Fyller väl på med lite mer bilder och sånt, blir lite som en blogg det här..

Slog till på det där plenumet. Fick det för 2000 + frakt så jag tyckte det var värt att chansa. Har ju en svets nu och får ihop hyggliga svetsar även i alu så jag tänkte lägga till ett uttag för dumpventil samt mapsensor. Sen om man behöver bygga om det lite så ska väl det också gå att lösa tror jag.
Provmonterat röret på hojen och drog en lättnadens suck över att det passade och att inte cc-måtten i jiggen var fel, kontrollmätt flera gånger så det ska passa men man vet ju aldrig, ibland pundar man till det ändå..
Lurar lite på det här med ic och kylare och börjar fundera på ifall man kan rota fram en lite lägre kylare, isåfall kan man ju klämma in den ovanrör grenröret och då blir det inga problem att få plats med ic:n trots hög placering av turbon. En kylare till en Kawa Z1000 är lika bred och tjock och har anslutningarna på samma ställen men är 22 istället för 25 cm hög. Sen får man komplettera med en sådan här
http://www.ebay.com/itm/07-08-09-10...Parts_Accessories&hash=item4d2572349c&vxp=mtr t.ex. på sidan eftersom att den kylaren saknar lock.
Succé!
Klart att avgaserna ska ha det fint där inne också, lite putsande när man svetsat ihop det så ska det nog bli riktigt fint.
Monterat Walbro-pumpen, äntligen något som är bolt on! Kontakten är ju till och med exakt samma.
Tvättat av det ordentligt med bromsrengöring och aceton innan man ser sig på något sömmande
Passade även på att öva lite mer på alu-svetsning, har gjort ordentliga framsteg på sistone så snart kanske man till och med vågar sig på att sätta ihop något "skarpt" där man faktiskt inte får bränna ett stort hål eller baka in en massa skit i fogen.