Intelligent liv upptäckt så SBP!!

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
Besiktningsmannen kollade alla viktiga funktioner. Körde inte som en ##!!***! och jag blev bra bemött. Dessutom fick jag lite extra luft i framdäcket.
Way to go Bilprovningen i Mölndal :tummenupp
Härligt att få köra Duccen efter 6 års garagevila.
Så ni som bor runt GBG och vill slippa mannen med linjal och bullermätare när ni rullar in caferacern. Testa Mölndal, eller Kungsbacka som jag också bara har bra erfarenhet av.

Kan säga att de var riktigt trevliga på SBP i Partille också när jag besiktigade min hoj där förra året. En besiktigade den och en annan stod med mig och pratade med mig om racing. Hans brorsa körde tydligen road racing.
Sedan kom en till som provkörde den. Bara glada miner:)

SBP Sollentuna kan jag varmt rekommendera! Jag kom dit med min motard och upptäcker att min snabba inkoppling av blinkers resulterade i 4-blink när jag blinkade åt höger. Jordfel! Snabbt av med sadeln och började rota bland minna tillfälliga kopplingar. Resultatet blev att hela bakpartiet blir strömlöst och nu är det min tur att åka in!! Så jag rullar in hojen med svettpärlor i pannan och förklarar problemet. Jag lyckas slita loss kabelskor och kablarna går av och nu rinner det bokstavligen svett om mig men besiktingsmannen säger åt mig att ta det lugnt... Jag skalar kablar med mina tänder nu och att svär högt över mitt klanteri och säger att jag nog blir tvungen till en obesiktning men till slut får jag till allt (med hjälp av isoleringstejp och tvinnade kablar)! Då kollar han in mitt framljus och konstaterar att det inte finns någon ljusbild överhuvudtaget och jag förklarar att det inte blir bättre än så här... Hojen går igenom utan anmärkning och han tyckte det var skitkul att provköra. Jag fick åka hem och duscha efter denna prövning...

SBP Sollentuna kan jag varmt rekommendera! Jag kom dit med min motard och upptäcker att min snabba inkoppling av blinkers resulterade i 4-blink när jag blinkade åt höger. Jordfel! Snabbt av med sadeln och började rota bland minna tillfälliga kopplingar. Resultatet blev att hela bakpartiet blir strömlöst och nu är det min tur att åka in!! Så jag rullar in hojen med svettpärlor i pannan och förklarar problemet. Jag lyckas slita loss kabelskor och kablarna går av och nu rinner det bokstavligen svett om mig men besiktingsmannen säger åt mig att ta det lugnt... Jag skalar kablar med mina tänder nu och att svär högt över mitt klanteri och säger att jag nog blir tvungen till en obesiktning men till slut får jag till allt (med hjälp av isoleringstejp och tvinnade kablar)! Då kollar han in mitt framljus och konstaterar att det inte finns någon ljusbild överhuvudtaget och jag förklarar att det inte blir bättre än så här... Hojen går igenom utan anmärkning och han tyckte det var skitkul att provköra. Jag fick åka hem och duscha efter denna prövning...

Tack för berömet :)

Mvh Platschefen

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka