Intervju med Rossi i The Guardian

Nyteknik skrev:
Men ingen annan har ju heller bytt från Suzuki till Honda - vilket detta handlar om.

:confused:
Läs igenom inläggen en gång till, så kanske du förstår. Om inte, så kan jag inte hjälpa dig.
No offence.
Men tror DU att Hondan är SÅ mycket bättre än Suzukin alltså, att skillnaden mellan Setes prestation 2002, då han slutade på 16:e plats i tabellen med 51 poäng, och 2003, då han slutade tvåa i tabellen på 277 poäng, bara beror på att Hondan är SÅ mycket bättre än Sukan?
Då skulle alltså Hopkins, som nu ligger på 14:e plats i mästerskapet, om han bytte till Honda nästa år, göra ännu bättre ifrån sig än Sete gjorde 2003, och vara ett starkt hot för Rossis titelchanser. :brinnerup

Ludde78 skrev:
Läs igenom inläggen en gång till, så kanske du förstår. Om inte, så kan jag inte hjälpa dig.
No offence.
Men tror DU att Hondan är SÅ mycket bättre än Suzukin alltså, att skillnaden mellan Setes prestation 2002, då han slutade på 16:e plats i tabellen med 51 poäng, och 2003, då han slutade tvåa i tabellen på 277 poäng, bara beror på att Hondan är SÅ mycket bättre än Sukan?
Då skulle alltså Hopkins, som nu ligger på 14:e plats i mästerskapet, om han bytte till Honda nästa år, göra ännu bättre ifrån sig än Sete gjorde 2003, och vara ett starkt hot för Rossis titelchanser. :brinnerup
Jag förstår precis vad du menar: att Setes personliga förbättring är större än skillnaden mellan Suzukin och Hondan.

Men jag försöker få dig att förklara vad du skrev om Gibernau: att han "är mycket bättre på fyrtaktare än vad han var på tvåtaktare, precis som Mc-Coy...".

Jag svarade att Gibernau körde i samma fyrtaktsteam som Roberts men med sämre resultat än sin teamkollega.

Att McCoy skulle vara en dålig "fyrtaktsförare" är nog inget som någon duglig motorjournalist skulle hålla med om. Han fick köra Kawasakin i sitt första utförande. Hur är det i ett sådant läge möjligt att bedöma McCoys "fyrtaktsförmåga" jämfört med t.ex. Gibernau som sätts på den lättkörda Hondan?

Nyteknik skrev:
Jag förstår precis vad du menar: att Setes personliga förbättring är större än skillnaden mellan Suzukin och Hondan.
Nja, du har nästan förstått vad jag menar. Jag sa inte att det var en personlig förbättring hos Sete som förare, som gjorde att han presterade så mycket bättre på Hondan, däremot sa jag att det var pga att Hondan passade/r Setes KÖRSTIL mycket bättre än vad Sukan gjorde, och det det var DÄRFÖR som han presterade så mycket bättre än vad han gjorde på Sukan.
Nyteknik skrev:
Men jag försöker få dig att förklara vad du skrev om Gibernau: att han "är mycket bättre på fyrtaktare än vad han var på tvåtaktare, precis som Mc-Coy...".

Jag svarade att Gibernau körde i samma fyrtaktsteam som Roberts men med sämre resultat än sin teamkollega.

Att McCoy skulle vara en dålig "fyrtaktsförare" är nog inget som någon duglig motorjournalist skulle hålla med om. Han fick köra Kawasakin i sitt första utförande. Hur är det i ett sådant läge möjligt att bedöma McCoys "fyrtaktsförmåga" jämfört med t.ex. Gibernau som sätts på den lättkörda Hondan?
Hur definierar du dåligt?
Allt jag har sagt är att han var grym på YZR 500:n, mycket bättre än vad han har varit på dom fyrtaktshojar han har kört.

Vilka journalister säger att han är en bra fyrtaktsförare?

Varför tror du Kawa kickade honom?

Varför tror du ingen annan teamchef i motogp vill ha honom?

Angående Sete; tror du fortfarande att Setes förbättrade resultat mellan 2002 till 2003 bara beror på att Hondan är så mycket bättre än Suzukin?

Ludde78 skrev:
Angående Sete; tror du fortfarande att Setes förbättrade resultat mellan 2002 till 2003 bara beror på att Hondan är så mycket bättre än Suzukin?
Men herregud människa, vad har du skrivit som förklarar att Gibernau snarare än Hondan lyfte hans resultat mellan -02 och -03?!

:confused: :3freak

Nyteknik skrev:
Men herregud människa, vad har du skrivit som förklarar att Gibernau snarare än Hondan lyfte hans resultat mellan -02 och -03?!

:confused: :3freak
Alltså helt allvarligt…. Driver du med mig?
Eller KAN någon missförstå så brutalt, gång efter gång?
Läs igenom allt 10 ggr till, nej 20, så kanske, kanske, det jag säger går fram.
Du kan börja med att titta i det översta stycket i mitt förra inlägg.
Om du fortfarande har funderingar, läs då förra sidan av denna tråd.
Har du då fortfarande funderingar, så läser du än en gång mitt förra inlägg, översta stycket.

Lite off-topic; du behöver inte vara så formell, det räcker med att kalla mig Ludde. :)

Ludde78 skrev:
Alltså helt allvarligt…. Driver du med mig?
Eller KAN någon missförstå så brutalt, gång efter gång?
Läs igenom allt 10 ggr till, nej 20, så kanske, kanske, det jag säger går fram.
Du kan börja med att titta i det översta stycket i mitt förra inlägg.
Om du fortfarande har funderingar, läs då förra sidan av denna tråd.
Har du då fortfarande funderingar, så läser du än en gång mitt förra inlägg, översta stycket.

Lite off-topic; du behöver inte vara så formell, det räcker med att kalla mig Ludde. :)
Over & out.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...