Internet-Sprit

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200S 2004
Om någon inte visste det har gamla hederliga spirituosen-superbillig.de sin nya svenska avdelning i full gång nu. billig-sprit.se

Beställde 40 liter förra veckan och fick grejorna i dag, tog sex arbetsdagar. Grymt nöjd! Famous Grouse 1 liter 163:- vs. Bolagets 404:- :tummenupp

:fyllisar

Internetspritforum:
http://www.bottleprice.com/forum/
In och registrera Er!

Gothmog skrev:
Om någon inte visste det har gamla hederliga spirituosen-superbillig.de sin nya svenska avdelning i full gång nu. billig-sprit.se

Beställde 40 liter förra veckan och fick grejorna i dag, tog sex arbetsdagar. Grymt nöjd! Famous Grouse 1 liter 163:- vs. Bolagets 404:- :tummenupp

Internetspritforum:
In och registrera Er!

40LITER :confused: :va

Ska du ha fest eller? :fyllisar

Ska jag i och för sig men vi var allt fyra stycken om beställningen...
Annars hade det nog räckt ett helt åååår till och med för mig... :hihi

Såg ju klart intressant ut. Har bl.a. klurat på nån äldre Springbank. Hur levereras det - till dörren eller hämtar man på posten?

Underbar sida!! jag blev så sugen så att jag hällde upp en liten whisky nu..

Hur billigt är det igentligen, hur mycket skiljer det om på en flaska whisky på hemsidan och i en affär i tyskland?

EDIT. Såg nu att dom hade 80% Stroh rom, det klassas juh som narkotika här i sverige, det kan knappast vara lagligt att skicka efter?!

EDIT2. Jag läste infon och fick dom svar jag ville ha.

/Jocke

Last edited:
Bobbo V skrev:
EDIT. Såg nu att dom hade 80% Stroh rom, det klassas juh som narkotika här i sverige
Hehehe, knappast. Det är nog lika sant som att det skulle vara kräkmedel i systemsprit, inte mer än en rolig vandringssägen.

Nicke skrev:
Såg ju klart intressant ut. Har bl.a. klurat på nån äldre Springbank. Hur levereras det - till dörren eller hämtar man på posten?

Till dörr om man vill, men kostar extra. Annars närmaste Bussgodsombud.
Locadi sköter frakten. Tyvärr dyrare frakt nu än många andra butiker men lär bli billigare med tiden då Locadi just påbörjat samarbetet med dem.
Blir man "priokund" hos locadi blir det billigare.
Men i alla fall för folk som vill ha ett stort sortiment och bra priser är
billig-sprit.se skitbra. Jag älskar dem i alla fall. När jag nu tänker på mitt till brädden fyllda barskåp hemma med litervis med fin whisky längtar jag extra mycket till helgen... Ahhh... Ardbeg...
Läs mer på bottlepriceforumet och även på flashback.se-forumet.
80%-regeln är väl borttagen numera sen EU?
Har beställt hos dem förut via vanlig post (de heter även spirituosen-superbillig i det fallet, billig-sprit är skapad enkom för oss och via Locadi) men under sommaren satte tullen stopp för det. Helt mot gällande EU-lag givetvis :kocko
Kommer ju att ta sin lilla tid att processa detta men under tiden så:
Tullen kan icke röra privatimport via fraktbolag, problemen med oklara postförsändelser påverkar alltså icke i dessa fall.
Karin och Roger Taiber som har sidan svarar alltid snabbt och personligt på mail om man undrar något. Locadi har svinbra support de med.

Nå, vad väntar ni på? Skål och gu'tår! :öl :fyllisar

Last edited:
Gothmog skrev:
Skål och gu'tår! :fyllisar

Säger man skål så dricker man, eftersom gutår betyder samma sak som skål så säger man alltså skål två gånger, då får du fan dricka två gånger också!! :öl :öl eller :fyllisar :fyllisar

Skål gott på er!

80% strohrom är fan så jävla äckligt så det borde vara förbjudet av bara den anledningen...minns när man köpte en liter 80% strohrom från österike när man var under folkölsmyndig o kände sig skitball...väSSsta sTarkaa gräjjer JaG TjöPtE jUH!

Sen så märkte man att det var totalt odrickbart aahahha, the memories the memories.

on topic, tack för länken verkar ju vara asbilligt!

Gothmog skrev:

Internetspritforum:
In och registrera Er!

Tack, nu skall det handlas !!!!!

Superbee skrev:
80% strohrom är fan så jävla äckligt så det borde vara förbjudet av bara den anledningen...minns när man köpte en liter 80% strohrom från österike när man var under folkölsmyndig o kände sig skitball...väSSsta sTarkaa gräjjer JaG TjöPtE jUH!

Sen så märkte man att det var totalt odrickbart aahahha, the memories the memories.

Vafan? Stroh är ju jättegott med cola eller varmt te i skidbacken!
Fast jag köpte bara ett par Bacardi 151 75,5% i stället...

Superbee skrev:

Stroh rom är juh riktigt gott, Antingen med cola eller varmchoklad! mums!

/Jocke

Har de kringått posten o tullens ideér på nåt sätt nu alltså?

Jag vet ju att via privata fraktbolag så har man kunnat få in spriten, men posten satte ju totalstopp tex.

Bobbo V skrev:
EDIT. Såg nu att dom hade 80% Stroh rom, det klassas juh som narkotika här i sverige, det kan knappast vara lagligt att skicka efter?!

/Jocke
Detta är en myt, var den kommer ifrån vet jag inte, enbart alkohol har aldrig klassats som narkotika.

Det skulle vara absint isf, men detta beror inte på själva alkoholen utan på annat som ansågs farligt i den.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back