano så hände denna lilla "fadäs"..
Nu skulle en ny killer byggas , med så skottsäkra grejor som möjligt, således införskaffades en Kawa 1000 vev , block , topp osv + en Magnuson 80cu och ett NOS system samt en Rickman ram den reggades 81 som en RICKMAN CR ,jag fick regga en firma och skriva intyg själv som "MC Industri" ...
Sen det första åren upptäcktes en del fel som inte funkade på gatan Typ att köra med 5,5:1 kolvar är ingen "hit" med långa kamtider osv , men året 83 åkte jag faktiskt på semester till Andorra /Barcelona med åket, T/R på 9 dar.....
Så nog kan jag säga ett jag åkt med 1425cc , kompressor och gas med smaldäck 1985...
(Man var inte klok då hlr)
Men så vanlig var inte moppen ...Då hlr
Jag Mekade den här tiden med Björne Gustavsson och Greger Wallin som körde Topfuel bike med just Kawa ,så....