Intensivkurser hoj?

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Vart finns dessa?
Vill ha nåt ställe där man bara behöver gå på lektionerna och kör upp samma vecka.

Gärna skånetrakten, jag hittar inga :(
 

JOLA75

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2007
Ort
Staffanstorp
Hoj
Kawasaki Z750 -08
Jag sitter själv och letar till en polare som inte riktigt har tid att ta det på traditionellt vis. Det enda jag hittar är www.korkortexpress.se som ligger i Halstahammar. De har dock övernattningslägenheter som ingår i priset. Har hört att de ska vara bra. Någon som har tagit sitt körkort genom dem?
 

-nemesis-

Medlem
Gick med
7 Jun 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki Z750 -04, gsx-r 750 -07
Prata med Tettes i Ystad. Dom brukar kunna fixa det snabbt... Har väl inga regelrätta intensivkurser, men det viktiga är väl att få kortet snabbt :) Riktigt duktiga lärare. Kör alltid mc själv, inte i bil bakom, och har alltid bara en elev per lärare.


http://www.tettesmcskola.se/
 

Fr1ppe

Avslängd
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki VN900
Jag sitter själv och letar till en polare som inte riktigt har tid att ta det på traditionellt vis. Det enda jag hittar är www.korkortexpress.se som ligger i Halstahammar. De har dock övernattningslägenheter som ingår i priset. Har hört att de ska vara bra. Någon som har tagit sitt körkort genom dem?


Japp! :yoparty

Och som nån sa, lite sent påtänkt. Jag bokade min plats i oktober förra året!
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Ulvheden: Hittar inget på sidan om superintensiv, typ som dom har på körkortsexpress? Är klar med teori o.s.v vill bara ha träning på banan då jag haft många hojar tidigare.... Så en intensiv på några dagar är vad jag letar efter.

Varför skulle det vara sent påtänkt? Folk hoppar säkert av titt som tätt och jag tror inte allt är fullt redan.
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Hör med affes i ängelholm ja. En kompis tog A1-kort där för 5 år sen typ på en vecka.
 

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Ny 2009
Jag sitter själv och letar till en polare som inte riktigt har tid att ta det på traditionellt vis. Det enda jag hittar är www.korkortexpress.se som ligger i Halstahammar. De har dock övernattningslägenheter som ingår i priset. Har hört att de ska vara bra. Någon som har tagit sitt körkort genom dem?

polaren börjar deras intensivkurs imorgon, så vi får väl se :tummenupp
 

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
superintensiv... :va klicka på intensivkurs å vips så har du det!
halvintensiv är samma sak men att du kan splitta upp det, dvs du behöver inte vara där alla dagar på raken!! :tummenupp


Ulvheden: Hittar inget på sidan om superintensiv, typ som dom har på körkortsexpress? Är klar med teori o.s.v vill bara ha träning på banan då jag haft många hojar tidigare.... Så en intensiv på några dagar är vad jag letar efter.

Varför skulle det vara sent påtänkt? Folk hoppar säkert av titt som tätt och jag tror inte allt är fullt redan.
 

EmiliosFantomen

Guest
Kan varmt rekomendera körkortexpress i Hallstahammar, åkte dit i måndags och åkte därifrån idag med lappen i näven.

Körde med en kille som heter Magnus som var kanon.

Lite trångbott i elevlägenheten (8 pers på ca 50kvm) men det ska tydligen finnas ett schysst vandrarhem alldeles i närheten för en femhundring/natt och så här i efterhand hade det nog varit värt dom pengarna då han som sov över mig tog fram 15-hästars Husqvarnan och påbörjade avverknig i stor skala kl.21.30
 

MrIsak

Allmänt störig
Gick med
13 Nov 2007
Ort
Åre/Trondheim
Hoj
GSXR600 (skala 1:16), GSXR750 (skala 1:12), TL1000R (skala 1:1)
Varför skulle det vara sent påtänkt? Folk hoppar säkert av titt som tätt och jag tror inte allt är fullt redan.



Jag ska ta superintensivkursen hos MCexpress nästa vecka och den bokade jag i mars. När jag ringde dit första gången, vilket var i februari någongång, så var det redan då fullbokat och dessutom sade hon att det var ca. 60personer i kö. Jag vet inte riktigt hur hon fixade en plats åt mig när jag ringde igen 2veckor senare. Det är väldigt sent påtänkt att försöka boka tid nu, men ring och fråga, du kan ha tur!


Detta är förövrigt mitt första inlägg på Sporthoj! :tummenupp
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Skiter väl vart i sverige det ligger nu då jag bara vill ha lappen klar. Målet är innan den 25:e juli. Som sagt är inte körningen svårt för mig då jag haft otaliga hojar, vill bara öva in banan o.s.v då jag som sagt inte kört på över 1 år nu.

Ska ringa Affes och körkortexpress imorrn. Inflika gärna med mer info ni som har :)
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
superintensiv... :va klicka på intensivkurs å vips så har du det!
halvintensiv är samma sak men att du kan splitta upp det, dvs du behöver inte vara där alla dagar på raken!! :tummenupp

Ja, att den görs på 2 dagar, uppkörning 3:e. Jag vill inte gå och vänta en massa om du förstår.

Har teorin klar som sagt, vad kostade det på affes utan teori? Hittar inga priser på intensiv till hoj, samt har dom uppkörningar direkt eller hur funkar det där?
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top