Intimtatuering

Fördomarna härjar fritt här på SH märker man. Jag har nog lagt ner 50000:- minst på mina gaddar, troligt att man gör det som lågavlönad eller uteliggare.
Vi har diskuterat det förut, fine folk får anställa vilka de vill på vilka kriterier som helst, men skulle nån rata mig för att jag har gaddar så ville jag inte ha jobbet iaf.

Fördomar eller inte - skulle en tatuerad snubbe kliva in hos oss & söka jobb skulle vi tacka för visat intresse & be honom dra. År 2008.

Och så skulle det finnas laglig grund till en stämning pga av olaglig sållning på grund av utseende eller etinisk diskriminering. Preferensdiskriminering eller Indirekt diskriminering som det heter.
-2008

Dessutom så är ju de flesta inte direkt gaddade i ansikte eller på händer vilket gör att det inte skulle vara synligt vid en anställningsintervju ändå :va

Vare sig man gillar tatueringar eller inte så upphör det aldrig mig att förvånas hur inskränkta folk är.

Sedan kan jag överhuvud taget inte själv förstå varför man skulle vilja gadda draken, men om någon vill göra det. Kul för honom i så fall.

Last edited:
Om draken är liten så kan man ju skriva "BIG" eller kanske tatuera cool taggtråd runt den så att den ser heFtiG ut!

Och så skulle det finnas laglig grund till en stämning pga av olaglig sållning på grund av utseende eller etinisk diskriminering. Preferensdiskriminering eller Indirekt diskriminering som det heter.
-2008

Dessutom så är ju de flesta inte direkt gaddade i ansikte eller på händer vilket gör att det inte skulle vara synligt vid en anställningsintervju ändå :va

Vare sig man gillar tatueringar eller inte så upphör det aldrig mig att förvånas hur inskränkta folk är.

Sedan kan jag överhuvud taget inte själv förstå varför man skulle vilja gadda draken, men om någon vill göra det. Kul för honom i så fall.

När jag blir stor så skall jag tatuera mig!

Hade en knasig ide´om att jag skulle tatuera in en brinnande isbit en gång :va :dummer :D

Funny man! Vad som döljer sig under kläderna skiter jag & min chef fullständigt i.

Då var vi tillbaka tilld et där med inkomst igen.
Om människan har tatueringar över hela huvudet så är det ju inget problem om han vill jobba natt vid linan, men skall han representera företaget...... nej tack.

-2008

Du, jag skiter fullständigt i vad din etniska diskreminering säger. Om jag ska vara med & anställa en konsult som ska ut & träffa beslutsfattare som ska bidra med stålars till vårat bolag är jag inte ute efter en clownprydd gentleman. Om lagen säger att det är "fy fy" att särbehandla clownen får vi väl mörka det med inkompetent. Hur enkelt som helst.

Då var vi tillbaka tilld et där med inkomst igen.
Om människan har tatueringar över hela huvudet så är det ju inget problem om han vill jobba natt vid linan, men skall han representera företaget...... nej tack.

Exakt! Precis som jag svarade MacGyver.

Last edited:
Du, jag skiter fullständigt i vad din etniska diskreminering säger. Om jag ska vara med & anställa en konsult som ska ut & träffa beslutsfattare som ska bidra med stålars till vårat bolag är jag inte ute efter en clownprydd gentleman. Om lagen säger att det är "fy fy" att särbehandla clownen får vi väl mörka det med inkompetent. Hur enkelt som helst.

Exakt! Precis som jag svarade MacGyver.

Sa inte att du behövde bry dig, sa bara vad lagen egentligen säger. Sedan är det ju lättaste saken att mörka med något annat. Det jag egentligen ville få fram är att dömma en person efter en tatuering är kanske inte bästa preferenserna, men det är ju fritt fram att gadda sig och det är fritt fram att också att ogilla pesoner som är gaddade.

Det var mest lite roande/beklämmande med många av inläggen om att det är låginkomsttagare eller kåkfarare som är gaddade och med tatuering så kan man inte ut och träffa företag.

Träffar företag och styrelser dagligen för bolag som omsätter miljarder och jag drar in miljoner årligen åt företaget jag jobbar för och ja, jag är tatuerad. Dock så syns den inte i vanliga kläder och det är säkert inget som styrelsen i något företagen jag träffar skulle gissa på, men jag vet att de gör affärer med mig för vad jag står för och vilka jag representerar, inte att jag gillar att köra hoj och vara gaddad (på min fritid).

Samtidigt borde jag veta bättre än att ge mig in i en sådan här tråd.

Trevlig helg på er alla, gaddade som ogaddade :)

Skulle jag gå i anställningstankar och det kommer in en kille och langar fram en tatuerad drule skulle jag också be han dra.

Hahahahahahaha.
Till sist i anställningsintervjun vill vi be er att visa genetalierna för att se om det finnes opassande utsmyckning.:D :D :D :D

Alltså, på något sätt får jag intrycket att du och din chef har ett osunt förhållande. Jag ser Mr Burns och Smithers. :brynad

Asså, passare jeligt noga!!11 :mad: Vi tycker lika men tycker för den skull inte om varandra. Eller, ja, lite grann kanske. Men inte på det sättet. Som Smithers gillar Burns asså.

1987 så var det ett avsnitt av Ricki Lake på tuben med en snubbe (ja, i min värld är det snubbar och strippor som har tatueringar, nu när alla håller med om att man får ha vilken uppfattning man vill) som hade tatuerat sig i ansiktet med något självlysande ämne som såg lite intressant ut när de drog ner lyset.
Skriv något ungdomligt på stickan (typ *fnizz*) så kan du ligga och flina belåtet under täcket sen...

Och skulle du mot förmodan söka jobb hos Valen så klarar du en närmre granskning i dagsljus. :hihi

Missupfattat vad? Att på en välartad person med tatueringar går det tio semikriminella halvalkisar med oklar anställningsform?
Tja, vill man anpassa sig till stereotyper ska man förstås låta bli. Själv har jag inga problem att få bra jobb med eller utan tatuering, så jag tror jag gör som jag vill. Vilket iofs inte inkluderar tatuering på mandomen, men det är ju bara jag det.

Men jag tycker ju det. Om den är otatuerad kan den nyanställde basta med kunderna utan att de tar honom för en sjöman. Eller kriminell. Eller annat drägg.
Håller med om att det kan ge ett tveksamt första intryck i vissa sammanhang, så därför bör man förstås tänka igenom var man sätter den, men innan man hamnar i en bastu ihop har man normalt redan en upparbetad kundrelation i någon form, eller har åtminstone haft möjlighet att presentera både sig själv och sitt företag redan. När kunden väl bestämmer sig för att sätta sig i en bastu med dig har du redan, eller ska ha, halva inne. I det läget är det ofta en fördel att det kommer fram lite detaljer om en som gör att man sticker ut lite.

Sedan ska man förstås inte sticka ut för mycket, så det har ju stor betydelse vad man har tatuerat.

Och nu är tanken alltså inte att man ska tolka halva inne och sticka ut lite i bastun alltför bokstavligt då... :tungan

Till trådskaparen: Tror inte att någon av studiorna i malmö/lund/etc har något emot att göra intim tatuering, men det kostar nog en slant (Se det som sveda & värk). Jag valde den enkla utvägen & drog en nål igenom saken istället. Kändes ganska skumt att hala fram den för en kille, menmen...
Slutsats: Vill man vara fin får man lida pin.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna