Internet Exploder strular...

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
Skeppshult. En blå.
Tjena

Min granne och jag har ett litet nätverk ihop. Funkar kanon... Jag får agera lite support ibland dock. :rolleyes:

I julhelgen hade nån fyllt hans telia-mailbox och han behövde gå in via webmailen och ta bort det där bamse-mailet. Helt plötsligt gick det inte att komma åt den sidan (webmail.telia.com). Det blir bara en vit skärm en stund och sen kan sidan inte visas...bla bla. Jag provade att stänga av hans Norton internet sec. men utan framgång. Tänkte prova installera firefox och se om det fungerar där, men www.getfirefox.com fungerar inte heller(!). I övrigt verkar det funka att komma in på de flesta "vanliga" sajter. Det är f.ö. en XP maskin med SP2 och på alla andra datorer i nätverket fungerar allt som det ska.

Någon som har råkat ut för något sånt här? Jag har dratt hem firefox på en annan maskin och ska prova det sen, men jag vrider iväg en fråga här så länge och ser om nån har något cooligt tips. Jag fattar nada.:argpådato

kan ha något att göra med att det är en https sida. Alltså krypterad och säker. Ta en titt på säkerhetsinställningarna i IE.

Tack för tipset, men av någon konstig anledning snurrar det igen. Min ISP gjorde en omstart av adsl-stationen (av en annan anledning såklart...) och jag startade om hela nätverks-tjosan här hemma.
Det kanske låg någon gammal data någonstans och möglade som försvann :va
Eller är det verkligen så att det FUNKAR att hota elektronik som strular!? :hihi
Hur som helst, case closed.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...