Intressant intervju med Barros.

Tack för ingreppet Swedie, det började bli rätt tjatigt.

Och tack Axxexs för att du la upp intervjun, jag lyckades inte komma åt den på colinedwards.com efter Gustav länkat.
Alltid intressant med lite insiderinfo.

har bannat de som tjaffsat. Lägg ner nu! Vi behöver få RR-forumet seriösare och utan personliga tillhyggen. tack

Extremt mycket tack! Då kanske man orkar orkar börja läsa
trådarna i RR-sektionen igen!

Angående Barros förbiseglande av bl a Rossi i tidigare klipp av Ash: Är det
inte en betydligt lättare 2-t 500 som han trakterar jämfört med bl a Rossi som
valde 4-t? I kurvorna borde han alltså finna sitt eldorado?

Jag vill dock på intet sätt förringa hans insatser - ryser i kroppen när jag ser
omkörningarna, men viktdiskussionen finner jag relevant.

Extremt mycket tack! Då kanske man orkar orkar börja läsa
trådarna i RR-sektionen igen!

Angående Barros förbiseglande av bl a Rossi i tidigare klipp av Ash: Är det
inte en betydligt lättare 2-t 500 som han trakterar jämfört med bl a Rossi som
valde 4-t? I kurvorna borde han alltså finna sitt eldorado?

Jag vill dock på intet sätt förringa hans insatser - ryser i kroppen när jag ser
omkörningarna, men viktdiskussionen finner jag relevant.
Jo, det är Assen 2002 och Barros kör mkt riktigt slalom mellan de nya fyrtaktarna med sin lättare tvåtaktare. I slutet av loppet så fick han dock ge sig för Rossi och slutade tvåa.

Såhär kommer jag komma ihåg Barros, på en svart NSR500 i West-teamet, hans kanske bästa år i karriären.

http://www.youtube.com/watch?v=kNBtI5dPNu8

Absolut, 2002 var nog det året han toppade formkurvan. Redan 2001 då alla körde 500 körde han bra och gjorde verkligen skäl för rykte om sin grymma högerhand, hans inbromsningar var verkligen i en klass för sig. 2002 var också det år då han till ett par race fick låna en RCV av Honda och körde ikapp, om och ifrån Rossi. Till 2003 fick han fabriksstyrning hos Yamaha men kraschade hårt på försäsongstesterna och kom sen aldrig riktigt tillbaka. Om inte om varit om och om Alex haft sin Honda fabriksstyrning i HRC och kört RCV hela sässongen 2002 istället för 2005 som det senare skulle komma att bli så är jag övertygad om att han blivit världsmästare 2002.

...om Alex haft sin Honda fabriksstyrning i HRC och kört RCV hela sässongen 2002...blivit världsmästare 2002.
Ja, varför bröt han egentligen med Honda och skrev på för Yamaha efter de lysande RC211V-racen han genomförde i slutet av 2001?

:va

Han såg ju som sagt ut som Rossis överman - under en period när Rossi var suverän.

Om lönerna så tror jag att Haydens uppgift om lön var vad han fick för sitt 2-årskontrakt? Inte per år dvs. På Stoners lön av Ducati tillkommer sen även bonusar för vilka placeringar han fick. Att han vann VM gjorde att han kunde hämta ut en summa på 1 miljon euro för det. Tror att Hayden också har ett bonussystem i sitt kontrakt och Suzuki har också bonusar till sina förare för placeringar innom topp 10 i racen. Så siffrorna kan kanske va lite olika hur dom räknas som "lön" då.

Last edited:
Alex Barros: It's simple, Carlos Checa offered himself for an amount that I would never accept. One hundred thousand dollars/year, plus a spot on the fairing.
Bara som en liten parantes:
Nicki Pedersen har begärt 2.5 miljoner SEK för att köra för Hammarby nästa år och 5.1 miljoner för att köra för en polsk klubb.
650.000 SEK för ett år i ett av de bästa teamen i WSBK känns som jordnötter :3freak

Tror att Alvaro Bautista fick 1,5 miljoner euro av aprilia för att köra för dem nästa år.

I år körde Checa och KRjr gratis för sina team då dom inte begärde lön för att köra av dem.

Last edited:
Nicki Pedersen har begärt 2.5 miljoner SEK för att köra för Hammarby nästa år och 5.1 miljoner för att köra för en polsk klubb.
650.000 SEK för ett år i ett av de bästa teamen i WSBK känns som jordnötter :3freak
Är det sant? Hade ingen aning om att det var så stora pengar i speedway. Det måste vara något lurt med Checas WSBK-deal.

Helt galna proportioner :jisses

"The sponsors are fleeing from motorcycle racing, and that is really changing the market." Undrar vad det beror på, om det är korrekt. Skulle i så fall vara kul att veta något om magnituden på flykten, om det är en trend eller bara en tillfällig fluktuation osv.

Tillgång och efterfrågan kanske? Jag själv hade gjort det för halva den lönen. Har hört att de mer eller mindre kör sig själva :)

Kommer inte ihåg vart jag läste att Shane Byrne skulle få 135.000 £ i lön för det teamet han skulle köra för i BSB nästa år. En annan rätt ung förare, som jag inte heller kommer ihåg namnet på just nu, skulle få 70.000 £ i lön från sittt team också i BSB.

Tror att Alvaro Bautista fick 1,5 miljoner euro av aprilia för att köra för dem nästa år.

I år körde Checa och KRjr gratis för sina team då dom inte begärde lön för att köra av dem.

Stämmer den lönen??
Trodde gubbarna i 250 körde för kaffepengar för att sedan få payoff när/om de kommer till MotoGP.

Med den lönen knäcker han ju en hel del i motogp.

Stämmer den lönen??
Trodde gubbarna i 250 körde för kaffepengar för att sedan få payoff när/om de kommer till MotoGP.

Med den lönen knäcker han ju en hel del i motogp.
De bästa i de olika klasserna tjänar alltid pengar. Utfyllnadslirarna får mindre elelr får pröjsa. Att Bautista tjänar mer pengar än Checa är ju bara logiskt.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!