Intressanta och i tiden bra utbildningar!

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
I morgon är det dags att bestämma sin framtid.

Ja har smakat på statistikprogrammet utan att falla pladask. :gnissla

Vad söker ni för nåt? Om inte, vad skulle ni söka om det var dags nu?

Jag går just nu en 50/50 ekonomi/data högskoleutbildning, förutom att jag gillar båda ämnena (stavas det så?) så tänkte jag att det ger mig kunskap inom två olika områden, vilket borde ge mig större chanser när det gäller jobb, dessutom så är nog datorkunskap bra i nästan alla lägen då det används i stor utsträckning på de flesta arbetesplatser.

Är det förresten nån som känner till om det är fram till 00.00 i morgon som det går att söka?

Någon här som lyckats komma in på studera.nu idag?
Har legat nere hela dagen verkar det som...

Maskiningenjör

Finns mycket jobb, kort utbildning, är du rätt person kan du komma långt.

Det läser jag i karlstad nu och det är faktiskt roligt. Enda tunga hitils är matte och det kommer jag få läsa 1an och 2an på halvfart.

Mycket teori men varvat med praktiska saker:tummenupp

Edit
Sista anmälningsdag är flyttad till 18 oktober på grund av problemen med studera.nu under söndag kväll och natten till måndag. Detta innebär att webbanmälan kommer att vara öppen till och med midnatt natten till den 19 oktober.

Last edited:
Söka nu? :confused:

Gör man inte det i mars? Eller det är till vårens kurser det gäller nu?

Fick jag back mitt liv 15 år så skulle jag söka in på Handels. Lätt. Nu gjorde jag inte det utan läste till civ.ing istället. Handelsutbildningen hade legat lite bättre i linje med vad jag gör idag.

Fick jag back mitt liv 15 år så skulle jag söka in på Handels. Lätt. Nu gjorde jag inte det utan läste till civ.ing istället. Handelsutbildningen hade legat lite bättre i linje med vad jag gör idag.

Hört att det är extremt svårt att komma in på i stockholm?

Hört att det är extremt svårt att komma in på i stockholm?

Mm, samma som läkarlinjen.. 20.0 och utlottning av platser om man inte har speciella meriter eller så.. Eller bra resultat på högskoleprovet då (som jag missat o anmäla mig till o har dragit mig för att skriva :gnissla )
Själv sökte jag handels till förra hösten, kom in i Gbg, men kände mig inte redo för o flytta..
Det var nog tur det, för jag har insett att det inte är det jag vill göra.. Förr eller senare ska jag in på läkarlinjen, vi får se när det blir :rolleyes:

Om nån bara vill läsa nåt "i brist på annat" kan jag rekommendera kriminologi.. Läser på distans och det är riktigt spännande :tummenupp

Mm, samma som läkarlinjen.. 20.0 och utlottning av platser om man inte har speciella meriter eller så.. Eller bra resultat på högskoleprovet då (som jag missat o anmäla mig till o har dragit mig för att skriva :gnissla )
Själv sökte jag handels till förra hösten, kom in i Gbg, men kände mig inte redo för o flytta..
Det var nog tur det, för jag har insett att det inte är det jag vill göra.. Förr eller senare ska jag in på läkarlinjen, vi får se när det blir :rolleyes:

Om nån bara vill läsa nåt "i brist på annat" kan jag rekommendera kriminologi.. Läser på distans och det är riktigt spännande :tummenupp

Då kan jag förstå alla stockholmare som flyttar:tummenupp

Jo, men om du har en rik farsa så brukar det ordna sig ändå har jag hört.

Lite sjukt.

Last edited:
Det har jag funderat på. Antar att det är grundkursen på Stockholms Universitet du läser? Hur är den?

Vart anmälde du dig till det, kriminologin alltså? skulle jag kunna tänka mig. Läste iofs 2 kurser på gymnasiet men va fan..

Det har jag funderat på. Antar att det är grundkursen på Stockholms Universitet du läser? Hur är den?
Vart anmälde du dig till det, kriminologin alltså? skulle jag kunna tänka mig. Läste iofs 2 kurser på gymnasiet men va fan..

Japp, det är grundkursen vid SU.. Nån fortsättningskurs ges inte på distans än vad jag förstår.. Anmälde mig på studera.nu, men dom har ju ändrat hela kursens upplägg, så den är på 2 terminer nu, 20 p (antar att man bara kan anmäla sig till ht 2008 nu)..
Som sagt har dom precis gjort om den, med en ny lärandeplattform, så det mesta har varit lite rörigt nu i början. Men i övrigt tycker jag det verkar helspännande och är faktiskt riktigt kul hitills. Lite speciellt att plugga med folk man aldrig träffar, men man lär sig ju mycket av det också :tummenupp Det bästa är att man kan styra sin tid helt själv o jobba samtidigt (eller vad man nu gör)..

Ska avsluta Ekonomi/Systemvetenskapsstudier med Företagsekonomi D här i Uppsala. Efterklok som man är så skulle jag vilja ha gått Handels.

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu