Intressanta tester på Brno.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
MotoGP teamen har testat på Brno, i torrt och det är en del intressanta sakar man kan notera.

Rossi satte nytt absolut snabbaste varv på banan. Jacque var ute på Moriwaki-Hondan. James Ellison ( trefaldig EM-mästare i Superstock och nu framgångsrik privatförare i BSB) körde Harris-WCMhojen tillsammans med Naoki Matsudo! Biaggi lyckades inte få till sin hoj trots, eller kanske pga, nya delar från Honda så nu kör alla med det nya avgassystemet från Honda.
Undrar om Repsol Honda är nöjda med 8:e och 14:e träningstid?

MotoGP Brno test – leading times, day two:

1. Valentino Rossi ITA Gauloises Fortuna Yamaha 1min 58.247secs
2. Sete Gibernau SPA Telefonica Movistar Honda 1min 58.526secs
3. Colin Edwards USA Telefonica Movistar Honda 1min 58.807secs
4. Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro 1min 58.960secs
5. Carlos Checa SPA Gauloises Fortuna Yamaha 1min 59.016secs
6. Makoto Tamada JPN Camel Honda 1min 59.120secs
7. Troy Bayliss AUS Ducati Marlboro 1min 59.145secs
8. Nicky Hayden USA Repsol Honda 1min 59.313secs
9. Marco Melandri ITA Fortuna Gauloises Tech 3 1min 59.413secs
10. John Hopkins USA Team Suzuki 1min 59.475secs
11. Max Biaggi ITA Camel Honda 1min 59.608secs
12. Shinichi Itoh JPN Honda 1min 59.628secs
13. Shinya Nakano JPN Fuchs Kawasaki 1min 59.730secs
14. Alex Barros BRA Repsol Honda 1min 59.735secs
15. Kenny Roberts USA Team Suzuki 2min 0.311secs
16. Norick Abe JPN Fortuna Gauloises Tech 3 2min 0.414secs
17. Gregorio Lavilla SPA Team Suzuki 2min 0.694secs
18. Alex Hofmann GER Fuchs Kawasaki 2min 1.105secs
19. Nobuatsu Aoki JPN Proton KR 2min 1.131secs
20. Olivier Jacque FRA Moriwaki Honda 2min 1.851secs
21. James Ellison GBR Harris WCM 2min 2.948secs
22. Naoki Matsudo JPN Harris WCM 2min 4.931secs

Läste om att Max Biaggi hade tagit kontakt med Suzuki nu på testerna på Brno och visat intresse för att kanske köra för dem till nästa år?

Axxexs skrev:
Läste om att Max Biaggi hade tagit kontakt med Suzuki nu på testerna på Brno och visat intresse för att kanske köra för dem till nästa år?

Det är svårt att föreställa sig något mer skrattretande för Valmers än Roberts och Biaggi i samma team - gnällande på en hopplös hoj.

Så jävla långt efter är man ju inte med sina 2.22 :rolleyes:
Hade jag också sånt material skulle jag snart va ikapp. :tungan
Fast Packalén och Sörebo är ju ännu snabbare förståss :(

Last edited:
Goodstuff skrev:
Här kan man läsa allt om hela historien. :rofl

Vilken bizarrt bra sida. Mr. Abe:

Norick has a bad haircut and crashes quite a lot. In his defence he often gets really, really angry when he falls off and starts hitting irrelevant objects (e.g. straw bales, his bike, Nicky Hayden's trophy cabinet) which always makes excellent TV.
Despite these great qualities his days in MotoGP are rapidly becoming extinct and if the pre-season testing is anything to go by this will be Norick's last year in MotoGP.
In his spare time Abe likes to avoid the barbers.

Checa:

Cheeky Carlos has been crashing all kinds of Team Yamaha equipment for as long as anyone can remember...and is still very good at it. Unfortunately no matter which Yam he's on it's never good enough to be a front runner so we rarely get the chance of seeing Carlos lowsiding into the leaders, which a shame.
With Rossi joining the Yam team 2004 will be a huge year for the crash-happy donkey chaser. Carlos must show he's worth his seat on a factory and not be outpaced by the excellent Rossi, if he is his days are numbered.

In his spare time Carlos likes to recover.

Goodstuff skrev:
Undrar om Repsol Honda är nöjda med 8:e och 14:e träningstid?
Tja, Nicky kraschade sönder sin ordinarie hoj på rejset. Andrahojen var inte riktigt up-to-date, och man fick aldrig ordning på grejerna under testdagen. Nicky känner av sin opererade hand efter helgens krasch; ingen ko på isen dock.

Kanske inte hela världen för HRC. Undrar om Yamaha är nöjda med "underbarnet" Melandri?

valmers skrev:
Tja, Nicky kraschade sönder sin ordinarie hoj på rejset. Andrahojen var inte riktigt up-to-date, och man fick aldrig ordning på grejerna under testdagen. Nicky känner av sin opererade hand efter helgens krasch; ingen ko på isen dock.

Kanske inte hela världen för HRC. Undrar om Yamaha är nöjda med "underbarnet" Melandri?

HRC´s toppteam har inte legat såhär långt efter i sammandraget på minst 15 år. Kanske är det första gången i modern tid som de två förarna i Hondas toppteam ligger 100 poäng efter ledaren efter halva säsongen. Trots att ingen av dess förare har varit skadade. Man kommer med all sannolikhet att flytta över Gibernau till nästa år. Frågan är vem man ska rekrytera ytterligare för att inte riskera årets förnedrande kräftgång.

Nyteknik skrev:
HRC´s toppteam har inte legat såhär långt efter i sammandraget på minst 15 år. Kanske är det första gången i modern tid som de två förarna i Hondas toppteam ligger 100 poäng efter ledaren efter halva säsongen. Trots att ingen av dess förare har varit skadade. Man kommer med all sannolikhet att flytta över Gibernau till nästa år. Frågan är vem man ska rekrytera ytterligare för att inte riskera årets förnedrande kräftgång.
Barros, i egenskap av försteförare, kommer sannolikt att bytas ut. Om Gibernau ersätter är väl mera oklart.

valmers skrev:
Om Gibernau ersätter är väl mera oklart.

Vem ska annars bli HRC´s försteförare och galjonsfigur?

Biaggi? Inte troligt.
Edwards? Ännu mindre troligt.
Tamada? Knappast.
Pedrosa? ...
Ben Bostrom? ...

Frågan är vart HRC ska vända sig för att rekrytera nya förare som relativt snabbt kan lära sig köra en RCV och vinna. Tiden då förare från Australien och USA kom från nationella mästerskap till 500 GP och sopade banan är verkligen förbi.

Chris Vermuelen kommer bli Hondas försteförare! Antagligen inte nästa år då dom behöver honom ett år till i Superbike men jag sätter min keps på att han kör 2006.

Nyteknik skrev:
Vem ska annars bli HRC´s försteförare och galjonsfigur?

Biaggi? Inte troligt.
Edwards? Ännu mindre troligt.
Tamada? Knappast.
Pedrosa? ...
Ben Bostrom? ...

Frågan är vart HRC ska vända sig för att rekrytera nya förare som relativt snabbt kan lära sig köra en RCV och vinna. Tiden då förare från Australien och USA kom från nationella mästerskap till 500 GP och sopade banan är verkligen förbi.
Biaggi går förhoppningsvis till Suzuki. Hej då, tack för ingenting.

Edwards är fyra i VM och på uppgång, räkna inte bort honom. Säg att Gibernau blir försteförare för HRC då. Man behåller givetvis Nicky, VM-femma ifjol och på väg mot samma resultat i år är tillfredsställande för en 23-årig talang. Vermulen kanske blir kvar i SBK ett år till, alternativt sätts på tillväxt i MotoGP.

valmers skrev:
Biaggi går förhoppningsvis till Suzuki. Hej då, tack för ingenting.

Edwards är fyra i VM och på uppgång, räkna inte bort honom. Säg att Gibernau blir försteförare för HRC då. Man behåller givetvis Nicky, VM-femma ifjol och på väg mot samma resultat i år är tillfredsställande för en 23-årig talang. Vermulen kanske blir kvar i SBK ett år till, alternativt sätts på tillväxt i MotoGP.

Japp, en massa andra och tredjeplatser är ingenting. Däremot fjärde och femteplatser! Det är skillnad på folk och folk. Ler man mycket, använder Veet, pratar bra om allting och färgar håret kan man få komma 18:e också :tummenupp

Eller så satsar man på någon som är på väg upp för backen istället för over the hill.

Därför känns Valmers teori om Hayden klockren.

Chrille skrev:
Eller så satsar man på någon som är på väg upp för backen istället för over the hill.

Därför känns Valmers teori om Hayden klockren.

Inte lönt att satsa på nån som bara äter grus och stagnerar innan han ens har blivit något.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back