Internet krångel, hjälp!

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Vi har tre datorer hemma varav två funkar perfekt med internet och allt, den tredje som råkar vara min vägrar komma ut på internet men nätverket funkar och jag kan ladda ner/skicka saker från/till de andra datorerna i huset. Jag har testat att byta nätverkskort, samma sak.

What to do, what to do?!

Snarare så att någon inställning i datorn e fel eller kanske så att din router(om du har en ) inte vet om att den finns

Kolla DNS-serverinställningarna (om "ingen internet" = inga sidor kan visas via webläsare).

Snarare så att någon inställning i datorn e fel eller kanske så att din router(om du har en ) inte vet om att den finns

Misstänker också att det är något sådant, det är en router jag har. glömde skriva det :)

Ta bort TCP-IP inställningarna och ladda om dom igen.

jag har det inställt de ska erhållas automatiskt , ska jag skriva in ip mm manuelt istället?

Kolla DNS-serverinställningarna (om "ingen internet" = inga sidor kan visas via webläsare).

Hur gör jag detta? :rolleyes:

Last edited:
Nu funkar det, det var något virus eller liknande som tagit sig in i brandväggen i panda antivirus och blockerade på något vis. så jag avinstallerade och så funkade det. Men nu har jag inget antivirusprogram så sladden är utdragen

Nu funkar det, det var något virus eller liknande som tagit sig in i brandväggen i panda antivirus och blockerade på något vis. så jag avinstallerade och så funkade det. Men nu har jag inget antivirusprogram så sladden är utdragen

Det är inget virus i din brandvägg, det där är ett känt fel med panda antivirus. Din dator frågar efter en ip-adress av routern, och får då låna denna i x antal minuter. Efter ett tag frågar datorn om en förnyelse av den lånade ip-adressen, men får aldrig något svar tillbaka av routern. Detta för att panda antivirus blockerar svaret.

Som de flesta brandväggar för hemmadatorer, de ställer till mer än de hjälper. Folk blir så paranoida för att "hackers" ska ta sig in på deras datorer. Om de vill in så tar de sig in, kom inte och tro att panda antivirus/ norton eller liknande hjälper. Det tar enbart lite längre för dem att ta sig in.

Edit: Själv har jag suttit med enbart windows xp sp2 brandväggen, och jag har då inte råkat ut för någonting alls. Sitter uppkopplad 24/7 med 100mbit rakt in i dator.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg