Intercom till mc

I Allt om MC 7/8 har de en PMR (Personal Mobile Radio) från Doro för ca 995 kr / par. Som antaligen funkar för mc bruk dårå... Kanske kan vara nåt att ha, vad vet jag? Själv föredrar jag lung och ro inne i hjälmen (förutom mitt egna gapande, trallande, sjungande och visslande då förstås ;)

Rätt stort i Californien att ha Intercom ... fast till slut så trodde polisen att det är bara för konspiration mot dem, så polisen började stanna alla med just såna där å endel fick t.o.m. böter för att ha sådana på hjälmen. Så det har tonats ner lite där borta pga det.

vill ju bara säga det.

Kan rekomendera cobra mt700. En kompis har sånna som intercom till sin hoj. Vi brukar dock leka civilspanare på jobbet med dem =) Bra mottagning och bra ljud.

:hej Vi har ett Bikeman IV intercom (alan456) som vi har haft i en säsong nu. Det fungerar bra och kan sättas i alla hjälmar. Upp till ca100 km/tim. hörs det riktigt bra , men naturligtvis beror detta på hur pass bra ljudisolerad hjälm man har. Våra är inte tysta direkt.
Vi (jag och min man) kör många touringmil och då är det jättebra att ha, räckvidden är ca 1 km under bra förhållanden.
Man styr samtalet via en knapp som fästs på handtaget.
Mkt. prisvärt om man jämför med tex. Peltor.

Mer info på www.mc-intercom.nu

Jag, daddy, pluto och cte har provat en modell de sålde på el-giganten =). Kostade 500 pix för ett set som sedan går att koppla ihop med flera genom att välja samma kanal. Funkar över förväntan faktiskt.

Använder Peltors prylar på Jobbet..... funkar kalas ! Bra ljud upp till ganska höga farter.. dessutom kompatibelt med telefon eller dylikt.

Jag och polaren köpte Audioline på Clas Ohlsson. Funkar väl bra frånsett att man får in lite långtradare och annat konstigt ibland.

Kostade 499:- + 395:- för hf kitet till hojen

Bengan skrev:
hur bra är det vid en eventuell krash att ha ett hårt objekt vid örat?

Det är väl bara bra? Då får du ju ett inmonterat headset i skallen direkt, det är ju perfekt :tummenupp

Bengan skrev:
hur bra är det vid en eventuell krash att ha ett hårt objekt vid örat?

Hårt objekt. Det beror ju på hur man ser det. Högatalaren är ju ca 1 mm tjock och vaderad mot örat. Sedan beror det ju lite på hur man placerar högtalaren i hjälmen. Men jag känner inte ens av min.

pvcraketen skrev:
Coolt!
"MT700 fungerar som "Baby-Watch""
- Ska du ge en till din mamma?

Vaddå du har snart en terass för grill o grogg skivor?!.. Min kamikazehäst skulle ju få bo där?!.. :whip

:1pajas

Tack för alla svar. Jag köpte en cobra mt 700 idag , så den ska testat ordentligt i helgen.

skulle precis säga att du kan köpa intercom för halva priset i tyskland..men du hade ju så bråttåm.... ;)

ps....använd strupmick.... :rock

Jag diskuterade just intercom i ett Apriliaforum. Jag citerar:

"The connectors on the left side just under the front of the seat are for my helmet connection, as well as the little UHF transmitter for talking bike to bike. I have a few friends with the same system. The Bauer system works really well, and is crystal clear upto about 140kph, when wind noise in your helmet starts to take over.

Tokas the system (for bike to bike) is good for 2kms line of site, and as I said the system is clear to about 140kph. Even with ear plugs it's clear.

Here is the Baehr homesite, but I dn't speak German. The basic plus is the one I have and they have mobile phone connections as well.

http://www.baehr.net/ "

olzone skrev:
Hej,

Jag har billiga halsmikrofoner till de flesta radioapparater. Gå in på www.olzon.net där kan du se och provlyssna.

Förmodligen har inläggsförfattaren redan löst alla eventuella problem redan för snart två år sedan - när tråden skrevs. :rolleyes:

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8