Intressant program om en kille som ska fotvandra ett år på nordkalotten

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tja!

Igår råkade jag snubbla över ett program om en kille som ska vandra, tälta och leva av/med naturen i ett år på nordkalotten. Vi snackar alltså jakt, fiske, avstå från all samhällelig lyx osv. Jag måste säga att jag blev både avundsjuk och lite imponerad! Det går på SVT, men här är hans sida på NRK: http://www.nrk.no/nordkalotten365

Håller med. Verkar vara ett bra program faktiskt.

Helt ok program. Äntligen något som sticker ut ur det vanliga bruset av lågbudget-TV, såpor och kockdueller.

Åh fan, det är ju imponerande, då blir det verkligen upp till honom själv att fixa om det skiter sig.
Vi snackar nog inte ett betongbarn här :hihi I första avsnittet tog han bort en nagel med en tång, det hade varit lite fuktigt i stövlarna lite väl länge när han bar ut alla omgångar med packning i skogen första dagarna...

Alone in the wild som sänd på Discovery är ju lite kul. En vanlig man med ett intresse för friluftsliv, ingen "överlevare" som Bear Grylls, ska leva 3 månader i Alaskas vildmark utan någon kontakt med någon och bara leva av naturen!
Mycket gråt när han har varit isolerad från mänsklig kontakt någon månad.

Into the void är en oerhört sevärd dokumentärfilm. Otroligt vilken överlevnadsvilja människan har. Även dokumentären som handlar om flygkraschen i Anderna på 70- talet är oerhört intressant. Kommer inte ihåg vad den heter dock.

I klass med "en annan del av Köping" med andra ord. Varför i hela Småland vill man göra något sådant?! Och framför allt, varför blir jag avundssjuk och imponerad?!

Kolla även nya "127 Timmar". Tror den är gjord av samma gäng.
Sann historia som handlar om en klättrare som fastnar med mellan berg/klippblock och inte kommer loss....

Den fan skar av sig armen med fickkniv, gungade sen så att benet gick av, på så sett kom han loss. Uscha

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan