Intercom fråga

Noonix92

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2020
Ort
Göteborg
Hoj
2018 Kawasaki Z900 Performance
Hej!

Vet att det finns trådar gällande detta men får inte riktigt kläm på allt.

Har kikat på tre varianter av intercom.

Vill ja en variant där jag kan köra gruppsamtal med vänner.

Måste de ha samma märke eller går det att att koppla olika märken?

Här är 3 varianter jag tänkt mig.

https://www.xlmoto.se/_pid-E1single...jCuoqqoKCGG9JpoDC_AaAuGMEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

https://www.xlmoto.se/_pid-PIA-1272...bdpWXjy9nXOJRgT-0kkaAkFVEALw_wcB&gclsrc=aw.ds


https://www.xlmoto.se/mc-tillbehor/...aFwai24PbWHpd-1Fzr0aAoOTEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
 

victuhh

Sporthojsnörd
Gick med
4 Mar 2015
Ort
Kalmar
Hoj
VFR 800 07 // DRZ 400S
God kväll, det ska gå att para olika modeller. Dom flesta brukar landa med en cardo till slut :)
Haft en 4a några år och är väl nöjd, men den kan bråka lite ibland. Hade alla dagar köpt en sån igen!
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Alla de tre du länkat till är väl till för att koppla upp mot en annan likadan förutom den första, men jag vet faktiskt inte hur bra Snell är.
Fortnine gjorde ett test häromåret där cardo packtalk vann. Jag har en Sena 20 nånnting som jag köpte för att polarn har en sådan. Funkar, bytte precis batteri på den för det hade säckat ihop efter 4 år, vilket är lite för dåligt tycker jag kanske.
 

daxx0r

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2020
Ort
Nacka
Hoj
Yamaha XSR700 -17
Jag har haft både en Snell E1 och en Cardo Freecom 2 plus.

Snell funkar faktiskt helt okej. Det är en väääldigt basic modell, och ljudet är ganska dåligt, men den kan koppla till en annan intercom (okänt om det går mot andra modeller än snell), och mot mobilen. Du kan inte ha "grupp"-samtal till mer än en person, och avståndet är inte jättebra, men om du parar till telefon kan du ju absolut köra VOIP genom någon app. Däremot är den helt värdelös i regn - jag har till och med försökt täta längs sömmarna utan att det har hjälpt.

Freecom är ett STORT kliv upp - myyycket bättre ljud (och högtalare som klarar högre volymer), automatisk volymreglering, inbyggd FM radio, music-sharing, och hittills har den varit vattentät också - enda riktiga skillnaden mellan 1+ och 2+ (tror jag) är räckvidden - 1:an är avsedd för någon som sitter passagerare, medan 2:an har 500m (nja) räckvidd. Sedan går det att para freecom universellt med andra intercom.

Sena har jag dock ingen erfarenhet av. :D
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top