Intresse för retro-hojar

skjutshoj, pendlarhoj, enturtillfiket-hoj, bansmisk, You name it.
Dom klarar alllt, utom tyngre offroadkörning kanske... :tummenupp
 
EDIT: jo just det ja, Z-rex, jag gillar också luftkylda stora åbäken från Japan, även dom med 4-i-rad, fast nu ska jag väl sälja XJR:en iofs, det blir nog nåt bygge på FJ1200-bas, dvs samma motor, ...? /EDIT[/QUOTE]

varför sälja XJR:en?!!!?? Den går ju att få hur ball som helst. Var inne på en dylig för att göra en replica av Kenny Roberts XJR1200 som han körde i franska XJR-cupen. I gul-vit-svart dekor är den såååå läcker.
Dock såg jag mer potential i ZRX-motorn effektmässigt.
men en XJR med FJ-kammar flyttar på sig riktigt respektabelt..
 

Bifogat

  • XJRCUP.jpg
    XJRCUP.jpg
    46.5 KB · Visningar: 161
manligt

det är manligt med retro hoj
 

Bifogat

  • Sporthoj.JPG
    Sporthoj.JPG
    64.4 KB · Visningar: 200
Z-rex skrev:
Finns det några fler på sporthoj som brinner för japanska Muskel-retrohojar typ...
Z-REX

Kan min andrahoj (eller är det förstahojen?) va nåt?
 

Bifogat

  • cbxidetgrona.jpg
    cbxidetgrona.jpg
    101.6 KB · Visningar: 152
Last edited:
gammla gsx1100 som allt som ofta var uppborrade väcker alltid ett habegär inom mig (1hojen)
dom ska var lite sänkt gärna oså..
o ljudet med ett 4-1 v&h sidewinder ohh!! :tungan
sen när man släpper gasen ska de gärna smattra så in i norden ahh *dregel* :D
 
ozeo skrev:
gammla gsx1100 som allt som ofta var uppborrade väcker alltid ett habegär inom mig (1hojen)
dom ska var lite sänkt gärna oså..
o ljudet med ett 4-1 v&h sidewinder ohh!! :tungan
sen när man släpper gasen ska de gärna smattra så in i norden ahh *dregel* :D

Jag hade en Katana-affisch på mitt rum som barn (Signerad av Jerry Williams dessutom) så den modellen ligger mig varmt om hjärtat, annars är det mest ännu äldre hojar som får pulsen att gå upp, och då blir det oftast engelska hojar och hojar med engelska mototrer.

När ligger brytpunkten egentligen, när japanerna gick om?
 
ozeo skrev:
gammla gsx1100 som allt som ofta var uppborrade väcker alltid ett habegär inom mig (1hojen)
dom ska var lite sänkt gärna oså..
o ljudet med ett 4-1 v&h sidewinder ohh!! :tungan
sen när man släpper gasen ska de gärna smattra så in i norden ahh *dregel* :D

Håller med gillar min 1:a hoj rejält..lite prylar men mycke motor :tungan
e ju underbart tycker alla utom de som sover när man kommer hem på kvällen*asg*
 
GSX1400 K2
1550cc / Yoshi ST1 kam/Yoshi 4-1/PC3/BMC filter

145rwhp/171nm :banana
 
GuW skrev:
Jag hade en Katana-affisch på mitt rum som barn (Signerad av Jerry Williams dessutom) så den modellen ligger mig varmt om hjärtat, annars är det mest ännu äldre hojar som får pulsen att gå upp, och då blir det oftast engelska hojar och hojar med engelska mototrer.

När ligger brytpunkten egentligen, när japanerna gick om?


mmmm katana :yoparty
sån med 17 tums fälgar o usd gaffel...*dregla*
 
Katanapilot skrev:
Hur ball som helst!!
Var med original-katana tills jag skaffade kwacken. katanan e' en helt underbart vacker hoj, men snacka om att utvecklingen har gått framåt.

Väntar in nyportad topp från Marklund, samt Keihin FCR-39:or. Tillsammans med Big-bore kit kommer det att gå bra....
 

Bifogat

  • zrx1100-1.jpg
    zrx1100-1.jpg
    66.7 KB · Visningar: 122
Z-rex skrev:
Hur ball som helst!!
Var med original-katana tills jag skaffade kwacken. katanan e' en helt underbart vacker hoj, men snacka om att utvecklingen har gått framåt.

Väntar in nyportad topp från Marklund, samt Keihin FCR-39:or. Tillsammans med Big-bore kit kommer det att gå bra....


Elakt avgas du har om det är din på bilden :tummenupp
 
An3Azz skrev:
Elakt avgas du har om det är din på bilden :tummenupp
Jepp, den är min. Muzzy megafon ger kanske lite sämre effekt än akrapovic som satt på tidigare, men är snyggare och låter elakt..
 
Z-rex skrev:
Jepp, den är min. Muzzy megafon ger kanske lite sämre effekt än akrapovic som satt på tidigare, men är snyggare och låter elakt..

Jo Muzzy är inte direkt kända för att vara besiktningsvänliga :D
 
Kanske inte lika vacker som en Katana, men ack så rå!
Synd att dom aldrig tog in GS 1200SS till europa.
Förresten, vacker? Den är ful som stryk, men jag vill ha en i alla fall!!
 

Bifogat

  • gs1200ss.jpg
    gs1200ss.jpg
    45.1 KB · Visningar: 87
Henkka skrev:
Beskrivningen stämde tills du skrev "muskelmaskiner" med mycket kubik... :D

Kör i 200+ i drygt tio minuter med passagerare på en sån hoj, så kommer ordet muskelmaskiner att få en annan innebörd än bara hk. :)

Lägger upp en bild på pärlan min som nu gått ca 2400 mil, och en bild på klassikern
 

Bifogat

  • IMG_0522.JPG
    IMG_0522.JPG
    38.7 KB · Visningar: 53
  • cbx1000 -80 016.jpg
    cbx1000 -80 016.jpg
    93.3 KB · Visningar: 69
tycker dock att 160-170 funkar fint längre sträckor

har haft upp den i 240 men man vill ju inte köra i 240 så länge då det
blir svårt att sitta upprätt och man får hålla i styret ordentligt

för det är ju fusk att lägga sej över tanken
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top