Internettrassel

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Behöver hjälp med en strulande dator på jobbet som jag ärvt. Skiten byter startsida heeeeela tiden, och jag får en massa popups om att datorn är infekterad av spyware. När jag försöker köra radion via nätet så funkar det inte bara för att dessa jäkla popups.

Vad göra? Länka gärna direkt till nåt BRA program som tar död på mina problem....

cwshredder samt search&destroy. Orkar inte leta länk, du får googla fram dem.

Ladda ner ad-aware 6.0 och scanna igenom datorn och radera bort all skit som den hittar och radera alla cockies oxå det är ofta i dom som alla popupsen ligger i. Hoppas att det hjälper.
//Danny

Problemet med startsidan som ändras härstammar vanligen från CoolWebSearch, vilket rensas med cwshredder. Ad-Aware fixar inte denna spyware, tyvärr.

Skalman skrev:
Problemet med startsidan som ändras härstammar vanligen från CoolWebSearch, vilket rensas med cwshredder. Ad-Aware fixar inte denna spyware, tyvärr.

Man får tacka för tipset. Verkar funka fint. :tummenupp

Prövar just nu en kul variant. Om du går in på Google och laddar ner deras Searchbar så finns det en popupblocker som fungerar klockrent däri.

TwinSucker skrev:
...och radera alla cockies oxå det är ofta i dom som alla popupsen ligger i..
//Danny

Det ligger aldrig någonsin popups i cookies...

Cookies är bara en liten textfil och inget program som körs.
I den kan diverse siter lagra information som du/webläsaren gett dem, och sen läsa tillbaka. En site kan enbart läsa sin egen cookie och inte andra siters.

Däremot används ibland cookies av siter som har reklambanners inlänkade från t.ex. adserve och liknande för att spåra vilka av de siter de har reklam på som du(din dator) besökt.

Men de allra flesta cookies används för att hålla koll på användare på olika siter.. t.ex. sporthoj.com, för att webservern ska kunna logga in dig automatiskt när du kommer tillbaka till denna sida, vilka trådar du läst osv..

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back