Intressanta tester på Brno.

Chris Ash skrev:
Japp, en massa andra och tredjeplatser är ingenting. Däremot fjärde och femteplatser! Det är skillnad på folk och folk. Ler man mycket, använder Veet, pratar bra om allting och färgar håret kan man få komma 18:e också :tummenupp
HRC är smarta nog att satsa på en 23-åring på väg upp, istället för en 33-åring som aldrig vunnit någonting. I have never seen him win anything yet, som Schwantz sa med adress Biaggi.

Chrille skrev:
Eller så satsar man på någon som är på väg upp för backen istället för over the hill.

Därför känns Valmers teori om Hayden klockren.

Tja, av "kidsen" i motogp, så undrar jag inte om Hopkins egentligen som sitter på bättre talanger än Hayden.
Jag tror snarare Repsol vill ha in förare som verkligen kan vinna race till nästa år, två riktigt vassa förare.
Hayden har trots 1.5 säsong inte visat särskilt mycket. Menar bara att det finns ett helt gäng förare som är vassare och som KAN vinna.
Rossi, Biaggi m.fl vann båda två race sin första 500-säsong, dessutom när den överjävlige Dohaan regerade 500-klassen, lite konstigt att "underbarnet" Hayden inte kan göra det när han bevisligen sitter på den bästa maskinen i klassen. Han var ju dessutom "fyrtaktsvan" när han kom till motoGP.
Hayden är ju på inget sätt en dålig förare, men någon ny rossi är han inte, frågan är om han ens är en ny "biaggi".

oFFkeFF skrev:
Tja, av "kidsen" i motogp, så undrar jag inte om Hopkins egentligen som sitter på bättre talanger än Hayden.
Det har jag också undrat. Vore mkt intressant att se honom på en Yamaha eller Honda nästa år. Han har verkligen gjort sina hundår.

oFFkeFF skrev:
Jag tror snarare Repsol vill ha in förare som verkligen kan vinna race till nästa år, två riktigt vassa förare. Hayden har trots 1.5 säsong inte visat särskilt mycket. Menar bara att det finns ett helt gäng förare som är vassare och som KAN vinna. Rossi, Biaggi m.fl vann båda två race sin första 500-säsong, dessutom när den överjävlige Dohaan regerade 500-klassen, lite konstigt att "underbarnet" Hayden inte kan göra det när han bevisligen sitter på den bästa maskinen i klassen. Han var ju dessutom "fyrtaktsvan" när han kom till motoGP.
Word!

:fakta

John Hopkins och Marco Melandri är två förare som antagligen har bättre karriärer framför sig. Sen har vi ju en massa grymma förare i 250 också......

Chris Ash skrev:
John Hopkins och Marco Melandri är två förare som antagligen har bättre karriärer framför sig. Sen har vi ju en massa grymma förare i 250 också......
Melandri? 10:a i VM just nu. Den "talangen", som jag gillar, verkar behöva bevisa sin "talang" inom en snar framtid.

Melandris problem är att han kraschar för ofta, tar för stora risker/chansar ibland. Hans två raka tredjeplatser tidigare i år visar vilken potenial han har. Någon ny Rossi är han dock inte.

valmers skrev:
HRC är smarta nog att satsa på en 23-åring på väg upp, istället för en 33-åring som aldrig vunnit någonting. I have never seen him win anything yet, som Schwantz sa med adress Biaggi.

Ja för moppeklassen 4 gånger räknas ju inte???? :rolleyes: Och alla hans delsegrar i stora klassen är ju inte någonting det heller, undrar hur han har fått kontrakt med alla toppteamen år efter år....Hmm, han måste nog ha en rik pappa som Stiggy. :7peta

OBS Mycket Ironi....

Last edited:
sleven skrev:
Ja för moppeklassen 4 gånger räknas ju inte???? :rolleyes: Och alla hans delsegrar i stora klassen är ju inte någonting det heller, undrar hur han har fått kontrakt med alla toppteamen år efter år....Hmm, han måste nog ha en rik pappa som Stiggy. :7peta

OBS Mycket Ironi....
Det räknas inte i MotoGP. Jag garanterar att Biaggi skulle byta alla moppeguld mot ett MotoGP-guld vilken dag som helst. Men VM vinner han aldrig.

valmers skrev:
Det räknas inte i MotoGP. Jag garanterar att Biaggi skulle byta alla moppeguld mot ett MotoGP-guld vilken dag som helst. Men VM vinner han aldrig.

Det tror jag också att han skulle göra. Men det finns fler som aldrig vinner VM eller ens kommer i närheten av Biaggis prestationer, tex HAYDEN!!!!!!

sleven skrev:
Det tror jag också att han skulle göra. Men det finns fler som aldrig vinner VM eller ens kommer i närheten av Biaggis prestationer, tex HAYDEN!!!!!!
Nicky har alla förutsättningar för att lyckas, Biaggi har bränt sina chanser. Han slutar som en förlorare, och ingen sörjer.

valmers skrev:
Nicky har alla förutsättningar för att lyckas, Biaggi har bränt sina chanser. Han slutar som en förlorare, och ingen sörjer.

varför gör inte Hayden det då??? :hihi

valmers skrev:
Nicky har alla förutsättningar för att lyckas...

Nja, säg inte det. Kolla på Ben Bostrom. Han var hjälte i USA. Och gillade det. Han kom till VM och gjorde bra ifrån sig. Men inte tillräckligt bra för att trivas och få den uppmärksamhet och status han var van vid. Hem ljuva hem. Så tror jag det blir med Hayden.

sleven skrev:
varför gör inte Hayden det då??? :hihi
Han är 23 år, AMA SB-mästare, årets MotoGP-rookie 2003 och har HRC:s förtroende. Det kommer, fast konkurrensen är ju som bekant hård.

Nyteknik skrev:
Jag tror de tycker att de tog honom från AMA till GP för tidigt.

Av ren och uppriktig nyfikenhet: vilken amerikan kom från nationell fyrtaktsracing till GP VM och vann race senaste?

he he he
kan det vara Kenny Roberst SENIOR

Nyteknik skrev:
Jag tror de tycker att de tog honom från AMA till GP för tidigt.

Av ren och uppriktig nyfikenhet: vilken amerikan kom från nationell fyrtaktsracing till GP VM och vann race senaste?

Måste vara någon av Lawson, Rainey, Mamola eller Schwantz för inte kan någon amerikan gjort det senare?

Goodstuff skrev:
Måste vara någon av Lawson, Rainey, Mamola eller Schwantz för inte kan någon amerikan gjort det senare?

Doug Chandler? Men han vann nog aldrig något race.

Hayden har alltså inte åstadkommit något stort jämfört med sina föregångare. Snarare tvärt om.

Goodstuff skrev:

tänkte mig att dom där kom från 250 racing...typ :-)

Nyteknik skrev:
Doug Chandler? Men han vann nog aldrig något race.

Hayden har alltså inte åstadkommit något stort jämfört med sina föregångare. Snarare tvärt om.
Det är givetvis fritt för dig att kritisera Nicky, varsågod. Kritiken ter sig dock lite löjlig i skenet av att han de facto är kontrakterad av världens bästa team (vilket exempelvis Biaggi aldrig kommer att bli), han är årets rookie 2003 i den riktiga VM-klassen, han har stått i första startled 3 gånger hittills i år och han har visat att han hänger med i tempot i topp 5. Visst har han förivrat sig och kraschat, men jämför exempelvis med Melandri, vars DNF-statistik snart är mer frekvent är hans poängplatser, så inser man att Nickys resultat är klart godkända.

sluta klaga på dom som är unga....

klaga ist på texas tornadon...lr cappirossi lr nån annan "gammal" som inte fixxar sitt jobb

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back