Intressant framgaffel

Ser ut som om man med lite inställningar kan justera hur mycket den dyker vid imbromsningar och jag inbillar mig också att man kan använda vridmomentet vid inbromsning till att få hojen att t.o.m resa sig lite fram.
 
Precis korrekt meningen är att man kan justera hur mycket gaffeln skall niga vid bromsning. Detta kombinerat med motsvarande bak eleminerar att hojen sätter sig vid acc och ger på så vis en hoj som uppför sig neutralt i alla lägen. Lättkört och effektivt men kanske inte direkt roligt att leka med.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top