Internet Explorer, detta osmakliga, ovärdiga program...

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Jag tvingas använda vidriga Internet Explorer i tjänsten ibland, och kan inte använda annan webbläsare när jag gör förfrågningar via formulär på vårt intranät.
Nån som vet hur jag får IE att komma ihåg ett lösenord och användarnamn? Det går inte per automatik.

Kika i Internetalternativ -> Innehåll -> Inställningar för Komplettera automatiskt. Där kan man bocka i "Fråga mig innan lösenord sparas".

Enligt fjärde Genèvekonventionen ska inga civila behöva utsättas för Internet Explorer.

Tror ditt jobb kan hamna i krigsrätt för brott mot mänskligheten.

Haha bara jag som gillar IE ?

Jag "gillar" det inte, men har inget emot det..

Men vad som helst för att slippa Google Chrome. Google vadsomjävlahelst har totalt tappat sin affektionskraft i mina ögon sen de nya reglerna gick igenom. Hata Google!

Enligt fjärde Genèvekonventionen ska inga civila behöva utsättas för Internet Explorer.

Tror ditt jobb kan hamna i krigsrätt för brott mot mänskligheten.
Eller hur! :4skrika
Funderar faktiskt på att ringa Aftonbladet.
"Obskyr webbläsare får kvinnor att må dåligt."
Och sen en bild på mig hemma i soffan med en laptop i knät, där jag ser jättelessen ut. :(
"BusAnna tvingades använda Internet Explorer och är nu sjukskriven för sina besvär."

Måste nog gå och köpa ett paket röda Prince.

Jag "gillar" det inte, men har inget emot det..

Men vad som helst för att slippa Google Chrome. Google vadsomjävlahelst har totalt tappat sin affektionskraft i mina ögon sen de nya reglerna gick igenom. Hata Google!

Wait what? Vilka nya regler?

OnT, jag kör IE i jobbdatorn; versionerna efter 7:an är inget som helst fel på, tabhanteringen är lite osmidigare än andra läsare men den är ju betydligt mer lättkörd än t.ex. FireFox. Det märks tydligt åtminstone på min gamla jobbhäck som dessutom hela tiden ska hålla synk med min remoteserver för det vore ju fruktansvärt om några dokument jag sparade på datorn bara sparades på datorn...

Wait what? Vilka nya regler?

OnT, jag kör IE i jobbdatorn; versionerna efter 7:an är inget som helst fel på, tabhanteringen är lite osmidigare än andra läsare men den är ju betydligt mer lättkörd än t.ex. FireFox. Det märks tydligt åtminstone på min gamla jobbhäck som dessutom hela tiden ska hålla synk med min remoteserver för det vore ju fruktansvärt om några dokument jag sparade på datorn bara sparades på datorn...

Mja, jag skulle påstå att IE8 också är rutten. Men IE9/10 är faktiskt bra grejer :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park