Intercom, vad skall man ha rider Q2, neckmike

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Skåne
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Funderar på en Scala rider Q2 multicom för att kunna prata främst med passagerare men att ändå kunna ha möjligheten att prata med en annan mc.

Främst gäller det scala rider Q2 då dessa har kommit ned i pris så Q4 är troligen inte ett alternativ

Alternativet neckmike dök då upp och fördelen som jag ser det är att de har inearpluggar, att köra scala när man normalt använder öronproppar låter inte som en höjdare då dessa bara verkar ha tunna högtalare monterade i hjälmen.

Någon som har provat neckmike, scala verkar ju fungera någorlunda om man läser recensionerna.

Någon påstod att batterierna i scala blev dåliga efter ett tag och inte tog laddning, är det ett ickeproblem?
I stort sett alla batteripackar jag har sett brukar bestå av standardbatterier som sitter ihop på något sätt, borde man inte kunna byta på samma sätt med scala?

Att koppla in mobil/MP3/GPS är ju bra men inte nödvändigt.
 
Jag kör själv Scala G4 och är supernöjd, Vi har 3st i familjen och de är inga problem med kommunikationen upp till 160-170 efter de så låter min hjälm lite mkt. Har man en riktigt tyst hjälm så är de inga alls problem. Att kunna koppla in GPS-Rösten och telefonen är helt kannon de med. För att spela musik är högtalarna inget vidare för. Har inga problem med att ladda upp dom, tar ca 1h om dom är helt slut till fullladdade :)
 
jag e också intresserad av hur bäst man spelar upp musik i hjälmen. Har provat mina vanliga in-ear hörlurar men det funkar inte, vägbullret blir för högt
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top