Internet dör

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
Min dator är nog bland den sämsta som går att hitta, säg NÅGOT som funkar? :kocko
Mest aktuellt nu är när jag startar ett spel, startar datorn om, bara sådär :tomten ?

Och så dör internet, man sitter på MSN, DC, och Sporthoj, så helt plötsligt får man inga svar på MSN, då dör internet, sen väntar man 2 minuter sen funkar det igen.. :huvet

Hjälp behövs.. (alla säger att jag ska formatera C: och installera om XP, men har supit bort skivan)

Vad har du för anslutning? Vad händer om du inte sitter och tankar massa stuff? Har du adsl och maxar din upload kan man få det fenomen som du beskriver.

Netlimiter heter lösningen på ovanstående problem. Sök på dc och du skall finna.

Deztallica skrev:
Och så dör internet, man sitter på MSN, DC, och Sporthoj, så helt plötsligt får man inga svar på MSN, då dör internet, sen väntar man 2 minuter sen funkar det igen.. :huvet

Jag har Bostream och det beter sig sådär hos mig. Ibland. Skitskumt och inte något man kan göra åt verkar det som.

Bredbandsbolaget. Det dör 2-4 gånger per timme. Stendött i ca 10-30 sekunder. Har varit så i några veckor nu. Måste vara något stort. Pentagon kanske?

använder ni HELA eran uppbandbredd så kan detta hända.
Anväbd netlimiter och stryp den till 95% av vad ni har så blir det bra.
PMa föe mera info

även ifall ni använder er av iptelefoni så kan det bli så ibland.. då det ringer eller om det var om ni ringer.. annars.. netlimiter funkar för mig

Deztallica skrev:
Mest aktuellt nu är när jag startar ett spel, startar datorn om, bara sådär :tomten ?

QUOTE]

Om du har klockat datorn så är det det som är felet, om inte så är det troligtvis att datorn inte klarar av det spelet prestandamässigt

#Olsson# skrev:
Bredbandsbolaget. Det dör 2-4 gånger per timme. Stendött i ca 10-30 sekunder. Har varit så i några veckor nu. Måste vara något stort. Pentagon kanske?

Jag hade likadant, sen justerade de ner hastigheten lite för mig och efter det så funkar det bra.

Det som händer är att datorn försöker ladda snabbare än vad ledningarna klarar av. Då kommer den försöka skicka allting igen och det är då det fuckar upp sig, ungefär så fick jag förklarat för mig när jag ringde bredbandsbolaget...

Last edited:
Pentix skrev:
Deztallica skrev:

QUOTE]

Om du har klockat datorn så är det det som är felet, om inte så är det troligtvis att datorn inte klarar av det spelet prestandamässigt

Datorn är inte klockad, och det vart efter jag installerat ett demo :kocko-mig.
avinstallerat det, men har inte provat starta spel / inte haft tid att starta om :huvet .

Jag har BBB, 10/1, och då använder jag som max 10.000kb/s va?
För jag har som max, någonsin tankat i 1014kb/s, och då var iallafall jag skitnöjd, och om jag tankar från min syrras kille som har 100/100 (tror jag), så går det fortfarande bara i typ 300kb/s. Även när jag BARA har DC, inga down/up, eller internet eller MSN, jag ska ringa bredbandsbolaget och kräva att dom ska höja hastigheten för mig, jag har förfan betalat för 10mb/s, och vill inte ha 0.02MB/s som absolut max. MEN DET TOG JU 6 MÅNADER UTAN INTERNET ATT FÅ DET OCKSÅ!, så jävla lång tid KAN eller SKA det inte ta :huvet :mad: :kocko .

Innan du ringer till Bredbandsbolaget och verkar fånig så vill jag berätta att den maxhastighet du lyckas tanka i är vad du kommer att komma upp i. 10/1 innebär att du har 10Megabit per sekund inte megabyte. Dela med 8 så kommer du nära. 1250KB är alltså den teoretiskt maximala hastigheten du kan ladda ned med. Detta är beroende på avstånd till telecentral mm. Jag tycker att du ska prova att strypa din upload med hjälp av netlimiter som många redan har föreslagit.

Deztallica skrev:
Jag har BBB, 10/1, och då använder jag som max 10.000kb/s va?
För jag har som max, någonsin tankat i 1014kb/s, och då var iallafall jag skitnöjd, och om jag tankar från min syrras kille som har 100/100 (tror jag), så går det fortfarande bara i typ 300kb/s. Även när jag BARA har DC, inga down/up, eller internet eller MSN, jag ska ringa bredbandsbolaget och kräva att dom ska höja hastigheten för mig, jag har förfan betalat för 10mb/s, och vill inte ha 0.02MB/s som absolut max. MEN DET TOG JU 6 MÅNADER UTAN INTERNET ATT FÅ DET OCKSÅ!, så jävla lång tid KAN eller SKA det inte ta :huvet :mad: :kocko .

Deztallica skrev:
Så det är du som sänker internet hela tiden :huvet ;)

men min max download är 1250kb/s eller vad du sa, men jag som max legat i 1014kb/s... Men jag har bild på en kompis som bor nästan lika nära / långt ifrån telestationen, och jag var med på DC när han tankade, han tankade i 14,78MB/S :va ..

Men det är värre än förut, förut funkade det bra, då kunde jag va på sporthoj, tanka fullt på DC och MSN, och det gick fort, nu kan jag inte vara på sporthoj och MSN, för det hoppar ur hela tiden, och går extremt sakta :huvet

Deztallica skrev:
Men jag har bild på en kompis som bor nästan lika nära / långt ifrån telestationen, och jag var med på DC när han tankade, han tankade i 14,78MB/S :va ..

Men det var inte en fil som han kunde göra något med sen va?
Fejkfiler eller vad de ska kallas funkar aldrig på grund av att de är tomma. Eller nått.

Victor skrev:
Men det var inte en fil som han kunde göra något med sen va?
Fejkfiler eller vad de ska kallas funkar aldrig på grund av att de är tomma. Eller nått.

Jo, han är 18, rätt duktig med datorer och så, men lyssnar på britney spears, smurfpop, country, så han är lite egen.
Det var SUPERHJÄLTARNA.avi, och visst fan funkade den :va :va

Hur sänker man hastigheten i Netlimiter då? har det nu! :tummenupp

Har han lyckats tanka i 14Mb / s så har han en 112Mbps lina. Netlimiter är självförklarande, om inte, läs hjälpen.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back