Nu för tiden är alla Managers, okej det är bra. Solidariskt och fint. Men jag blir förvirrad ibland, eller åtminstone undrande, vilka titlar betyder vad och finns det någon standard från t.ex. amerikanskt näringsliv som gäller? Hittade något från ett universitet i Australien men jag vet inte hur gällande det är. Och visst är det trivialt, och säkert ointressant om man inte samlar på visitkort. Men jag vill fan veta om Chief Executive Officer eller Managing Director eller President är VD. 
Och inte bara det då, det finns Deputy, Executives, Directors och hur rangordnar man dem t.ex.? Ibland skall man bjuda in någon som är näst högsta chef och då vet fan inte jag om det är VP eller någon annan.
Man orde införa något kommunistiskt system med titlar som "Chef av första rang", "...andra rang" osv.

Och inte bara det då, det finns Deputy, Executives, Directors och hur rangordnar man dem t.ex.? Ibland skall man bjuda in någon som är näst högsta chef och då vet fan inte jag om det är VP eller någon annan.
Man orde införa något kommunistiskt system med titlar som "Chef av första rang", "...andra rang" osv.