Intressant !!

Tobbecoolio

ADHD MC
Gick med
16 Mar 2004
Hoj
ingen just nu
Var självklart nyfiken på vad premien hamnade på detta året, så jag ringde å kollade med TH i går. Det visade sig att försäkringspremien va halverad. så snart kanske man har råd att helförsäkra hojen :tummenupp
ny årspremie = 3136:- :banana
Är det nån mer som fått premien justerad, så man kanske kan utläsa en possitiv trend .

japp.. men ni vill inte veta vad jag får betala :D

***det är väääöldigt lite, mkt mindre än tobbes, och nej jag skenförsäkrar ingenting, halvförsäkring helaåretom i fortsättningen för mig***

ed: attans det va visst kvartalsvis, iaf inte mycke mer än vad tobbe får pröjsa totalt ändå :tummenupp

Last edited:
Samma här, åker nu billigare halvförsäkrat än vad jag gjorde med trafik tidigare. Nåt possitivt med att bli äldre ialla fall. :tummenupp

sven666 skrev:
japp.. men ni vill inte veta vad jag får betala :D

***det är väääöldigt lite, mkt mindre än tobbes, och nej jag skenförsäkrar ingenting, halvförsäkring helaåretom i fortsättningen för mig***

ed: attans det va visst kvartalsvis, iaf inte mycke mer än vad tobbe får pröjsa totalt ändå :tummenupp
Härligt ..nu har vi råd att åka dubbelt så mycke detta året :va
392:-/mån under sommarhalvåret. så nu blir det lite ny utrustning oxå :banana ( + en nylackad kåpa)

Tobbecoolio skrev:
Härligt ..nu har vi råd att åka dubbelt så mycke detta året :va
392:-/mån under sommarhalvåret. så nu blir det lite ny utrustning oxå :banana ( + en nylackad kåpa)

skinställ behöver du gubbe :fatta! hehe...

det ska åkas bra mycke mer än dubbelt (hoppas jag iaf :banana )

Tobbecoolio skrev:
Var självklart nyfiken på vad premien hamnade på detta året, så jag ringde å kollade med TH i går. Det visade sig att försäkringspremien va halverad. så snart kanske man har råd att helförsäkra hojen :tummenupp
ny årspremie = 3136:- :banana
Är det nån mer som fått premien justerad, så man kanske kan utläsa en possitiv trend .

Gick från 2113 kr/mån till 827 kr/mån.
Kapade försäkringen med 16000 i år,och den sjunker ytterligare 3200 nästa år.
Då blir cykeln 4 år.

Kör bara helförsäkrat.

Suck!
Jag fick bara minskning på 800:- men jag får väl vara nöjd ändå. 2700:- är inte så farligt för ett helår.

*/ ?>
Back