Nollvision
Jag är min egen nemesis.
Haha kan ju vara värt att ha hjälm då utifall ägaren kommer.gthyni skrev:Det står inte att man måste
ha hjälm om man ollar en motorcykel heller
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Haha kan ju vara värt att ha hjälm då utifall ägaren kommer.gthyni skrev:Det står inte att man måste
ha hjälm om man ollar en motorcykel heller
MattE. skrev:Det känns som att man borde låta henne veta vad man tycker :kocko
http://www.hitta.se/SearchMixed.asp...:TextBoxWho=Ironah+Nzeribe&UCSB:TextBoxWhere=
kajlyl skrev:Inte en chans att hovrätten tar upp fallet.. fast iof, fassan fick en liknande naziåklagare på sig när han sågat ner några sjuka träd i en alé och planterat nya, friades dock i båda fallen.
Jösses... Åklagaren gör ju bara sitt jobb! Polisen har bötfällt för en skitsak. Den bötfällde vägrar betala, alltså går saken till tingsrätten per automatik. Tingsrätten friar trots att det strikt enl lag borde varit en fällande dom. Åklagaren gör då det enda rätta att lyfta ärendet en instans till för att antingen få en fällande dom, vilket betyder att lagen gäller, eller en ny friande dom, vilken kommer fungera som rättspraxis i framtiden.MattE. skrev:Det känns som att man borde låta henne veta vad man tycker :kocko
http://www.hitta.se/SearchMixed.asp...:TextBoxWho=Ironah+Nzeribe&UCSB:TextBoxWhere=
.....och sen kom miljöpartietah17 skrev:Det här var på tidigt 80-tal. Min bror hittade en såg i garaget och gillade tydligen att såga. Detta till den milda grad att han sågade ner delar av lekparken intill. Min mor ringde då in till kommunen och ville ersätta skadorna. Som svar får hon då något i stil med: Aha okej ja vi har inga rutiner för detta så låt det bero.
Eftersom det var min storebror så hoppades jag på ett strängt straff.
Zormin skrev:Våldtäktsmän etc ställs alltid inför rätta om det finns tillräckliga bevis för åtal. Sen att domarna kanske är "lite" lustiga ibland är en helt annan sak.
@Neutral: Fan, vilken bråkstake jag är idag![]()
CoolLikeIce skrev:Amen vafan!!!!! Det händer en ynklig liten ofarlig incidens med en snubbe som rullat mcn utan hjälm och detta ska överklagas för att det är så jävla viktigt att lagen tillämpas på rätt sätt.![]()
![]()
Hur länge har inte lagen varit skruvad gällande våldtäkter??? det var brara sexuellt utnyttjande, hon var med på det, bla bla massa skit. MEN DÅ TOG DET ETT JÄVLA TAG INNNAN IDIOTERNA ÄNDRADE OCH EN MASSA SKETNA VÅLDTÄKTSMÄN BLIVIT FRIADE!!!
Ge ett exempel så jag har en chans att svara.CoolLikeIce skrev:En sådan gg då tex våldtäcktsman blir fri pga diverse banala värderingar!!! varför överklagades inte det en sådan gg så att det inte skulle bli en praxis. När det gäller viktiga grejer och inte strunt som att man inte har hjälm på sig när man rullar med sin mc.
VARFÖR ska lagen vara så jävla viktig i just ett sådant här töntigt fall, när flera andra ggr vid mkt värre "brott" har lagen kunnat tolkas på flera sätt och inte dragits hårt vid en linje och därför friat diverse brottslingar!.
CoolLikeIce skrev:En sådan gg då tex våldtäcktsman blir fri pga diverse banala värderingar!!! varför överklagades inte det en sådan gg så att det inte skulle bli en praxis. När det gäller viktiga grejer och inte strunt som att man inte har hjälm på sig när man rullar med sin mc.
VARFÖR ska lagen vara så jävla viktig i just ett sådant här töntigt fall, när flera andra ggr vid mkt värre "brott" har lagen kunnat tolkas på flera sätt och inte dragits hårt vid en linje och därför friat diverse brottslingar!.
Jag må vara lite trög efter en pall öl under en vecka på åland men vad kan "annat lämpligt huvudskydd" tänkas vara? En STP-keps? Märkligt.gthyni skrev:Läste trafikförordningen:
Skyddshjälm behöver inte användas
1. av passagerare som inte fyllt sju år och som använder annat lämpligt huvudskydd,
Flagga skrev:Tycker också att fallet är ett exempel på onödigt paragraf-rytteri, MEN...
Var gjorde han av hjälmen, eftersom han bevisligen inte hade den på sig?
- Hängde han den på backspegeln?
- Lade han den på sadeln?
- Klämde han fast den ovanpå tanken mellan armarna?
- Trädde han den utanpå skinnstället över ena armbågskyddet?
- Lämnade han kvar den på trottoaren???
- Hade han redan låst fast den under sadeln?
Tycker själv att samtliga alternativ utom det sista, låter "bökigare" eller mer osäkert än att helt enkelt bara sätta på sig hjälmen innan han rullade iväg.
Så jobbigt är det väl ändå inte att sätta på sig en hjälm, speciellt om alternativen är att riskera att tappa den i asfalten?
Om den redan var fastlåst i hojens hjälmlås...låt gå för det då...
Gör det varje dag,, dvs rullar eller körhojen till en bättre parkering utan hjälm, har inte ens tänkt på att det e olagligt!, har mött många polis bilar, men dom har i så fall #släppt#?stephenj skrev:Och det är det jag menar, är det viktigt att ta upp den frågan, om man får rulla en motorcykel utan hjälm?
Om det är mig du refererar till när du frågar om det är någon hemma, så är svaret nej, jag sitter på jobbet.
jens_rock skrev:Djävla nazisnutar som bryr sig om sånt. Var säkert samma snut som i Västerås försökte få mig att erkänna en röd-körning fast det bara var gult
![]()
Pejo skrev:Just det. Och eftersom tingsrätten frikänt killen, så vill åklagaren dra målet i hovrätten för att få honom fälld, precis som lagen är skriven.
Om hovrätten inte fäller honom, eller inte tar upp fallet - då har vi en ny praxis, nämligen att man får rulla motorcykeln avslagen utan hjälm.
Nån hemma?
freddexwing skrev:Öhh... ja "Ironah Nzeribe" låter väldigt tyskt... eller vad tycker du?
/fredde
El Phantasmo skrev:Nu var ju hon (?) åklagarassistent och inte polis....![]()
freddexwing skrev:Just det och det är väl knappast polisen som vill driva detta vidare.
/fredde
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning